Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarksonovi hrozí tři roky vězení, kvůli záměně registračních značek v Argentině
30.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Natáčení posledního vánočního speciálu Top Gearu má dohru. Trojice odvolacích soudců totiž otevřela případ, nikoliv však kvůli urážce válečných veteránů.
Ještě předtím, než světová média začala rozpitvávat kauzu Steak-gate, postaral se Jeremy Clarkson o jiný skandál. I když do značné míry v něm figuroval nevinně. Možná si ještě vzpomenete na incident, který se odehrál loni v Argentině a při kterém se Jezza společně s Richardem Hammondem a Jamesem Mayem museli schovat pod hotelovou postel před rozzuřeným davem. Ten popudila registrační značka na Clarksonově Porsche 928 GT, která až příliš připomínala válku o Falklandy. Při té se střetly britské a argentinské vojenské síly, přičemž Jihoameričané prohráli. Místní veteráni se tak logicky domnívali, že slavný moderátor je přijel popíchnout na velmi citlivém místě.
Okamžitě tak byl zburcován rozvášněný dav, který štábu Top Gearu dokonce vyhrožoval smrtí. Nepomohla přitom ani výměna registrační značky H982 FKL za náhradní H1 VAE, Clarkson a spol. tedy nakonec museli ze země narychlo odcestovat bez finálního dotočení vánočního speciálu. Auta samozřejmě ponechali na místě, přičemž ta se nejprve stala cílem útoku davu, než je zabavila policie. Později se sice Jezza nechal slyšet, že požaduje jejich navrácení, nicméně k tomuto úkonu nejspíše nikdy nedošlo. Krátce po tomto Clarksonově výroku totiž došlo k dnes již velmi dobře známému „fackování“.
Steak-gate je námi, nicméně onen argentinský incident očividně zcela vyřešen ještě nebyl. Ačkoliv v dubnu soudkyně Maria Cristina Barrionuevo rozhodla, že případ je uzavřen, trojice odvolacích soudců ve spolupráci se státním návladním jej opětovně otevřela. Důvodem je samozřejmě ona registrační značka, ovšem nikoliv ta odkazující na válku o Falklandy. Místo toho jde o tu náhradní, jejímž osazením Clarkson a spol. spáchali zločin podle paragrafu 289 argentinského zákona, kdy je zakázáno jakkoliv měnit či falzifikovat číslo registrovaného objektu.
Za tento čin nyní hrozí Clarksonovi a vedoucím pracovníkům BBC šest měsíců až tři roky ve vězení, což lze z hlediska právního pochopit. Nicméně logika zde více než vázne, neboť argentinské úřady nyní hodlají potrestat štáb bývalého Top Gearu de facto za snahu ochránit se před rozzuřeným davem ve chvíli, kdy zákon, respektive policie v tomto selhaly. Z toho tedy vyplývá, že pokud by původní registrační značka H982 FKL na Porsche zůstala, Clarkson by žádný zákon neporušil. Byl by možná sice mrtvý, nicméně odvolací soudci by zůstali v klidu.
Jak přitom dodává bývalý editor Top Gearu Richard Porter, který o celé záležitosti nyní vydal knihu, sám Jezza tentokráte skutečně v incidentu nemá prsty. Dle jeho slov Clarkson pro natáčení speciálu pouze požadoval Porsche 928 GT, nikoliv však urážející registrační značku. Tu ostatně neviděli ani členové štábu, kteří vůz kupovali, neboť v inzerátu byla zabílena. Vůz navíc pořídili na dálku a nechali jej přesunout do Argentiny kontejnerem. Teprve na místě a ve chvíli, kdy dorazili moderátoři a spol., bylo zjištěno, že může nastat problém.
Jak vše dopadlo, to již víme. Jakou ale bude mít otevření případu dohru, to je prozatím ve hvězdách. Nicméně nepočítáme s tím, že by Clarkson skutečně šel do vězení. Co se ale stane nejspíše stoprocentně, to budou narážky na Argentinu a tamní úřady v nové show, kterou bude od příštího roku vysílat Amazon Prime TV. Jak jsme přitom informovali, natáčení první série je v plném proudu. Ačkoliv ještě není znám název nového pořadu, určitě se bude nač těšit.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že Clarkson, Hammond a May založili kvůli nové show společnost Chumps Holdings, ve které mají ještě společně s výkonným producentem Andy Wilmanem každý čtvrtinový podíl. Šestačtyřicetistránková smlouva pak plně pokrývá veškeré tvůrčí neshody, střety zájmů či kupříkladu nespokojenost s režiséry, kteří tak mohou být „odejiti“. Vše je posvěceno právníky i zákonem, neřešitelných rozepří mezi moderátorskou trojkou se tedy asi nedočkáme.









Natáčení Patagonského speciálu má ještě dohru, a to kvůli záměně značek, čímž ovšem Jezza a spol. pouze chránili své životy
Zdroj: The Telegraph
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 2 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 3 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
před 5 hodinamiV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
před 6 hodinamiPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 20:40 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch
- BMW Divize 04.25. 09:44 - pavproch
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle