Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarksonova The Grand Tour po třetí sérii fakticky skončí, trio ale Amazon neopustí
14.12.2018 | Petr Prokopec
Spekulace o konci The Grand Tour po její třetí sérii nebyly přehnané, pořad v jeho dosavadní podobě končí. Clarkson, Hammond a May ale budou s Amazonem dál spolupracovat v trochu jiné podobě.
Během letošního roku se poměrně živě spekulovalo o tom, že nový pořad Jeremy Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye po třetí sezóně skončí. Dané zvěsti vlastně nebyly až tak překvapivé, neboť trojice měla s Amazonem smlouvu pouze na šestatřicet epizod. A ta poslední bude odvysílána za nějakého čtvrt roku. Americký gigant se přitom neřídí až tak moc srdcem, ale spíše chladným ekonomickým kalkulem. A dle toho nejspíše již nemalé investice do The Grand Tour nepřináší tolik nových předplatitelů jako na počátku.
Teď už je jasné, že to nebyly spekulace, byť současně neznamenají, slavná trojice na Amazonu končí. Počítat můžeme s tím, že se na obrazovkách Amazon Prime objeví i čtvrtý rok a nejspíše ještě několikrát později, ona „Velká tůra” už to ale zkrátka nebude.
Zástupci pořadu na Twitteru uvedli, že pro nás mají „dobrou zprávu. Po třetí sezóně se The Grand Tour vrátí s ještě větším dobrodružstvím. Špatnou zprávou je, že budeme muset prodat stan.“ Toto poselství ještě více rozvedl samotný Amazon, který je „nadšený z oznámení, že pořad The Grand Tour byl obnoven pro čtvrtou sezónu a že Prime Video bude domovem Jeremyho, Richarda a Jamese po další léta. Ve čtvrté sezóně uvidíme chlapíky, kterak opustí stan, aby vyrazili za velkými dobrodružnými road tripy, o kterých víme, že je předplatitelé Primu milují.“
I když se tedy obě strany tváří, jako by jely dál, realita je odlišná. Amazon zřejmě už nechce investovat do těch částí pořadu, které jsou více či méně prodejné pouze jednou, ale bude se soustředit na obsah, který bude zajímavý i za mnoho let. Namísto dosavadních deseti- či dvanáctihodinových epizod, během kterých dochází na krátké testy, jenž jsou střídány záběry ze studia, má dorazit o mnoho menší počet zhruba jeden a půl hodinových speciálů s epickými a velkorozpočtovými výlety. Každoročně bychom se měli dočkat minimálně čtyř, a to přinejmenším po dvě sezóny.
Že situaci nelze vnímat až tak pozitivně, potvrdil pro deník The Sun i sám Clarkson. „Je to opravdu smutný den. Bude mi chybět to škádlení s ostatními i s publikem.“ Ovšem i on sám si uvědomuje, že show již poněkud vyčpěla: „V podstatě totiž děláme po 17 let pořád to samé - sedíme pohromadě ve studiu a sledujeme auta, jak závodní na okruhu“. Evidentně tedy skutečně nastal čas na změnu, jenž se bude odvíjet podle ekonomického baronometru Amazonu.
Jezza přitom dodává, že takto razantní změna formátu bude jistě nemalou výzvou, nicméně ten stávající podle něj již vlastně nemá co nabídnout. „BMW jedoucí po trati můžete sledovat jen do určité míry - ale co chcete poté dodat? Prostě má čtyři kola a sedačku, a je to.“ Navíc je prý „příliš tlustý na to, abych šplhal na jeviště“.
Můžeme tedy prohlásit, že král je mrtev, ať žije král. The Grand Tour v té podobě, jakou známe od roku 2016, po třetí sezóně skutečně skončí. Pořad však na Amazonu bude pokračovat i nadále, jen se bude zásadně lišit svým pojetím. Dorazí totiž pouze road tripy, jenž jsou u diváků nadmíru populární. Uvidíme přitom, zda divákům ono hašteření moderátorů ve studiu náhle nezačne chybět...
Pořad The Grand Tour čeká po třetí sezóně razantní změna, která znamená její faktický konec
Že studiové segmenty nejsou u předplatitelů Amazonu tak populární, se probíralo již dříve. V ukázce nadcházející série na ně neodkazuje jediný záběr
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Policie dostala výslovný zákaz pouštět se do honiček s ujíždějícími řidiči, v New Yorku čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 3 hodinami - Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
před 4 hodinami - K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před 6 hodinami - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 7 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva