Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia Duster vs. Bentley Bentayga: jak si vede levný off-road proti nejdražšímu?
27.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Toto srovnání není míněno úplně vážně, i tak ale ukazuje, jak obrovské a někdy i trochu nemístné rozdíly mezi oběma vozy jsou.
Je to válka dvou docela jiných světů, dvou opačných extrémů. Jsou si tak vzdáleny, že jeden pomalu neví o existenci druhého a když se potkají, nutně to musí začít jiskřit. Láskou? Spíše vzájemným pohrdáním.
Řeč je o Bentley Bentayga, daleko nejdražším sériově vyráběném SUV světa, jehož cena s motorem 6,0 W12 začíná těsně pod hranicí 6 milionů Kč a snadno se podívá do osmiciferných sfér. A Dacii Duster, která je i v zajímavějších verzích jedním z těch úplně nejlevnějších a v základním provedení s motorem 1,6 16V přijde na 249 900 Kč. Jinými slovy, za cenu jedné Bentaygy byste si mohli pořídit skoro 23 Dusterů, to je neskutečný rozdíl.
Co mají tedy tyto vozy společného? Jsou to SUV a také schopné off-roady. Nepřeháníme, i Bentayga v terénu umí a Duster je svou obratností na nezpevněném povrchu vyhlášený. Je tak zajímavé podívat se, jak si proti sobě stojí mimo silnici. A nejen mimo ni.
Přesně do tohoto srovnání se pustili kolegové z francouzského Auto Moto Magazine a než je označíte za blázny, vězte, že to nedělali s úplně vážnou tváří. Jejich pojetí tohoto srovnání chce být i úsměvné a je stylizováno jako setkání britského gentlemana s rumunským dřevorubcem. Bavit vás nemusí, jen kvůli tomu ale není bezobsažné a je rozděleno na čtyři části.
Ta první chce říci, že navzdory překvapivým schopnostem Bentayga je Duster lepší off-road. Je menší, lehčí, agilnější a protáhne se i místy, kam se Bentley vůbec nemůže vydat. Demonstrováno je to zde na neschopnosti britského SUV projet úzkým prostorem mezi dvěma stromy, což možná není nejšťastnější, není ale těžké věřit, že jednoduchost tady vítězí. 1:0 pro Duster.
Pak dojde na srovnání dynamiky, kde pro změnu nemá co říci rumunský stroj. V testované specifikaci s motorem 1,2 TCe se 125 koňmi je možná nejrychlejším Dusterem, proti 600koňové lokomotivě z Crewe ale nemá šanci. Bentayga umí uhánět i 300 km/h a sprint obou aut je rozhodnut na prvních asi 10 metrech. 1:1.
Další srovnání je zřejmě nejzajímavější - ani těžký terén, ani silnice, ale blátivé pole. Tady je vidět, jak snadno lze zabít 475 koní navíc hmotností a těžkopádností - v některých situacích se Duster kolem Bentayga prožene, jako by on měl být tím rychlejším strojem a pilot Bentley si jen stěžuje, že mu ESP nedovolí víc. Jsou ale stále chvíle, kdy na výkonu záleží a tehdy má zase navrch Bentley. Výsledek? 2:2, tohle byla plichta.
Pak tedy ještě můžeme sledovat, jak si oba řidiči v testu zkusí vůz toho druhého, to už je ale vážně jen snaha o humor, třebaže pár zajímavých detailů z obou aut také ukáže.
Závěr je tedy neutrální, každé auto je lepší a horší v něčem jiném. Kdyby došlo třeba na srovnání kvality interiéru, jistě by vše lépe dopadlo pro Velkou Británii, takový závěr si ale autoři zjevně nepřáli. Však to jinak nemohlo dopadnout - říci, že Bentley je lepší auto, ale stojí také 23krát více (v testovaných specifikacích dle francouzských cen to vycházelo jinak) by vyznělo stejně.
Pro nás, běžně smrtelníky, budiž zajímavé, že existují aspekty, ve kterých se velmi levná Dacia dokáže rovnat velmi drahému Bentley. Není jich mnoho, pokud ale Bentley bude chtít příště postavit vůz jasně kralující světu SUV ve všech ohledech, bude se muset ještě trochu snažit...
Srovnání Dusteru s Betaygou je trochu komické, něco ale poví
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 7 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 8 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 9 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 10 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis