Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia přijde s vlastním elektromobilem, jejich prodeje prý rostou
17.9.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Carlos Ghosn počítá s tím, že v roce 2020 naroste poptávka po elektromobilech padesátinásobně. Postará se o to poptávka, nebo spíše Evropská unie?
Zaměstnanci aliance Renault-Nissan mají očividně k dispozici velmi silné halucinogeny. Již podruhé v krátkém čase nás totiž zásobují výplodem, kterému krom nich věří snad už jen šéf obou společností Carlos Ghosn. Jinak si totiž nejde vysvětlit fakt, že zatímco evropské trhy prokazatelně klesají, u Renaultu vidí pravý opak. Nyní se navíc Ghosn přidal s přesvědčením, že na vzestupu je také poptávka po elektromobilech.
Svým způsobem má šéf Renaultu i pravdu, pokud tedy za poptávku budeme považovat omezený zájem vyvolaný dotacemi, zvýhodněními a úlevami všeho druhu. Zvýšený zájem ale neregistrujeme u lidí, kteří by měli za takový elektromobil dát násobně více peněz a ještě se přitom smířit s podstatně menší využitelností než u srovnatelného auta konvenční konstrukce. Výsledná prodejní čísla tomu odpovídají - v takovém Německu sice došlo k výraznému navýšení odbytu ve srovnání s loňským rokem, celkově však v srpnu bylo prodáno jen 435 vozů. To z celkového počtu 214 044 registrací představuje pouhá dvě promile.
Podle Ghosna by ovšem toto číslo v roce 2020, tedy v relativně blízké budoucnosti (6 let a 3 měsíce), mělo stoupnout na 10 procent, tedy na padesátinásobek. Nikoliv ovšem celosvětově, nýbrž v Evropě - to jen nahrává faktu, že Renault počítá s tím, že Evropská unie si ty elektromobily skutečně prosadí, žádný jiný, faktický důvod pro natolik rostoucí zájem o ně dnes jednoznačně neexistuje.
Ghosn zároveň doufá, že příspěvky Volkswagenu a BMW vzbudí další pozornost a zároveň se zaslouží o rozšíření infrastruktury. A právě do tohoto prostředí by měl přijít elektromobil značky Dacia, který je již prakticky schválenou věcí. „Jakmile zde bude poptávka, budeme na ni připraveni. Této poptávce už dnes napomáháme snižováním cen elektromobilů a podepisováním dohod s městy na celém světě.“
Sporné je přitom nejen to, zda takový zájem vznikne přirozeně, ale i to, zda se o něj mohou postarat alespoň regulace. Když se proti budoucímu limitu průměrné spotřeby vyjádřené emisemi 95 g CO2 na kilometr postavilo Německo, je možné, že na něj vůbec nedojde. Za současných limitů pak je možné existovat i s nabídkou plnou konvenčních automobilů a není nutné si pomáhat elektromobily takzvaně nulovými emisemi CO2 u elektrických aut, které se navíc do průměru započítávají hned několikrát.
Ghosn přitom na tlak EU spoléhá a dodává, že „není nic, co by elektrickou Dacii v budoucnu vylučovalo. Poznamenejte si proto má slova pro budoucnost. V daném průmyslu totiž bez elektromobilů a plug-in hybridů nebude možné dále prosperovat.“
Co si tedy z daného prohlášení máme vyvodit? Především to, že některé automobilky skutečně mocně sázejí na budoucnost nalajnovanou nikoli realitou, ale byrokratickými zásahy. To se sice zdá být pohodlnou sázkou na jistotu, je ale závislá jen na tom, že regulace přemůžou realitu. To se mnohdy stává, máme ale zato, že v tomto případě si Evropská unie vzala příliš velké sousto a spoléhání manažerů některých automobilek, že „se o to nějak postará”, je poněkud krátkozraká. Do sedmi let uvidíme, kdo v tomto boji zvítězí, my jsme zdravý rozum ještě neodepsali...
Dacia naposledy představila facelift modelu Duster, který je skutečně žádaný. V kombinaci s elektromotorem by ale dozajista jen narostla jeho cena, snížila se použitelnost samotného auta zájem o vůz nutně opadl. K čemu by Dacia takový vůz potřebovala?
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před hodinou - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva