Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Co bylo hlavní příčinou, že Clarkson a spol. s The Grand Tour skončili u Amazonu?
29.11.2018 | Petr Prokopec
Jen pár týdnů před startem třetí série The Grand Tour promluvil producent tohoto pořadu i dřívějšího Top Gearu o pozadí přesunu k Amazonu.
Není žádným tajemstvím, že slavní tři mušketýři byli ve skutečnosti čtyři. Nicméně D'Artagnan dorazil do Paříže až poté, co byla králova osobní stráž rozpuštěna a zpočátku tedy v příběhu vystupoval jako obyčejný Gaskoněc. Nakonec se však jmenování dočkal a samozřejmě nejen toho.
Důvodem, proč jsme na legendární román Alexandra Dumase upozornili, je motoristická show The Grand Tour. Za sedm týdnů nás totiž čeká její třetí série, na kterou jsme mohli zhlédnout i první upoutávku. V ré samozřejmě nemohli chybět Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May, nicméně je třeba dodat, že i tito novodobí „mušketýři“ mají čtvrtého do party, a to Andyho Wilmana.
Jeho jméno na našich stránkách již několikrát zaznělo, dnes mu dáme ale zdaleka největší prostor. Wilman totiž na nedávném summitu PandaConfWeb uvedl, jakým způsobem se vlastně stalo, že všichni čtyři skončili se svou novou show právě u Amazou. Když totiž v důsledku kauzy „Steak-gate“ nebyla Clarksonovi prodloužena smlouva, ostatní z kolegiality opustili veřejnoprávní televizi rovněž. A záhy byli zavaleni stohem nabídek.
„Nicméně pokud jsme chtěli v práci pokračovat společně, potřebovali jsme zakotvit tam, kde jsme mohli tvořit naši vlastní show,“ popisuje Wilman situaci z roku 2015, kdy došlo na založení produkční společnost W. Chump & Sons. Ta nezaštiťuje pouze The Grand Tour, ale rovněž internetovou platformu Drive Tribe. Obojí pak sice byl pro všechny zúčastněné zcela nový svět, nicméně jen ten jim nabídl, co žádali.
„Potřebovali jsme tvůrčí svobodu, protože tu jsme měli vždycky. Nicméně když zamíříte na konkrétní kanál, pak ten má určité své ladění a dle něj jsou vyráběny jednotlivé show, zatímco Amazon a Netflix jsou platformy. Vy vyrobíte pořad a oni jej nasadí. Někde hluboko v mysli jsme tedy věděli, že tam venku na nás čeká nový svět. Jen jsme jednoduše nevěděli, jak se do něj dostat,“ uvedl dále k tématu Wilman.
Neopomněl přitom zmínit, že čtveřice během své transformace narážela na řadu legálních obstrukcí, jenž jí pod nohy házeli právníci BBC. Nemohla tak kupříkladu použít klasické studio. Naštěstí Jeremy v dané době viděl jednu z epizod seriálu Temný případ (v originále True Detective - pozn. red.), kde se objevil stan, v němž docházelo na pravidelné schůzky, a navrhl, že by něco takového mohli použít rovněž.
„Takže jsme šli na naše první setkání s Amazonem, stojíme ve výtahu a náš právník říká Jeremymu, aby hlavně nezmiňoval ten stan, neboť vysoké náklady spojené s jeho stěhováním po celém světě by je mohly odradit. Takže jsme vešli dovnitř, předestřeli jim svou představu a jeden z chlapíků se zeptal, zda máme konkrétní představy. Nastala chvíle ticha, jíž přerušil Jeremy s tím, že máme stan.“
Že se nestalo to, před čím varoval onen právník, ale pravý opak, asi již nemusíme dodávat. Na jeho stěhování však došlo jen v rámci první série, u druhé bylo světové turné vypuštěno. Nejinak tomu pak bude v rámci třetí série, neboť mobilní studio definitivně zakotvilo v britském Cotswolds. Co přesně však za daným rozhodnutím stojí, to již Wilman nezmínil. Čtveřice se však buď vzepřela dalšímu cestování, nebo jde nakonec o ony náklady.
Lze pak již jen dodat, že dle Wilmana se celá show vyvíjela postupně a mnoho věcí vzniklo jen shodou okolností. Nicméně velkou zásluhu na úspěchu, jakého dosáhla, nese především Jeremy. Ten se sice prezentuje jako mnohdy až příliš hlučný a věčně nespokojený slon v porcelánu, ovšem ve skutečnosti si prý potrpí na detaily a nemá problém vystřihnout sám sebe, pokud to není ku prospěchu věci. „Takže veškeré světlé momenty, které show oživily, jsou vlastně z jeho hlavy,“ uzavřel Wilman.
Andy Wilman byl nedílnou součástí Top Gearu a nejinak je tomu i u nové show The Grand Tour
Není to překvapivé, s Clarksonem se zná již od dětských let a dokonce mu šel za svědka na svatbě
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva