Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Designér Bugatti zkusil vylepšit Porsche 911. Je příliš troufalý?
11.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokusit se změnit Porsche 911 je velmi nevděčný úkol, a tak se do něj málokdo pouští. A je vážně neobvyklé, aby to udělal designér jiné značky koncernu VW.
Porsche 911 je jednou z největších automobilových ikon. Pro své specifické pojetí je tak výjimečné a ceněné, že automobilka v podstatě nemá možnost jej jakkoli podstatně změnit - musí tu být tvar Volkswagenu Brouk nataženého na skřipci a motor vzadu, jinak tradiční zákazníci Porsche začnou říkat: „Ne.” Však kdo se pokusil je v minulosti oslovit něčím jiným, klidně i lepším, se zlou se potázal.
Důkazem ostatně je i současná nabídka Porsche. Automobilka dělá také model Cayman, který pro svou příhodnější koncepci s motorem uprostřed nabízí v lecčems více než 911. Jenže... není to 911, je to Cayman, a tak neoslovuje zdaleka tolik zákazníků. A že na trhu nepožívá zdaleka tak ikonického statutu dosvědčují i ceny ojetin, které na rozdíl od jeho starší sestry padají k zemi jak jablka z podzimních stromů.
Porsche se tak s více či méně jemnými retušemi drží stále stejného receptu a když jen zkusila výrazněji změnit přední světla, byl z toho průšvih. Nikdo z branže tedy už ani nezkouší 911 změnit nebo snad dokonce zrušit. Nikdo, až na Sashu Selipanova.
Tento člověk není žádný nadšenec zkoušící na počítači přemalovat automobilový svět, je to profesionál, je to jeden z designérů koncernu Volkswagen. Pracoval mimo jiné na Bugatti Chiron, jeho návrh byl dokonce původně představen jako koncept, ale vedení na poslední chvíli změnilo názor a nechalo příď přepracovat. Zbytek je pořád jeho idea, však na Selipanovovův původní návrh jsme se mohli podívat v létě.
Nyní se na svět dostala jeho vize příští generace Porsche 911. Nevíme, jestli chce třeba k Porsche přejít nebo si prostě nemohl pomoci a musel malovat - tuhle práci prý udělal ve svém volném čase. A je skutečně zajímavá, tím víc, pokud se vám líbila příď konceptu Porsche Mission E. Právě ten totiž obrázky níže připomínají, zejména zepředu. Záď je naopak docela blízko současné 911 991.
Ze stran také stále vidíme siluetu 911, ovšem trochu zkrácenou. A také horní linka oken je úplně jiná, člověku spíš připomene Zig a Zag, dva závodní Astony V12 Zagato. I dvě boule na střeše téhle vize 911, které se táhnou až na záď auta, mohly mít inspiraci v práci karosárny Zagato.
„Idea byla vrátit se k původnímu profilu modelu 911, umenšit a zjemnit boky. Zároveň jsem ale nechtěl skončit s profilem 996. (...) Když to vezmu kolem a kolem, 911 nikdy nebyla moje nejoblíbenější auto, ale práce s tímhle modelem mě opravdu bavila a ukázalo se, že to je náročné, ale hodnotné cvičení," komentoval Selipanov svou práci.
Jestli se vám vůz na obrázcích níže líbí či nikoliv, necháme na vás. Jestli takhle bude příští generace 911 vypadat, je ve hvězdách. Selipanov určitě má tu moc vnuknout své myšlenky někomu z vedení Porsche, velké změně ale moc nevěříme. Spíše očekáváme evoluční design a zachování jednoznačně kulatých předních světel. Zezqadu nicméně auto na ilustracích vypadá opravdu dobře, co říkáte?








































Práce Sashi Selipanovova asi nesedne každému, ale zajímavá je rozhodně
Zdroj: Sasha Selipanov
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
před 7 hodinamiKia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
dnes„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
14 let v prodeji bez nové generace: Nejstarší auta na evropském trhu smutně připomínají postupující úpadek kontinentu
před 3 hodinamiFaceliftovaný VW Golf kombi v testu Němců zabodoval i se „špatným” pohonem, jeho největší dnešní problém je jinde
před 5 hodinamiDrsná úprava už tak drsného SUV skoro nahání strach, víc než co jiného vypadá jako tank na kolech
před 6 hodinamiAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
před 7 hodinamiBugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva