Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson konečně řekl víc o Grand Tour. Jak moc bude podobná Top Gearu?
30.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) O nové show Jeremyho Clarksona a jeho kolegů se mluví už dlouho, jen málo zatím ale padlo o jejím obsahu. Teď už víme více.
Už 18. listopadu, tedy za necelé tři týdny, se rozjede vysílání The Grand Tour, nejočekávanější automobilové show snad celých dějin. Však těžko najdeme v minulosti situaci, kdy by hlavní tváře tak široce oblíbeného pořadu o autech zmizly z obrazovek jedné televize, aby záhy přišly s cílem dělat jiný pořad ke konkurenci. A očekávání jsou skutečně obrovská.
Pochopitelně, sami tvůrci je rádi přiživují rozličnými upoutávkami nebo alespoň nějakými informacemi z natáčení. Jenže právě těch je velmi málo, neboť snaha o utajení byla i v případě extrémně drahého filmování úvodní scény ohromná a mohli jsme si v podstatě jen vyslechnout to, co diváci viděli. Na místě je tak otázka, jak bude nová show vypadat, zvláště když BBC dělala tak moc pro to, aby vypadala jinak.
Clarkson, Hammond a May o této věci dříve příliš neřekli, v pátek ale byli podrobeni „výslechu” od Los Angeles Times a zejména Clarkson byl místy až překvapivě otevřený. Jeho samotná slova vás zase tak moc překvapit nemusí, přesto jsou zajímavá, stejně jako některé vtípky a další informace Hammonda či Maye o tom, co v The Grand Tour uvidíme. Nabízíme vám zajímavé části rozhovoru v českém překladu.
Clarkson o charakteru nové show
Moderátor: Mou první otázkou bude to, na co se mě každý ptá: Jak moc bude nová show stejná a jak moc odlišná ve srovnání s předchozí iterací Top Gearu?
Clarkson: Nejste právník zabývající se ochranou autorských práv?
Moderátor: Ne, to nejsem.
Clarkson: Prima. Obecně vzato je to to samé. Narážím na fakt, že jsme to my tři, kdo show moderuje a my jsme, kdo jsme. On (ukazuje na Maye) je pomalý, on (ukazuje na Hammonda) je malý a já jsem bombastický. A tlustý. A to nemůžete změnit. Když jste na cestách, studio je pochopitelně jiné, věci ve studiu jsou jiné, ale to jsou jen okolnosti.
Hammond o ve studiu s živým publikem v „cestujícím” stanu
Moderátor: Bude tu také živé publikum, jako to měla britská verze? (pěkné označení - pozn. red.)
Hammond: Máme studio na cestách. To byl jeho (ukazuje s důrazem na Clarksona) stupidní nápad, ale zněl dobře, takže jsme oba (ukazuje na Maye) řekli ano. Však než abychom to pořád dělali na jednom místě, dáme studio do stanu, (sarkasticky) nakonec se dostaneme blíže k publiku v jednom jednoduchém stanu...
Moderátor: To jste jak cikáni v maringotkách...
Hammond: Přesně, akorát s tím rozdílem, že kamkoli přijedeme, musíme rozbalit kompletní studio ve stanu (znovu sarkasticky vypočítává, co vše to obnáší - patrně touto ideou vážně není potěšen).
Kde všude ještě bude probíhat živé natáčení
Moderátor: 12 lokací - Kalifornie, Johannesburg, ...
Clarkson: Víme, že poté pojedeme do Velké Británie, což jsme ještě ani neoznámili... Tak to oznamuji teď. A pak? (zvedá obočí a krčí rameny)
Moderátor: Portugalsko, Monako, Itálie - místa, kde existují automobily...
May: Může to být kdekoli, to je krása kempování, i v tomto rozsahu.
Clarkson: Když o tom mluvíte, chtěli jsme rozbalit stan v centru Londýna, aby bylo přes okna vidět, kde jsme, ale v celém Londýně není místo, kam bychom mohli umístit stan naší velikosti...
Moderátor: Tak to je obrovský...
Trio o sledovanosti Top Gearu
Moderátor: Guinessova kniha rekordů říká, že jste se v jeden moment stali globálně nejsledovanější televizní show všech dob...
Clarkson: To byl omyl. Oni říkali, že jsme byli nejsledovanější faktografický pořad... Ale musím ve stručnosti říci, že jsme jen velmi zřídka použili ve staré show nějaká fakta - mám pocit, že jsme to jednou udělali v roce 2011 a použitý údaj byl chybný... (ukazuje na Hammonda)
Hammond: Zkusili jsme najít všechna fakta a z té show je odstranit...
Clarkson: Máme názory a nadsázku, to vás ochrání před soudními spory. S nadsázkou ochrái...
Clarkson o své fotce se zakrvavenou tváří a obsahu druhého dílu
Moderátor: Skoro jste se zabil (ukazuje na Hammonda) při nehodě ve vysoké rychlosti, vy (na Clarksona) jste také měl nějakou nehodu při natáčení tohoto pořadu - tweetoval jste fotku, kde jste pokrytý krví...
Clarkson: Ano, to je v druhém díle. Jeli jsme do Jordánska, kde postavili skutečně ohromující umělé město, kde se schází speciální jednotky z celého světa, aby soutěžily v tom, která je lepší. (...) A říkali jsme si, že by byla legrace, kdybychom to také zkusili. Jak si umíte představit, jsme velmi dobří v činnostech speciálních jednotek, jen běhání bylo náročné...
Moderátor: Možná tu bude nějaký důvod, proč pro tyhle činnosti obecně používají mladší lidi... (Hammond se na oko urazí, moderátor ale řekne, že to bylo míněno jen na Clarksona)
Co můžeme v show čekat za auta
Moderátor: McLaren P1, Ferrari LaFerrari... Co dalšího můžeme čekat na čtyřech kolech a co můžeme čekat v případě věcí, které nejsou auty ani trochu?
Clarkson: Už jsme natočili všechny filmy (pro první sérii) a některé díly jsou jen o autech, jako například díl zaměřený na McLaren P1, LaFerrari a Porsche 918, a pak některé sotva obsahují auto. (...) Někteří lidé se na nás díly kvůli tomu, jak děláme všechno špatně, někteří kvůli autům. A někdy není snadné to správně vybalancovat.
Hammond: Máme tu auta, která chcete vidět, hybridní hypersporty pro první show, to v ní muselo být. A pokud se chcete dívat kvůli autům, jsou tady.
Clarkson: Víc legrace ale užijeme, když jezdíme s příšernými starými auty než s novými a rychlými. A to je fakt. Když nám dáte příšerné staré auto a pošlete nás s ním do naprosto nevhodného prostředí - do pouště, hor, čehokoli takového - jsme nejšťastnější. Víme, že diváci si budou říkat: „Tohle jsem měl doma a sotva to dojelo na konec ulice, tak jak si sakra někdo může myslet, že to přejede Himaláje?” (takže v nové show čekejme znovu i takové věci)
Přijde i druhá série? A kdy se na ni případně začne pracovat?
Moderátor: 12 epizod, 1 týdně, je příliš brzy hovořit o druhé sérii?
Clarkson: Zavázali jsme se k tomu, takže to musíme splnit.
Moderátor: Kdy tedy začnete natáčet?
Clarkson: Okamžitě. Udělali jsme už všechny filmy (pro první sérii), které zaberou asi polovinu každého dílu - je to vždy asi z poloviny film, z poloviny studio - pak uděláme ty věci ze stanu, s čímž jsme zrovna začali v Kalifornii, a jakmile natočíme poslední materiál ze stanu - ať už to bude kdekoli - začneme hned dělat filmy pro druhou sérii.
Nyní tedy máme alespoň trochu jasněji v tom, co a jak pro nás Clarkson s Hammondem a Mayem chystají a popravdě, už bychom to chtěli vidět. Čas dopředu neposuneme, a tak si zkrátka musíme počkat na 18. listopad. Tou dobou mimochodem pojede i Clarksonův „YouPorn s auty”, o kterém jsme si též nedávno mohli říci docela dost...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 11 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva