Clarkson měl pravdu, Zenvo ST1 hoří. Další se vzňalo v Dánsku

(+ video) Za další požár dánského supersportu prý tentokrát může vadný přívod paliva. Je ale možné, že podrobná inspekce najde jinou příčinu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Clarkson měl pravdu, Zenvo ST1 hoří. Další se vzňalo v Dánsku

3.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Clarkson měl pravdu, Zenvo ST1 hoří. Další se vzňalo v Dánsku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Za další požár dánského supersportu prý tentokrát může vadný přívod paliva. Je ale možné, že podrobná inspekce najde jinou příčinu.

Dánsko není zrovna zemí, která by byla známa výrobou supersportů. Ostatně, nemusíme mířit až tak vysoko, k pohledání jsou i výrobci obyčejnějších aut. Proto celý svět v roce 2008 překvapila společnost Zenvo, která odhalila svou prvotinu ST1. Ta disponovala výkonem až 1 100 koní, což byla cifra, jaké se tehdy podívat zpříma do tváře ani Bugatti Veyron. Nicméně co vypadá dobře na papíře, tomu nakonec nemusí odpovídat realita.

Více než enormním výkonem pod kapotou Zenvo ST1 nakonec proslulo svým výstupem v loňské 21. sezóně pořadu Top Gear, kde ve třetí epizodě skončilo v plamenech. Společnost přitom za viníka de facto označila samotné moderátory, kteří s vozem více než hodinu extrémně driftovali, což mělo za následek spálení spojky. Kvůli ní pak měl oheň zachvátit celý vůz.

Posléze si ovšem dánská společnost svou kritiku očividně rozmyslela a prohlásila, že za požárem stojí vadný ventilátor od jejího dodavatele, který nevydržel „více než hodinové intenzivní testování při vysoké rychlosti a průměrnou 50litrovou spotřebu paliva“. Tedy jinými slovy, Zenvo ST1 nezvládlo, k čemu bylo vyrobeno.

Tím ovšem výtky vůči pořadu Top Gear neskončily, Dánové totiž rovněž pořadu vytkli fakt, že k testu a především k měřeném kolu na aerodromu v Dunsfoldu došlo ve chvíli, kdy bylo špatné počasí. Clarkson a spol. tak prý dělali vše proto, aby samotný supersport skončil v tom nejhorším, nikoliv v nejlepším možném světle. V té době se samozřejmě našli i tací, kteří stáli spíše na straně automobilky než při Jezzovi a spol., což ostatně platilo i v jiných případech, třeba sporu s Teslou. Nyní se však ukazuje, že kritika Clarksona nebyla vykonstruovaná. Zenvo ST1 totiž opětovně skončilo v plamenech, aniž by u toho slavný moderátor byl.

Stalo se tak během závodu Copenhagen Historic Grand Prix, který je jedním z největších dánských podniků svého druhu a na který se sjíždí řada exotických aut i slavných pilotů. Zenvo si tak dobrou reklamu neudělalo, zvláště když bílý exemplář je přímo továrním vývojových vozem.

Spojka tentokráte za požárem nestála, stejně jako nebylo možné závadu hodit na Clarksona. Místo toho tedy Dánové naznačují, že za plameny stojí vadný přívod paliva. Podrobná inspekce vozu se ale uskuteční až v příštích týdnech, nakonec by se tedy z řidiče s maskou klidně Jezza vyklubat mohl..


Clarkson měl pravdu, Zenvo ST1 hoří. Další se vzňalo v Dánsku - 1 - Zenvo ST1 pozar 01Clarkson měl pravdu, Zenvo ST1 hoří. Další se vzňalo v Dánsku - 2 - Zenvo ST1 pozar 02Clarkson měl pravdu, Zenvo ST1 hoří. Další se vzňalo v Dánsku - 3 - Zenvo ST1 pozar 03Clarkson měl pravdu, Zenvo ST1 hoří. Další se vzňalo v Dánsku - 4 - Zenvo ST1 pozar 04
Zenvo ST1 opět skončilo v plamenech. Tentokráte prý za to může vadný přívod paliva

Zdroj: The Supercar Kids

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.