Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie
20.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Až absurdních podob nabírá letošní evropská motorová apokalypsa. Značka donedávna vyhlášená motory V8 od teď nenabídne pro modely XE a XF víc než benzinový dvoulitr.
Hromadný exodus nejlepší automobilové techniky v důsledku neústupných předpisů Evropské unie pokračuje ve zběsilém tempu. Nyní se dotkl hned dvou modelů Jaguaru, které přijdou o to nejlepší, co dnes dokážou zákazníkům nabídnout - kompresorem přeplňované šestiválce. Automobilka v krátkém tiskovém prohlášení uvádí, že tento motor se stará v Evropě jen asi o 2 % prodejů všech Jaguarů, a nebude se tak obtěžovat modifikacemi, které by pro novou homologaci a tedy i zachování šestiválců v prodeji byly potřeba.
Redukce nabídky znamená konkrétně konec pro modely Jaguar XE S a XF S, které pohání totožný přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 279 kW (379 koní) při 6 500 ot./min a 450 Nm při 4 500 ot./min. Nejsilnější verze byla v případě XE i XF jedinou opravdu zajímavou motorizací a už tak slabou náplastí na skončivší osmiválce. Teď je rychle následují i „šestihrnky”. „Z obchodního hlediska dává smysl odstranit tyto varianty z prodeje ve Velké Británii i v Evropě,“ řekl k věci mluvčí automobilky. A brzy se očekává oznámení konce šestiválce také SUV F-Pace S, protože používá stejnou techniku.
Přizpůsobit benzínový 3,0 V6 novým pravidlům by jistě bylo možné, platí ale to samé co v jiných případech - pro automobilku jde z hlediska prodejů o okrajovou verzi a nákladné a zdlouhavé úpravy jen pro Evropu ji zkrátka nechtějí obětovat. Šestiválcové Jaguary jinak zůstávají ve výrobě a budou k mání například v USA, kde je nyní tlak na co nejnižší papírovou spotřebu a emise naopak rozvolňován.
Nezbývá tedy nic jiného než jen zaevidovat další plechové oběti nových omezení Evropské unie, která pod tíhou kauzy Dieselgate trvala na jejich zavedení od letošního roku pro všechny vozy v prodeji. Paradoxem je, že šestiválcové diesely v nabídce zůstávají, šestiválcové benziny nikoli. Ty v nabídce nahradí alespoň u modelu XE verze 300 Sport, která používá řadový čtyřválec s turbodmychadlem a má tak vrcholný motor srovnatelný se Škodou Octavia (třebaže tady má výkon až 221 kW neboli 300 koní). Není to absurdní? Přitom větší, silnější a vyváženější šestiválec verze S byl tak dobrý...
Šestiválcový Jaguar XE S působí stále atraktivně, ale je mu to k ničemu, v Evropě končí. To stejné potkalo větší XF a nejspíš se vytratí i F-Pace S. Všichni totiž mají stejný motor, který nesplňuje nejnovější předpisy
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před hodinou - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 2 hodinami - Prodeje elektrických aut v Evropě se dál propadají, navzdory tomu, že celý trh míří k růstu
před 4 hodinami - Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 09:48 - řidičBOB
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.22. 09:31 - Snowman000
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 07:46 - Brus
- Politický koutek 11.22. 07:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.21. 18:24 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.21. 16:10 - audis
- Onboard videa 11.20. 22:57 - řidičBOB