Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dalším majitelům Tesel reznou pár měsíců stará auta, jen na lakovnu už to svést nejde
25.9.2019 | Petr Prokopec
O problémech kalifornské automobilky s kvalitou výroby nemluvíme poprvé, situace ale má stále pozoruhodnější dopady. Majitelům korodují auta i tam, kam se nemůže dostat žádný kamínek.
O tom, že Tesla má problémy s kvalitou, si nejspíše šuškají již i lední medvědi, jejichž ochranou se Elon Musk rád zaklíná. Kalifornská automobilka si řadu z nich způsobuje sama svou snahou o inovaci automobilového průmyslu, hlavní zádrhel ale spočívá ve výrobě. Tesla chtěla změnit postupy, jež byly ostatními automobilkami laděny po desetiletí, a teď kvůli svému novátorství trpí.
Potíže se projevují zejména u Modelu 3, který je v případě Tesly prvním opravdu masově vyráběným elektromobilem. To ovšem vede ke tlaku na rychlost montáže a tím i k četnějším pochybením. Problémy jsou s kde čím, ty nejvíce alarmující jsou ale s korozí. Dosud se zdálo, že hlavním viníkem je lakovna, neboť majitelé jako Joni Savolainen z Finska poukazovali hlavně na tenkou vrstvu barvy, která místy zcela mizí. Na daných místech tak zůstává pouze obnažený kov, který má k reznutí přirozené tendence.
Není to ale jediný problém. Na fórech příznivců značky se začalo probírat video Matta Shumahera ze Spojených států, který taktéž narazil na korozi, ovšem ve zcela jiných místech než dříve zmiňovaní majitelé. A ani on v tom není sám. Za tyto problémy obvšem zcela jistě nemůže lakovna, ale pochybná konstrukce či montáž. Rez se objevila ve spodní části čelního sloupku na straně u řidiče. Jde přitom o místo, kam žádné kamínky odletující od kol nemohou ani zalítnout, neboť je kryté blatníkem. Ten se ovšem skeletu přímo dotýká, na rozdíl od panelu na straně spolujezdce.
Právě onen kontakt je jádrem problému, postupem času totiž u Mattova vozu došlo k odření barvy i tmelu a obnažení kovu. Na druhé straně vozu přitom oba díly dělí několik milimetrů. I z komentářů pod jeho videem je zjevné, že Shumaher není jediným vlastníkem Tesly Model 3, u kterého slícování na jedné straně neodpovídá té druhé, s podobnými následky.
Situaci by šlo vysvětlit lidským selháním, ke kterým denně dochází ve všech automobilkách. Nicméně Tesla daným problémům kráčí naproti, neboť část vozů montuje v provizorních podmínkách. Fluktuace jejích zaměstnanců je pak poměrně vysoká, zatímco školení velmi krátká.
Tesla by tedy měla přehodnotit svůj přístup k výrobě, neboť tímto může ztratit i přízeň těch, kteří ji obdivují. Zrovna koroze je jedním z nejvážnějších problémů, který může auto postihnout - je zcela destruktivní a boj s ní je zejména od určitých fází velmi náročný.




Mattova Tesla Model 3 byla špatně slícována, majitel si toho ale všiml až ve chvíli, kdy na čelním sloupku u řidiče již propukla koroze
Zdroj: Tech Forum@Youtube
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včeraBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
včeraNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva