Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Designér Bugatti Chiron končí u VW, teď bude dělat pro Hyundai
9.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Saša Selipanov si vysloužil ostruhy hlavně u Lamborghini a Bugatti. Nyní se ale těší na zcela nové výzvy spojené s budováním luxusní značky Hyundai.
Alexander alias Saša Selipanov není zrovna designérem, jehož jméno by bylo známé po celém světě. Nicméně i tak dosáhl působivé reputace, zvláště pod křídly koncernu Volkswagen Group. Zde byl autorem původního návrhu nového Bugatti Chiron, jež mělo vypadat mnohem divočeji, nakonec však do produkce zamířilo s více umírněnou tváří. Při zemi se pak nedržel ani ve svých snahách o vizuální přepracování Porsche 911. Ani to se ale u německých „konzerv“ neshledalo s přílišným nadšením.
Selipanov možná i proto nyní opouští koncern a míří stejným směrem jako několik jeho někdejších kolegů. Namísto Volkswagenu jej nově najdeme na výplatní listině Hyundai, neboť byl jmenován designovým šéfem globálního studia značky Genesis. Zodpovídat se bude Lucu Donckerwolkeovi, který je hlavou celého designového oddělení této luxusní odnože korejské automobilky.
Pro Volkswagen se tak jedná již o několikerou ztrátu směrem k Hyundai. Před lety k této značce přešel Peter Schrayer, autor původního Audi TT. Následoval transfer Donckerwolkeho, který je podepsán třeba pod Lamborghini Murciélago. A aby toho nebylo málo, pak na jaře letošního roku Korejci zlákali také SangYup Leeho, který pracoval pro Bentley.
Selipanov je tak již čtvrtým v řadě, přičemž post šéfa venkovního designu Bugatti zastával od roku 2014. Na novou pozici nastoupí v lednu 2017, nicméně již nyní dodává, že „jsem nadmíru vzrušen touto příležitostí, protože to bude nová kapitola v mé kariéře. Dosud jsem vždy pracoval pro zavedené automobilky, nicméně Genesis je pro mně novou a čerstvou výzvou.“
„Jsem také poctěn, že se můžu účastnit této vzrušující cesty, neboť šance, že budete stát u zrodu luxusní automobilové značky a tím se stanete součástí historie, jsou vždy velmi malé. S narůstajícími zkušenostmi a zvědavostí, jež jsou se značkou Genesis spojeny, se již nemůžu dočkat, abych mohl přispět svými zkušenostmi a vášní,“ dodává ke změně práce Selipanov.
Rodák z gruzijského Tbilisi získal titul v roce 2005 na Art College of Design v Kalifornii. Poté nastoupil k Volkswagenu, kde se podílel na celé řadě projektů. V roce 2010 rozšířil řady zaměstnanců Lamborghini, přičemž designovému týmu pomohl s exteriérem modelu Huracán. Poté ale již zamířil k Bugatti, kde kromě Chironu navrhl i koncept Vision Gran Turismo.

Sasha Selipanov si vybrousil ostruhy u koncernu VW Group, nově však tak jako několik jeho někdejších kolegů míři k Hyundai
Takto mohlo vypadat Bugatti Chiron, kdyby se šéfové značky nezalekli Selipanovy odvahy v celé její šíři
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
včeraAukce se nekoná. Mýty obestřenou obří sbírku Formulí 1 Bernieho Ecclestona celou koupil dědic Red Bullu, dal za ni přes 10 miliard
8.3.2025Obří, zdánlivě nepotopitelnou výletní loď na moři silně vychýlil pouhý vítr. Podívejte se, co se dělo na palubě
6.3.2025
Nejčtenější články
Nejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025K mání je dodnes skoro nový Favorit 136 LS, poslední Škoda nedotčená VW. Celou dobu ji vlastnil jediný člověk, Ital
10.2.2025Ford dál přehodnocuje svou zpackanou strategii, spalovací motor dá i dosud ryze elektrickým autům
10.2.2025Porsche má další problém. Jmenuje se jako kačer Donald a stát ho může znovu desítky miliard ročně
10.2.2025Firma začala nabízet řešení, které vám z Tesly udělá Ferrari, Rolls-Royce nebo Bugatti, co si zrovna zamanete
10.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva