Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Co Renault neřekl: jak v novém Twingu dolít kapalinu ostřikovače?
16.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Nové Twingo se prezentuje jako spása Renaultu, pokud v něm ale bude vše promyšlené tak jako toto, pak firmě přinese spíše zkázu.
Letošní ženevský autosalon už zavírá své brány, k jedné z jeho nejvýznamnějších novinek se ale ještě musíme vrátit. Jde o nový Renault Twingo, který nám francouzská automobilka minulý měsíc odhalovala s vervou velmi unavené stiptérky - nejprve nám ukázala pár fotek, teprve poté přidala více snímků a první detaily a až v době ženevského debutu řekla více k technice a ukázala jeho interiér. Mohlo by se tedy zdát, že o autě víme dost, je tu ale zjevně ještě pár věcí, které nám Renault neřekl. Raději neřekl, chce se dodat.
K tomuto závěru nás přivedlo video našeho čtenáře a bývalého kolegy z branže, Tomáše Němce, který loni v Ženevě odhalil šlendrián konstruktérů čínského Qorosu 3. Také letos měl na ženevském výstavišti více času než naši reportéři, aby se některým novinkám podíval více na zoubek a prozkoumal jejich temná zákoutí. Ani tentokrát neodešel s prázdnou a vlastně ani nemusel hledat nic až tak zvláštního - stačilo se zkusit podívat, jak se v novém Twingu doplňuje kapalina do ostřikovače, mění akumulátor, nebo dolévá chladící kapalina. Že to musí primitivní úkon? No, nemusí.
Jak už jistě víte z našich předchozích článků, nové Twingo je vozem koncepce „vše vzadu”, má tedy motor umístěný vzadu a pohon zadních kol. Toto uspořádání vede někdy ke svérázným způsobům práce s některými z výše zmíněných záležitostí, třeba takové Porsche Cayman (třebaže to má motor umístěný blíže středu vozu) by mohlo vyprávět. Nepřekvapilo by tedy, kdyby v Twingu bylo „něco jinak”. Jenže ono je v něm v podstatě všechno na standardním místě a přesto všechno špatně.
U auta s motorem vzadu a pohonem zadních kol lze očekávat, že jinak nevyužitá příď vozu bude skýtat snadno dostupný, třebaže omezený zavazadlový prostor a podobně řešený přístup k akumulátoru a nádržce chladící kapaliny. U Renaultu si ale zřejmě řekli, že místa je v autě dost i bez toho, a tak vepředu žádný zavazadlový prostor není. Tak se alespoň může snadno k tomu ostatnímu? Kdeže, příď není vybavena žádným standardně vyklápěným víkem, ale velmi podivně uchycenou kapotou, ve výsledku jen jakýmsi „deklem”, s nímž si bez pravidelného sledování Receptáře poradíte jen stěží.
Přiložené video vám prozradí více, abyste jej ale mohli odkrýt, je třeba nejprve zbavit masku chladiče krytů jakýchsi odjišťovačů a poté přední kapotu posunout. Nelze ji zcela odstranit, nelze ji zvednout, je možné ji pouze „odšoupnout” dopředu a bokem a naklonit se k tomu, s čím zrovna chcete pracovat. Měnit akumulátor naštěstí není tak často třeba, podobně jako pracovat s nádržkou chladící kapaliny. Ale třeba voda pro ostřikovače skel dochází docela často. Dolít ji do francouzského mini pak bude chtít nejen pevné nervy a zručnost, ale v jiném než perfektním počasí také zvláštní oděv.
Jindy primitivní operace na pár sekund tak v Twingu znamená alespoň minutové trápení s neblahými následky. Však se podívejte sami. My jen můžeme doufat, že nad zbylou konstrukcí vozu přemýšleli jeho autoři poněkud intenzivněji, neboť jinak francouzské automobilce pomůže k návratu do černých čísel jen stěží...
Autor videa je bývalým šéfredaktorem magazínů Tuning.cz a Maxi Tuning. V současnosti je ředitelem berounského hotelu Na Ostrově a čtenářem Autoforum.cz
Screeny z videa odhalí to podstatné i nepřátelům flashových přehrávačů...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024 - Bugatti začalo nabízet speciální luxusní garáže pro svá auta, stylizace připomíná Batmanovu jeskyni
18.12.2024 - Stále aktuální vlajková loď VW v bazarech padla s cenami až na úroveň Octavie, přitom jde pořád o velký luxus s pořádnými motory
18.12.2024 - „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva