Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Crossovery a SUV jsou stále v kurzu, v USA už se prodávají lépe než sedany
18.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Kategorie oplastovaných a zvýšených automobilů jede na plné obrátky. V USA s podílem 36,5 procenta trhu deklasovala na tamní půdě vedoucí sedany.
Píšeme o tom neustále dokola a v budoucnu zřejmě nebudeme přinášet informace o ničem jiném. Pokud bychom měli rozumně shrnout, co všechno nového nás mezi crossovery čeká v následujících letech, pracovali bychom na takovém přehledu minimálně měsíc a ještě bychom na jeho konci mohli pomalu začít znovu. A zákazníci k našemu údivu na tu všechnu záplavu míšenců reagují pozitivně, neboť pomalu každý výrobce musí navyšovat výrobu svého crossoveru, aby uspokojil poptávku.
Jednoznačnou zprávou o tom, kam se automobilový svět ubírá už naznačují i naši kolegové z USA. Americký milostný románek s vozy SUV a ostatními crossovery totiž vynesl tyto segmenty na tamní vrchol popularity. V květnu letošního roku tam dosáhla auta tohoto ražení na tržní podílu 36,5 procenta, což ve srovnání s do té doby vedoucím segmentem sedanů (35,4 procenta) znamená vůbec poprvé převzetí trůnu mezi lehkými osobními vozy.
Podle Toma Libbyho, analytika americké informační agentury IHS nabízejí tyto vozy zákazníkům atraktivní kombinaci vlastností hned několika kategorií. Když si přičteme expanzi, která mezi crossovery a SUV v posledních měsících nastala, nedá se nad zmíněnými výsledky nikterak podivovat. Jen v průběhu prvních pěti měsíců letošního roku vykázal segment crossoverů a SUV nárůst 2,6 procentního bodu podílu na trhu ve srovnání se stejným obdobím loňska.
Ještě na konci minulého roku ovšem v sumarizaci registrací nových vozů dosahoval na 34,4 procenta trhu, zatímco sedany vedly s 36,3procentním podílem. Pokud se na výsledky podíváme s větším zájmem, největší ruku k dílu na letošním obratu přiložil nový Jeep Cherokee, který se prodává s jistou nadsázkou jako housky na krámě. Mezi středně velkými SUV prodávanými za velkou louží dosáhl podílu 47,2 procenta, takže si pro něho v této třídě dojde pomalu každý druhý zákazník.
Lobby zdůvodňuje jeho mohutný úspěch především velmi dobrým načasováním uvedení modelu, kterým se Jeep trefil do vlny vzrůstajícího zájmu o míšence přesně do černého. Nezpochybnitelné je však také to, že Jeep je v USA velmi silnou značkou, která podle tamních obyvatel nemá v podstatě žádnou přímou konkurenci. Mezi další úspěšné tamní modely bude jistě patřit i Nissan Rogue, Chevrolet Tahoe nebo GMC Yukon, kterým je úspěch vyvěštěn z křišťálové koule. Dále se pak dočkají Američané návalu nových kompaktnějších modelů, kterých už máme v Evropě nespočet.
Sedany však nejsou jediné, které doplácejí na změnu vkusu zákazníků. Spolu s rostoucím zájmem o SUV klesá poptávka po pick-upech a hatchbackách, jen v minulém roce totiž obě kategorie ztratili ze svého podílu půl procentního bodu. My už se jen modlíme, kdy lidé konečně procitnou ze snu, že si spolu s crossoverem, respektive SUV nekupují to nejlepší ze všech kategorií, ale naopak spíše nedostatky, které celkový obrázek takových aut nevybarví zrovna v nejpříjemnějších barvách. Opravdu málo je těch, které stojí alespoň za zvážení.



Poptávka po crossoverech a vozech kategorie SUV roste nejen v USA. Pokud to takhle půjde dál, zanedlouho budou vládnout i Evropě
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 10 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 11 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva