Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson popsal neštěstí z natáčení nové Grand Tour, zabít ho prý chtěl i autopilot
20.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Všichni již víme, že Hammond přišel ve Švýcarsku málem o život a že Clarkson bojoval s těžkým zápalem plic. To ale nebyly jediné komplikace.
Touto dobou jsme se za sebou měli mít již přinejmenším čtyři epizody druhé sezóny The Grand Tour, však James May na jaře ohlásil, že premiéra proběhne v říjnu. Nicméně poté nastala série událostí, které stály za nemalou prodlevou - Amazon v jejich důsledku musel odložit start druhé série až na 8. prosince. Toto datum se již měnit nebude, my si ale nyní můžeme posvítit na důvody, jež k posunu vedly - ve zkratce je to záplava neštěstí, o nichž jsme slyšeli jen z velmi malé části
O problémech se nově rozpovídal Jeremy Clarkson ve svém pravidelném sloupku v The Sunday Times. Pokud bychom chtěli být velice struční, dal by se jeho nejnovější text shrnout konstatováním, že trojice moderátorů je jen lidmi z masa a kostí a mají stejné potíže jako kdokoli jiný. Ani Jezzovi, Jamesi i Richardu Hammondovi se nevyhýbají nemoci či nehody a jejich léčení s ohledem na vyšší věk protagonistů už spíše otázkou týdnů či měsíců.
Vše odstartovalo s koncem první série, kdy celý štáb již věděl, že premiéra druhé sezóny je naplánována na říjen a opětovně půjde o dvanáct epizod. Aby vše klaplo, muselo by natáčení odstartovat okamžitě... a proto všichni odjeli na dovolenou. Z té se včas nevrátil James May, který místo do kanceláře zamířil do nemocnice Earls Court kvůli podrážděnému žaludku, za čímž stála otrava z jídla.
Mayův pobyt v nemocnici sice byl poměrně krátký, už kvůli němu ale musely být změněny plány. Nicméně poté, co bylo trio zpátky pohromadě a natáčení pořádně odstartovalo, došlo k velmi vážné Richardově nehodě ve Švýcarsku, kdy Hammond kompletně zničil Rimac Concept_One. A co bylo pro pořad mnohem závaznější, v důsledku nehody měl zlomenou nohu.
Jeremy a James si přerozdělili řadu povinností, nicméně neštěstí se rozhodlo navštívit i Clarksona. Ten během letní dovolené na Mallorce dostal dvojitý zápal plic, ze kterého se měl kurýrovat osm týdnů. „Nicméně jelikož jsem z kamene, skály a oceli, věci se zlepšily během šesti dnů.“
Na dodržení původního plánu však bylo pozdě, přestože trojice se měla konečně dát někdy zhruba v srpnu do práce. Amazon proto nakonec souhlasil s odsunem premiéry, zatímco štáb čekalo opravdové peklo. „I přes nějaký ten extra čas však zápřah od rána do rána ani zdaleka nevystihuje tempo, jakým teď pracujeme. Domov je jen vzdálenou vzpomínkou a děti ohmatanou fotografií.“
„Aktuálně žiju spíše na Terminálu číslo 5, neboť spěchám z New Yorku do Toronta, abych se mohl vrátit do Francie a Španělska ještě předtím, než skočím na letadlo zpátky do Vancouveru. Scénáře píšu v noci a na emaily odpovídám na záchodě. Jídlo? Ani si nepamatuju, kdy jsem naposledy jedl,“ popisuje Clarkson shon, který byl s natáčením druhé sezóny spojen.
Jakkoliv lze z daných slov vycítit typický Jeremyho humor, trojici během uplynulých měsíců jistě do smíchu nebylo. Štáb v uplynulých měsících podle Amazonu strávil více než sto dní na cestách po čtyřech kontinentech. Hammond pak ve Švýcarsku málem zemřel. A aby toho nebylo málo, Clarkson evidentně v daném výčtu zapomněl i na jeho předchozí nehodu na motorce.
Ani to ale není vše, Clarkson se při výčtu neštěstí neopomněl opřít ani do autonomního řízení stylem nikoli nepodobným tomu, který před časem zvolil Richard Hammond. „Jel jsem s jedním autem, o kterém výrobce říká, že dokáže řídit samo a dvakrát na 80kilometrové trase po dálnici M4 udělalo chybu, velkou chybu, která mě mohla i zabít,” píše Clarkson a dodává, že skutečné autopiloty jsou ještě hodně daleko. „Pro tuto chvíli jsme od skutečného autonomního řízení na míle daleko,” konstatuje Jezza.
O jaký vůz šlo? To říci nechce: „Musíme být velmi opatrní z právního hlediska, takže neřeknu, který to byl,” uvádí možná překvapivě jinak nekompromisní kritik, mnoho možností ale není - skoro bychom řekli, že nemůže jít o nic jiného než Teslu. Můžeme se mýlit, byla to ale právě Tesla, s níž Clarkson a spol. v minulosti absolvovali vleklý soudní spor a možná jim to pro jednou stačilo.
Ani tohle ale Clarksona ani nikoho z jeho kolegů nezabilo, a tak můžeme být rádi, že se The Grand Tour nakonec bude vysílat alespoň v prosinci. A není tedy ve výsledku ani překvapením, že zelený stan se již nebude posouvat z místa na místo, ale zůstane napevno ukotven ve Velké Británii. Budeme se muset obejít i bez „Američana“, tedy testovacího jezdce Mika Skinnera, stejně jako segmentu Celebrity Brain Crash.
S čím ovšem počítat máme, to je kupodivu test Tesly Model X. Rozepře mezi značkou a Clarksonem, který v rámci Top Gearu strhal Roadster, jsou asi zapomenuty a i tento fakt naznačuje, že ony komplikace s autopilotem mohou být spojeny s některou z Tesel. To už ale předbíháme událostem, třeba se v samotné Th Grand Tour dozvíme více - třeba si kritiku Autopilotu Tesly nechává Clarkson až na samotné vysílání...
Natáčení druhé sezóny The Grand Tour neovlivnila jen Hammondova havárie...
...ale i zápal plic Jeremy Clarksona
Zdroj: The Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před hodinou - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 4 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva