Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
De Tomaso má nového majitele, plány má opět velkolepé
23.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Legendární značka nově spadá pod švýcarský L3 Holding. Ten chce do roku 2021 zaměstnat 360 lidí, otevřít továrnu v Turíně vyrábět 4 500 aut ročně.
Dnes již legendární italská automobilka De Tomaso zažila jen po příchodu nového milénia několik pokusů o oživení. Nejprve tu byl Gian Mario Rossignolo, který koupil práva na značku v roce 2009 a který o dvě léta později přivezl na tehdejší ženevský autosalon koncept Deauville. K jeho sériové výrobě ovšem nikdy nedošlo, neboť Rossignolo byl v roce 2012 odsouzen za zneužívání státních peněz.
Posléze se kolem automobilky motalo BMW, k převzetí však nedošlo. Místo toho překvapivě De Tomaso putovalo pod ochranná křídla další znovuzrozené značky ATS. Ta však zjevně měla větší oči než kapitál, což nakonec vyvrcholilo tím, že se značka De Tomaso minulý týden ocitla v aukci. Za částku okolo 2 milionů Eur (cca 55 mil. Kč) ji přitom získal švýcarský L3 Holding.
Tato společnost během aukčního boje porazila italskou skupinu Eos i čínský koncern Ideal Team Venture, přičemž zásadní roli hrál kromě peněz také fakt, že Švýcaři již měli k dispozici detailní plán restrukturalizace. V jeho centru je rok 2021, kdy má nová továrna v Turíně dosáhnout plné produkční kapacity a chrlit 4 500 sporťáků ročně včetně dvoudveřového kupé s motorem uprostřed.
L3 Holding tak nevyužije starého výrobního zařízení v Grugliascu, neboť jeho přebudování by nebylo ekonomicky výhodné. Dále společnost ve svém plánu počítá s náborem 360 zaměstnanců, kteří by jí měli pomoci dosáhnout výše zmíněných cílů. Zda ale k jejich naplnění skutečně dojde, to je prozatím opravdu jen ve hvězdách.
My již můžeme dodat pouze tolik, že L3 Holding je finančně blízce svázán s investiční společností Genii Gapital z Lucemburska. Její majitel Gerard Lopez dále šéfuje týmu Lotus F1 a je znám jako automobilový nadšenec. Snad tedy bude mít při oživování značky De Tomaso více štěstí než ti, kteří se o totéž pokusili před ním.
Značka De Tomaso opět změnila majitele, ten chce opět představit dvoumístné kupé s motorem uprostřed
Zda se tak stane, není jisté. Koncept Deauville z roku 2011 se ale stoprocentně sériovým modeme nestane
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před hodinou - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 3 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 4 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 6 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva