Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson dál nesnáší Muska a Autopilot, i když Tesly už vzal na milost. Proč?
17.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jeremy Clarkson nedávno přiznal, že jeho pohled na Tesly je pozitivnější než býval. Neznamená to ale, že by všechny spálené mosty znovu stály.
Na obrazovky přišel již druhý díl nové série The Grand Tour, stále ale ještě doznívají ozvěny první epizody. Právě ta mimo jiné ukázala, jak se vyvíjí pohled největší hvězdy pořadu Jeremyho Clarksona na elektromobily. Ty kdysi rezolutně odmítal, teď na ně reaguje o poznání příznivěji. Jezza byl zjevně ohromen zrychlením elektrického supersportu Rimac Concept One, když na jeho adresu poznamenal: „Nikdy jsem neviděl nic tak rychle se pohybujícího, ne na registračních značkách.“
I tato slova potvrzují změnu Clarksonova vnímání, kterou naznačil nedávný rozhovor s ním, v němž pro změnu chválil nové Tesly. Tento progres rezonuje i kvůli jeho někdejším sporům s americkou automobilkou, jejíž Roadster svého času strhal v testu. Došlo dokonce i na soud, který Tesla prohrála a Clarkson na toto téma neřekl dlouho ani slovo. Teď je smířlivější, znamená to však, že za minulostí udělal tlustou čáru a všechno je rázem krásné? Ani trochu.
Elona Muska jako člověka dále nemůže vystát a má pro to své důvody. „Zažaloval mě a prohrál. Odvolal se a prohrál. Přesto když zajdete na web, dočtete se od něj, že jsme to zfixlovali... To jme ale neudělali,” připomíná Clarkson starou kauzu. „Mohl bych říct o Muskovi spoustu věcí, ale nebudu to dělat. Musk prostě nerad prohrává a tady prohrál dvakrát, musel si vypít svůj kalich hořkosti. Nechci znovu brousit sekeru, ale je to jediný člověk, který v podobném případě jednal tak urážlivě - většina šéfů v tomto odvětví se chová mnohem dospěleji,” dodává. Z těchto dvou mužů už asi přátelé nebudou...
Opravdu to ale neznamená, že by Tesly měly u Clarksona utrum. „Nedávno jsem otestoval jednu Teslu v nové show a v mnoha ohledech je úžasná," řekl. Jenže také to neznamená, že by byla bez chyb. K tomu se ale dostaneme až za chvíli.
V prvním díle nové řady nazvaném „Minulost, současnost nebo budoucnost?“ totiž budoucí čas nereprezentovala kalifornská automobilka, ale už zmíněný chorvatský Rimac. Po boku hybridní Hondy NSX a normálního Lamborghini Aventador se ukázal jeho Concept One, který ukázal velmi prudké zrychlení. Bohužel, schopnosti vozu byly zřejmě nad možnosti Richarda Hammonda, který při už dobře známé nehodě vyletěl bokem na louku, kde auto kompletně shořelo. Hammond „na své náklady ukázal, jak dovedou být elektromobily rychlé“, říká k tomu teď Clarkson.
Náklady naštěstí nebyly ty nejvyšší, Hammond vyvázl jen se zraněními, záchranáři ho z vozu vytáhli těsně před tím, než auto za skoro 55 milionů Kč skončilo na prach. Zbylá dvojice moderátorů si z nehody hned začala dělat dobrý den, jak bývá jejich zvykem. „Hammondova nehoda byla extrémně vážná asi pět minut, pak už nebyla tak vážná,“ pravil Clarkson v žertu. A cynicky pokračoval: „Kdybychom byli ta přecitlivělá show, ve které umírají psi, byli bychom všichni v slzách a ptali se: 'Jsi v pořádku?' sehnali mu berle, invalidní vozík a uvařili mu čaj. Ale my nejsme taková show. Jsme neobvyklý pořad, ve kterém prostě jedeme dál. Nejsme američtí mariňáci, necháme muže padlého na bojišti.“
Právě v souvislosti s testováním Rimacu odhalil Jezza detaily k nepříjemnostem, které jej při testování Tesly (patrně Modelu X) potkaly. Ty naznačil již dříve, teď celou situaci rozvedl. Podle svých slov se sám málem stal obětí nehody v na dálnici M4 v jihozápadní Anglii a teď konečně víme, jak. „Smyslem tady je, že vůz kontroluje okolí, než změní směr jízdy po dálnici. Ale dvakrát nedokázal zachytit rychlejší auto, které se blížilo vedlejším pruhem, a málem vznikla velká nehoda. Pak, když si auto uvědomilo, co udělalo, vypnulo všechny systémy a řeklo, ať řidič převezme kontrolu. To je vážně úžasné!“
Nejde tu ale jen o Autopilot, ale o autonomní řízení obecně, tomu Clarkson stále nevěří: „Kdybyste mi ukázali robota, který udělá sendvič, pak bych si možná myslel, že jsme na cestě k automobilům bez řidiče. Ale nic takového ještě neexistuje, přitom jde o jednoduchou věc. Překonat městský okruh nebo přejet Manhattan z jedné strany na druhou, když ještě nevyrobili robota, který by mohl udělat sendvič, vyjít po schodech nebo otevřít si dveře? Jsme daleko od vozidel bez řidiče, velmi daleko. Možná od teď za 50 let? Nebudu naživu, takže mě to neznepokojuje, nebudu vlastnit ani jeden,“ ulevil si Jeremy.
Podle jeho názoru množství technologických pokroků a inovativní výroby mohou mít bezprostřední vliv na automobilový průmysl. Přichází nová doba, která zcela mění výrobní odvětví aut. „Situace je ještě horší, jako slunce před tím, než zhasne. Je to horší, než kdy předtím, dnes máme 400koňové hatchbacky, 1100koňová superauta. Je šílené, jak vzrušující auta vznikla v posledním roce a myslím, že za dva nebo tři roky velká část z nich bude elektrická. A to je učiní ještě rychlejšími, protože baterie dokáží dodat neuvěřitelné množství energie, jak demonstruje Tesla,“ uzavřela svůj pohled na věc hlavní hvězda The Grand Tour.
Sport Clarksona a Tesly okolo recenze Roadsteru je dávná věc, neznamená to ale, že by válečná sekera byla zcela zakopána - Muska Clarkson dál nesnáší, stejně jako jej neokouzlil „jeho” Autopilot
Přesto Jezza dokáže elektrická auta ocenit. Rimac Concept One označil za to nejrychlejší, co kdy viděl na značkách, třebaže právě tohle auto skoro pohřbilo Richarda Hammonda. Ani z toho si nakonec dlouho hlavu nedělal...
Zdroj: The Daily Beast
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 8 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 9 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 11 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva