Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson chtěl přímo konkurovat Top Gearu, stará smlouva to hatí
8.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedna z doložek kontraktu prý Clarksonovi zakazuje moderování jiného pořadu o autech až do roku 2017. Do hry proto možná vstoupí Netflix.
Dění okolo Top Gearu je od vypuknutí kauzy „steak-gate“ prakticky každý týden živeno novými událostmi týkajícími se Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye. Pokud vás ještě neomrzelo, máme pro vás další novinky, které se týkají zejména snah této trojice připravit novou vlastní show o autech. A do značné míry vysvětlují, proč stále nemáme v rukou nic hmatatelnějšího krom obecně avizovaného záměru.
Začít můžeme zmínkou o tom, že dosud byli všichni tři moderátoři spojováni hlavně s britskou stanicí ITV nebo americkým internetovým fenoménem Netflix. V jeho neprospěch ovšem hraje ten zásadní fakt, že Clarkson, Hammond a May by se museli kvůli natáčení odebrat za Velkou louži. I kdyby přitom šlo jen o pár měsíců, stále to bude znamenat velkou životní změnu pro ně i jejich okolí, které se trojice nemusí chtít adaptovat.
Spíše bychom tedy měli počítat se smlouvou se stanicí ITV, v jejímž případě vyjednávání již potvrdil Andy Wilman, Clarksonův dlouholetý kamarád a bývalý výkonný producent Top Gearu. Ten zmínil, že „chlapci věří ve financování ITV a získání toho nejlepšího časového pásma, v jehož rámci by velmi snadno dosáhli stejné, či pravděpodobně ještě vyšší sledovanosti než u BBC. Práce pro hlavního konkurenta této stanice je pro ně hlavní hybnou silou“.
Je tedy zjevné, že ačkoliv obě strany několikráte naznačily, že dveře u BBC nemá především Clarkson zabouchnuté, nově s jeho návratem již nikdo nemůže počítat. Otěže Top Gearu teď pevně svírá Chris Evans a Clarkson jej chtěl vyzvat k boji o přízeň publika, který by mohl být více než litý. ITV totiž údajně chtěla vlastní pořad postavit proti Top Gearu v úplně stejném čase, jenže BBC něco takového nehodlá dopustit. Podle zpráv britského Mirroru hodlá mediální gigant zmařit šance „tří mušketýrů“ u ITV konkurenční doložkou ve smlouvách svých bývalých moderátorů. Dle daných kontraktů totiž Jezza a spol. nesmějí uvádět pořady o autech až do roku 2017.
To je na jednu stranu pochopitelné i logické a do značné míry to vysvětluje, proč trojice již tak dlouho otálí s ohlášením svých dalších osudů. Nicméně britské zdroje naznačují, že klauzule ve smlouvě hovoří o televizi, což by mohla být dostatečná klička pro Clarksonovy právníky. A tím nám do hry opětovně vstupuje Netflix.
Americký internetový fenomén totiž zvažuje svou expanzi do Evropy a tedy i na britské ostrovy. Trojice moderátorů by se tak mohla upsat Netflixu, který by měl v rukou něco velmi silného, na čem může postavit svou další expanzi. Druhou možností je, že by Clarkson a spol. nový pořad natáčeli pod hlavičkou „nebritské” televize (co takhle ČT?) a ITV by jej vysílala pouze v licenci. I to by konkurenční doložku obešlo, byť poněkud nečestně.
Jak vše dopadne, to je prozatím otázkou. Ve výsledku nakonec může kontrakt být uzavřen s dalším, dosud nezmiňovaným zájemcem. Wilman totiž uvedl, že „stále mluvíme s různými lidmi“. Nebudeme tedy již dále spekulovat a jen dodáme, že oficiální oznámení bude podle Clarksona učiněno již „velmi brzy“. Něco takového ale už slýcháme... velmi dlouho.














Clarkson, Hammond a May chtějí zůstat spolu, přičemž je velmi láká práce na pořadu o autech, který by přímo konkuroval Top Gearu. Možná ale narazí na konkurenční doložky ve svých smlouvách
Zdroj: Mirror
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025
Nejnovější články
První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před hodinouPřehled nejžádanějších ojetin v Německu ukazuje, kterým autům bude nakonec lepší se vyhnout
před 7 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 9 hodinamiJen hrstka vyvolených z celého světa si bude moci pořídit tuhle sexy motorku s logem Lamborghini
před 10 hodinamiKia chystá nový objemný turbomotor s vysokým výkonem a nízkou spotřebou, nabídne ho i u nás
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva