Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia u nás prodává stále více aut. Teď už dýchá na záda i absolutní špičce
8.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě vcelku nedávno silně podceňovaná rumunská značka rázem znamená potíž i pro ty nejzavedenější automobilky na českém trhu. Teď už patří celkově třetí příčka.
Značná část motoristického světa je stále ještě zaměřena na ženevský autosalon. Ten podle nás přinesl méně bomb než obvykle a je rázem otázkou, jak dlouho vůbec může v takové podobě přežít. My tedy svou pozornost raději zaměříme na český trh, konkrétně pak na únorové prodeje nových aut. Ty meziročně poklesly o 1,24 procenta na 20 201 nových vozů. Jelikož loňský druhý měsíc měl stejný počet pracovních dní, zdá se, že za tím stojí jen snížený zájem publika.
V tomto směru si můžeme na trh posvítit o trochu více, k dispozici máme i data spojena s firemní a privátní klientelou. Na tu první připadá 72,5 procenta všech registrací, tedy takřka tři čtvrtiny. Zajímavý je také pohled na dělení registrací dle paliva. Drtivá začíná být nadvláda benzinových agregátů, na které již připadá 64 procent. Diesely se oproti tomu musely spokojit jen se třetinou trhu, tedy s 33 procenty. Zbytek tvoří alternativní druh pohonu, přičemž první místo tvoří poněkud netransparentní skupina „Nezařazeno“ s necelým procentem. Všech sedm prodaných Tesel přitom spadá sem, nikoliv mezi ryzí elektromobily. Nicméně taková Škoda zde má 20 aut.



Tesla v únoru prodala sedm aut, ani jedno z nich ale kupodivu nebylo Svazem dovozců automobilů zařazeno mezi elektromobily
Tím samozřejmě nechceme kalifornskou značku poměřovat s tou českou, každá se ostatně zaměřuje na zcela jiného zákazníka. Jen poukazujeme na skutečnost, že data SDA jsou někdy trochu zvláštní. Všichni totiž velmi dobře víme, že Tesla nic jiného než elektromobily nevyrábí. Oproti tomu Škoda zatím ještě žádný elektromobil nevyrábí. Proč jsou tedy obě značky ve stejné skupině, nevíme - možná jen něco špatně zapsali úředníci pracující pro centrální registr.
Přesunout se můžeme k žebříčku jednotlivých automobilek, kde samozřejmě i nadále vládne Škoda. Její únorové registrace ostatně meziročně narostly o 7,36 procenta na 6 419 aut, a dále tak zvýšila svůj tržní podíl na 31,78 %. Druhý Volkswagen se ale dočkal opravdu velkého pádu, prodal totiž o 601 aut, respektive o 26,11 procenta méně aut než loni, což ve výsledku znamená 1 701 vozů. Menší pokles (-2,54 %) zažilo i Hyundai (1 417 aut), to ale překvapivě najdeme až na čtvrtém místě. Na tom třetím jej díky 18,47procentnímu růstu a 1 424 prodaným vozům předstihla Dacia, která je rázem na dostřel i druhé pozici.
Dacia se již vyšplhala na třetí příčku mezi automobilkami, a to hlavně díky svému nejúspěšnějšímu modelu Dokker
Opravdu velký propad (-31,04 %) se týká šestého Renaultu, jemuž na paty šlape sedmá Kiu (+17,31 %). Nahoru šplhá i osmá Toyota (+23,67 %), mezi nejlepšími deseti výrobci ale již nenajdeme tak jako v minulých měsících Mercedes. Ten kvůli poklesu o 20,68 % spadl až na dvanáctou příčku. BMW nebo Audi jsou ještě daleko níže, vláda Mercedesu mezi prémiovkami tak nekončí.
V rychlosti pak ještě můžeme nahlédnout mezi jednotlivé modely, kde prvních pětici tvoří mladoboleslavský blok. Vedoucí Octavii, stříbrnou Fabii a bronzový Rapid doplnily i čtvrtý Superb a pátý Karoq. Zajímavé je, že těmto vozům již nedýchá na záda tak jako kdysi Hyundai i30, místo toho jsou nejúspěšnějšími zástupci „zbytku světa“ Volkswagen Golf, Dacia Dokker, Hyundai ix20 či Ford Focus. Poté tu ale již máme Kodiaq.
Celkové registrace aut v ČR, 2004 - 2018
Celkové registrace aut v ČR, únor a leden až únor 2018
Celkové registrace dle jednotlivých tříd, únor 2018
Registrace mini vozů, únor 2018
Registrace malých vozů, únor 2018
Registrace v nižší střední třídě, únor 2018
Registrace ve střední třídě, únor 2018
Registrace ve vyšší střední třídě, únor 2018
Registrace luxusních vozů, únor 2018
Registrace sportovních vozů, únor 2018
Registrace terénních vozů, únor 2018
Registrace MPV, únor 2018
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 8 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 10 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 11 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva