Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia prý zvažuje vstup do Formule 1, startovat chce již příští rok
20.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(doplněno) Rumunská automobilka míří do nejvyšší ligy zadními vrátky. O volné místo na startovním roštu však mají zájem ještě další dva týmy.
Doplněno: Zdá se, že snahy Colina Kollese mají vratké základy. Renault informace o svém možném, třebaže zprostředkovaném působení ve Formuli 1 pod jinou ze svých značek rázně popřel: „Nevíme nic o těchto zvěstech. Času je už příliš málo,” stojí v prohlášení francouzské automobilky s tím, že přípravu vozu pro sezónu 2015 by již stejně nezvládla na úrovni, která se od ní očekává. Vypadá to tedy, že Dacii budeme nadále vídat jen v poněkud nižších ligách automobilového sportu - zda šlo ze strany od Kollese o snahu vzbudit zájem ze strany Renaultu, nebo ví něco, o čem mluvčí firmy není zpraven, uvidíme časem.
Rumunskou značku máme všichni spojenou s výrobou automobilů, které vám nabídnou hodně muziky za málo peněz. Sice přitom nijak extrémně nenadchnou, ale zároveň také neurazí, což jsou základy, na kterých se dá stavět úspěšné podnikání. Již delší čas se ovšem zdá, že jen při zemi se Dacia držet nechce, však na sportovních kolbištích se už objevil Duster No Limit pro Pikes Peak, Duster Ice pro Andros Trophy nebo Logan pro STCC, psali jsme též o Sandero Cupu nebo dakarském Dusteru Renaultsport. Už to vesměs nejsou zcela banální počiny, nyní se ae ve francouzských médiích objevila zpráva, že značka uvažuje o vstupu do šampionátu Formule 1.
Aktuálně nic není oficiální, přičemž odmyslet bychom si měli vstup továrního týmu. Dacia se spíše do světa F1 dostane zadními vrátky skrze postavu Colina Kollese. Ten v rámci šampionátu rozhodně není neznámou postavou, neboť v minulosti již šéfoval týmům Force India a HRT. Má tedy dostatek zkušeností, ke kterým navíc můžeme připsat rumunské občanství, vodítka se nám tedy začínají rýsovat.
Právě Colles by totiž měl dát dohromady projekt, ve kterém se angažuje Rumunsko i tamní společnosti v čele s Dacií. Ty by tým měly dotovat, přičemž spolehnout se samozřejmě můžou také na podporu Renaultu, který Dacii vlastní od roku 1999. Francouzský dodavatel motorů by však v tu chvíli musel vyřešit problém, který se týká pravidla o počtu týmů - momentálně totiž své agregáty dodává již čtyřem, a to je maximum.
Dá se ale předpokládat, že zrovna takové vypovězení smlouvy Caterhamu ve prospěch propagace Dacie by asi nemuselo být problémem. Otázkou ovšem je, nakolik vážný zájem rumunské značky o svět F1 skutečně je. Momentálně ani není jisté, zda tendr vypsaný mezinárodní automobilovou federací FIA vyhraje, jen že v nabídce je jedno volné místo. Ve hře jsou ale ještě další dva týmy - americký Haas Racing a srbský Stefan GP. Šance Collesova projektu v této konkurenci ale nejsou malé, FIA bude jistě preferovat tým známé značky se zázemím velké automobilky, třebaže trochu vágním.
Jak vše dopadne, bychom se přitom měli dozvědět velmi brzy, zmíněný tendr je totiž vypsán již pro další sezonu. Pokud si tedy do dané rovnice dosadíme ne zrovna jednoduchý vývoj, pak by k výběru nového účastníka šampionátu F1 mělo dojít v nejbližších měsících. Jsme docela zvědavi, kdo jím nakonec bude...
Pokud Dacia skutečně do světa F1 zamíří, pak zřejmě může počítat s podporou mateřského Renaultu. Ten však bude muset vyřešit pravidlo o dodávkách motoru omezenému počtu týmů
Zdroj: Caradisiac
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Golf znovu šokoval prémiové konkurenty, ve sprintech jim všem zkazil den. A Čechy šokuje i svou cenou
včera - Nesmyslně těžké AMG GT dostalo kouř ve srovnání s „americkým kýblem”, vaz mu zlomila hned první zatáčka
16.12.2024 - Američané srovnali nejlevnější nová výkonná auta s cenou do 830 tisíc a vybrali to nejrychlejší, v Evropě můžeme jen závidět
13.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Fernandez potvrzen jako tester u Yamahy včera 15:42
- Evoke 6061 GT a Urban Classic: elektrické cestování včera 15:26
- Mostecký autodrom je po deseti letech na prodej. Zájemci jsou i ze zahraničí včera 15:26
- Jorge Navarro nazpět v Moto2 jako stabilní jezdec 15.12.2024
- Krize KTM se týká i MV Agusty 15.12.2024
Nejnovější články
- BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
před 2 hodinami - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
před 4 hodinami - Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
před 5 hodinami - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
před 7 hodinami - Carlos Tavares poprvé promluvil od chvíle, kdy skončil jako šéf Stellantisu. Teď prý za všechno může EU
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 12.18. 14:27 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.18. 11:51 - pavproch
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 07:49 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 12.17. 22:54 - mattonecz
- Rychlodotazy 12.17. 21:13 - TomyTom
- Volkswagen obecne 12.17. 12:52 - Brus
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.17. 11:52 - pavproch
- Politický koutek 12.16. 21:18 - Stepan