Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacie ukáže záda všem, v Evropě pod 380 tisíc nabídne to, za co jiní chtějí mnohem víc
14.12.2019 | Petr Prokopec
Geniální plán, nebo rychlý náběh přímo na vidle, obojím se může ukázat záměr Renaultu, jak skrze značku Dacia snížit průměrné emise CO2. Rumuni tu chtějí prodávat levné elektrické SUV z Číny.
V květnu roku 2015 představil Renault malé SUV (či crossover, chcete-li) jménem Kwid. Vůz vypadal vcelku povedeně a skutečnost, že byl postaven na globální modulární platformě CMF-A, naznačovala jeho možné rozšíření do zbytku světa. K tomu však došlo jen částečně, neboť Kwid se po indickém trhu objevil v nabídce Renaultu také v Indonésii a Brazílii. Tím však expanzivní plány skončily. Tedy alespoň prozatím, přestože se po celá léta spekulovalo o evropské verzi, která by ovšem dostala logo Dacie.
Nyní se ukazuje, že tyto dohady nebyly od věci, jen bylo třeba počkat na to správné načasování. A také na provedení, kterým se stala elektrická varianta City K-ZE určená primárně pro Čínu. Právě v této verzi se má Kwid s logem Dacie dostat do prodeje v Evropě, a to už na konci příštího roku.
S odvoláním na své zdroje uvnitř skupiny Renault to tvrdí obvykle dobře informovaný německý magazín Automobilwoche. Podle něj prodejní šéf skupiny Renault Olivier Murguet potřebuje snížit průměrné emise francouzského konglomerátu do takové míry, že to ani bez elektromobilu dceřiné Dacie nepůjde. Problém je v tom, že Dacia takové auto nemá a přes náznaky probíhajícího vývoje ani nemůže mít za přibližně rok v prodeji. City K-ZE se ale v Číně vyrábí a Dacia by jej v modifikovaném provedení s vlastními logy dovážela právě odtud.
Právě tím by Francouzi všem ukázali záda, neboť auto se má s cenou dostat pod 15 tisíc Eur (asi 379 tisíc) bez jakýchkoli dotací. Po jejich započtení ve štědřejších zemích by pak mohlo jít o slušný hit, neboť jeho cena by se přiblížila hranici 10 000 Eur, tedy 255 tisíc Kč. To je nízká suma obecně, natož pak na elektrické SUV.
Z tyto peníze by byl k mání relativně velký kus auta - Kwid a tedy i K-ZE totiž měří 3,7 metru na délku, 1,6 metru na šířku a 1,5 metru na výšku. Kromě toho užívá 2,5metrový rozvor, se čtveřicí pasažérů tedy nemá problém. Renault kromě toho vůz uzpůsobil především na městský provoz, kde jsou kompaktní rozměry výhodou. Za vyloženě špatný pak vzhledem k ceně nelze označit ani dojezd 271 km, třebaže byl vypočten dle přehnaně optimistického cyklu NEDC.
Dá se přitom předpokládat, že právě v této oblasti by Renault mohl přijít s jistými modifikacemi a praktičnost modelu K-ZE pro Evropu poněkud navýšit. Kromě toho půjde jistě nahoru i bezpečnostní výbava. Ve všem ostatním by ale elektrické SUV mohlo zůstat u starého základu, což by cenu skutečně udrželo v přijatelných mezích.
I standardní cena pod 380 tisíc Kč by mohla slušně zahýbat automobilovým světem. Nejde sice o vyloženou láci, když ale vezmeme v potaz, že prťavá Škoda e-Citigo iV dnes stojí od 480 tisíc Kč, jeví se nabídka Dacie mnohem atraktivněji. A to je třeba říci, že e-Citigo iV je dnes jedním z nejlevnějších elektromobilů vůbec, třeba takový VW ID.3 stojí ještě o 300 tisíc víc a je to pořád jen kompaktní vůz. Přesto se ale může stát, že pro spořivé a konzervativní klienty Dacie nebude novinka to pravé a vůz na trhu ostrouhá.
Dodejme, že ve své současné podobě se hodí spíše pro městský či příměstský provoz. Disponuje elektromotorem naladěným na 44 koní a 125 Nm točivého momentu, sprintem na šedesátku za 7 sekund a nejvyšší rychlostí 105 km/h. Za to Číňané platí pouhých 200 tisíc korun, v Evropě by dráže jako Dacia měl nabídnout trochu víc.












Renault K-ZE skutečně míří Evropy, za cenu pod 15 tisíc Eur před uplatněním jakýchkoli dotací se tu má prodávat s logem Dacie
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321