Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate Opelu nabírá na obrátkách, Astra na to jde „chytřeji” než VW
17.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové obvinění poukazuje na obcházení testů emisí u dalšího vozu německé automobilky. Nyní jsou k dispozici i přesná data, kdy hází ručník do ringu.
Od chvíle, kdy loni v polovině září vypukla kauza Dieselgate, jsme se dočkali řady obvinění, jež jsou spojeny s nadlimitními emisemi či spotřebou. Volkswagen se k podvodům přiznal, stejně jako nedávno Mitsubishi, pro které byly dopady skandálu asi nejtvrdší, značky jako Renault či Opel ale nadále neoblomně trvají na své nevině. Obě automobilky přitom poukazují na fakt, že jim oficiální cestou nic nebylo prokázáno.
Je samozřejmě otázkou, zda během policejní razie v ústředí Renaultu byly objeveny nějaké průkazné dokumenty. V tomto ohledu zatím nemáme žádné zprávy, ale pravděpodobně se to nestalo. Nově se ovšem vynořují nová fakta, která pro změnu souvisí s Opelem. Podle německého magazínu Der Spiegel je Astra osazena softwarem, který v závislosti na okolní teplotě či během prudké akcelerace vypíná systém, jenž redukuje vypouštěné emise.
Podle zdroje tak vůz činí ve chvílích, kdy motor točí více než 2 400 otáček. Stejně tak dochází k překračování limitů při rychlostech přesahujících 145 km/h či ve za situace, kdy barometrický tlak klesne na méně než 915 milibarů. To znamená, že vůz se pohybuje ve výšce 850 metrů nad mořem (kde nejspíše již není žádná certifikovaná laboratoř).
To v zásadě odpovídá předchozím obviněním, které to dále zpřesňuje a ukazuje, že Volkswagen zvolil možná až „příliš německé” řešení. Stvořil velmi složitý software, který komplexně rozeznával moment testu a podle něj přepnul řízení motoru do jiného režimu. Zdá se to být logické a chytré, ale je to spíše zbytečně složité a ve výsledku vlastně i hloupé.
Z takového řešení je totiž zjevné, že bylo stvořeno primárně pro obelhávání testů, zatímco pouhé vypínání systémů redukujících emise za určitých teplot či jako zde u Opelu Astra při jistých otáčkách, rychlostech či zátěži motoru nelze nikdy jednoznačně říci, že cílem bylo něco obelhat. Zákony umožňují výrobcům omezit efektivitu těchto systémů kvůli zvýšení životnosti techniky či s ohledem na bezpečnost posádky a na to se v těchto případech mohou vždy odvolat. A také to dělají.
K novým obviněním se automobilka prozatím nevyjádřila, nicméně můžeme předpokládat, že bude pokračovat ve svém dosavadním postoji. Ostatně, Volkswagen dostalo do současných patálií hlavně jeho přiznání a na podobnou cestu se Opel vydá jen stěží...
















Podle magazínu Der Spiegel je také Astra osazena softwarem, který na základě okolního prostředí či při prudké akceleraci deaktivuje systém redukující emise
Zdroj: Der Spiegel přes Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva