Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Daleko nejlevnější Škoda Superb III Combi 2,0 TDI v prodeji nestojí skoro nic, i když je fit, najela ale neuvěřitelné kilometry
19.11.2024 | Petr Miler
A to prosím s manuální převodovkou. Skoro se chce říci, že řidič tohoto auta v něm vyseděl důlek, ale proč přehánět - díru v loketní opěrce skutečně vytlačil, stejně jako udělal torzo z „pytlíku” řadičky, kterou řadicí páka skoro umlela k smrti.
Pokud zatoužíte po prostorném, praktickém, relativně kvalitním, a přesto na pořízení i provoz nepříliš drahém rodinném autě, v České republice je kombík Škody skoro samozřejmou volbou. Nejčastěji jde o Octavii Combi TDI, která je tak velká, že obslouží naprostou většinu myslitelných rodinných potřeb. Pokud ale chcete přece jen víc, je tu ještě Superb Combi. Jde v zásadě o to samé v bledě modré, od třetí generace vozu o auto dokonce stojící na úplně stejných základech, jen ještě o něco prostornější, praktičtější a pohodlnější.
Ani jeho provoz vás nejspíš nezruinuje, tuplem pak s motorem TDI, je ale třeba říci, že taková auta jsou na trhu docela vyhledávaná, a tak ne zrovna levná, ani jako ojetiny. Nakonec jde o vůz prodávaný od roku 2015, který se teprve nedávno dočkal nástupce. Výjimky ale existují. A pokud dojdete na samou hranici toho, co je aktuálně možné koupit, narazíte na auto na fotkách níže.
Jde o Superb Combi TDI z roku 2016, tedy 8 let staré auto, které se prodává za pouhých 6 200 euro, čili jen za 156 tisíc Kč. To je na Superb III v této specifikaci při současných cenách aut skoro absurdně nízká suma, jde o daleko nejlevnější auto podobného ražení v celé Evropě. Už to nutně vede k domněnkám o bouraném, porouchaném nebo jinak problematickém voze, nic takového ale v tomto případě neplatí. Auto je nebourané, pojízdné a alespoň zvenčí nevypadá špatně - krom jednoho šrámu na přídi se zdá být až překvapivě fit. „Jen” najelo - podržte se něčeho - 812 500 kilometrů.
To je neskutečná porce za tak krátkou dobu, navíc v rukou prvního majitele. Ten skrze prodávající firmu hlásí, že auto bylo používáno jako taxík, většinu kilometrů ale strávilo na dálnici. I tak je to ale obdivuhodný výkon - jezdit přes 100 tisíc km ročně osm let v kuse je docela bláznivé, tohle auto za celou svou existenci v podstatě jen jezdilo a jezdilo.
Na nabízeném Superbu je to zejména uvnitř dost znát - podívejte se na sedačku, volant, řadicí páku a její „pytlík”. Anebo na loketní opěrku, tohle všechno první a jediný majitel skoro proděravěl naskrz. Přesto je třeba říci, že tohle auto je hrdina a jeho řidič vlastně také, celou tuhle štreku si musel odřadit sám. Nevíme, kolik života v tomto voze zůstává, ale za cenu, která zdaleka nestačí ani na polovinu základní Fabie, to ovšem není špatná nabídka. Navíc nejde o žádný holobyt - úž motor 2,0 TDI se 150 koňmi, a výbava Ambition chce trochu připlatit, ve výbavě vidíme i navigaci nebo tempomat. Dlouhé a s tímto motorem předpokládáme spíše klidné ježdění navíc nemuselo nechat na technice až tak drastické následky, často a dlouho ježděná auta kolikrát vypadají po letech technicky lépe než ta dokola trápená párkilometrovými cestami po městě.
Neříkáme, že je to nějaké terno, každopádně jde o nevídanou nabídku, která je jak důkazem odolnosti Superbu III, tak varováním pro všechny kupce podobných Superbů a vlastně i ojetin obecně. Vůz s velmi neobvyklým poměrem stáří a počtu najetých kilometrů láká šejdíře, kterých se mezi českými bazaristy najde vždy dost. Tohle auto stačí dovézt, „optimalizovat” jeho historii, provést pár nezbytných vylepšení zejména uvnitř, aby detaily nedávaly znát skutečnou kilometráž, a na světě je ojetina se zlomkovým nájezdem o statisíce vyšší cenou. Však kdo z prvních majitelů by najel se stejným autem víc jak 200 tisíc km, že?
Když už nic jiného, je tohle auto ukázkou toho, kolik lze také nalítat se Superbem kilometrů. Výmluvná dvouslovná odpověď zní: Jakýkoli počet. Při koupi ojetiny zkrátka vždy trvejte na věrohodných důkazech avizované historie vozu, slepá důvěra a dobrá víra jsou jen vodou na mlýn podvodníkům.














Škoda Superb III Combi 2,0 TDI je zajímavé rodinné auto. Lze jej dnes mít i za necelých 160 tisíc Kč, akorát po najetí víc jak 800 tisíc km. Foto: Baltieauto, publikováno se souhlasem
Zdroj: Baltieauto SL@Mobile.de
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Vrcholné čínské Porsche za cenu Škody je obrovský hit. Letošní výroba se rozprodala jako nic, už dorazilo do Evropy
3.3.2025Ze symbolu znovuzrození symbolem úpadku. Nissan GT-R končí bez nástupce, Japonci s ním nedokázali přijít dlouhých 18 let
3.3.2025Provokace: Porsche zajelo rekord okruhu mezi silničními auty s vozem, který už 6 let nevyrábí
3.3.2025Smutný rekordman Formule 1 si „na důchod” pořídil nové bydlení, nešetřil na sobě ani trochu
3.3.2025Nekupujte si elektromobily, stejně už je nebudete mít jak nabíjet, zní z Nizozemska. Dosáhly 5 procent podílu na autech v provozu
3.3.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19