Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení
21.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka přišla během krátké doby o tvůrce modelu i8 a osoby zodpovědné za pohonné ústrojí či design elektromobilů a hybridů.
Ještě před několika málo měsíci se mohlo zdát, že BMW má nakročeno k tomu stát se jednou z vedoucích automobilek na poli elektrifikace a hybridizace. Opřít se přitom mohlo hlavně o modely i3 a i8, na které se zpočátku stály fronty pomalu jako za komunismu na Škodu Favorit. Nicméně jak jsme zmínili na počátku tohoto týdne, zájem výrazně opadl, neboť prodeje za první tři měsíce letošního roku jsou o téměř čtvrtinu nižší než loni ve stejném období.
Pokles registrací ale dost možná není tím hlavním problémem, který divizi BMW i trápí. Oddělení zabývající se elektromobilitou opouští jeden klíčový pracovník za druhým. Již minulý měsíc z Mnichova odešel Carsten Breitfeld. Ten přitom pro automobilku pracoval dlouhých 20 let a stál za vývojem již zmiňovaného hybridního sporťáku i8. Nově ovšem vede čínský startup Future Mobility Corp.
Do stejné firmy, která je financována společností Tencent Holdings, nyní zamířili také Dirk Abendroth, Benoit Jacob a Henrik Wenders. Ti budou zastávat posty viceprezidentů pro software a konektivitu, design a marketing. První přitom pro BMW vyvinul pohonné ústrojí divize i, druhý byl šéfem designu a třetím hlavou produktového plánování.
Aktuálně není jisté, co za tímto exodem stojí, sázka na finance ale nejspíše nebude střelou výrazně mimo terč. Kromě toho se evidentně zdá, že BMW poněkud podcenilo konkurenci, která na trh chrlí jeden hybridní či elektrický model za druhým. Ačkoliv se tedy letos dočkáme faceliftu i3, třetí vůz divize je prozatím v nedohlednu. Spekulovaný čtyřdveřový sedan i5 by měl dorazit až v roce 2020.
Lidé blízcí automobilce naznačují, že pro mladé lidi, kteří chtějí změnit svět, je to příliš dlouhá doba. Na druhou stranu je otázkou, jestli tady BMW něco utíká - racionálnějším se jeví být přístup Sergia Marchionneho, který ví, že s elektromobilem snadno přijde na trh v momentě, kdy bude možné vyrobit vůz rozumně fungující a pro automobilku ekonomicky ospravedlnitelný. To dnešní „íčka” nejsou a pokud někdo říká, že brzy budou, neměl by zapomínat, že podobná očekávání automobilový svět skloňuje už déle než sto let...






BMW již před měsícem přišlo o tvůrce hybridního sporťáku i8, nyní divizi opustili další tři klíčoví pracovníci
Zdroj: The Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
včeraŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 8 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 9 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 10 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
včeraHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.03. 00:23 - Kavis
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB