Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny či po jakém autě touží
3.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Populární britské trio dalo na zajímavé otázky zajímavé odpovědi. Třeba i na tu, kterého prodeje ze svých dřívějších aut nejvíce litují.
Ještě týden zbývá do zahájení druhé série The Grand Tour. Není tedy překvapivé, že se na Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye začíná soustředit pozornost celého světa. Magazín Los Angeles Times měl příležitost trojici vyzpovídat, překvapivě však nekladl otázky směřující k motoristickému pořadu - možná i proto, že věděl, že by jasné odpovědi nedostal. Proto se spíše předmětem rozhovoru stala láska moderátorů k automobilům a díky tomu se můžeme dozvědět i věci, o kterých jsme dříve neslyšeli.
Jaký první motorizovaný vůz jste vlastnili a jaký první jste opravdu milovali?
Clarkson: Ford Cortina 1600e. Zaplatil jsem za něj 800 liber. Bylo to první auto, které jsem miloval. Ale nemám vůbec představu, co se s ním stalo. Dokážu si ale představit, že z něj někdo udělal konvici na vaření vody.
May: Vauxhall Cavalier první generace. Dal mi ho můj táta a byla to tak trochu „nenažraná pokladnička“. Prodal jsem ho na konci svých studentských let, protože jsem byl příliš švorc, abych vůbec natankoval nádrž. Když je vám ale 17 a někdo vám dá auto, otevírá se před vámi celý svět. Je pak těžké milovat něco více než onen vůz.
Hammond: Prvním povozem, které jsem kdy vlastnil, byla Honda MTX50. Když mi bylo šestnáct, zaplatil jsem za něj 200 liber. Představovala pro mě motorizovanou svobodu. Díky ní jsem mohl poprvé vyjít z domu, protočit klíčky na prstu a vyrazit. Velmi pomalu, velmi hlučně a za doprovodu oblaků modrého dýmu.
Jaký je váš nejoblíbenější vůz vůbec, a proč?
Clarkson: To bude Lexus LFA, přestože má palivovou nádrž o velikosti zapalovače Zippo, nemá držáky na nápoje a stojí třikrát více, než by měl. Má ale motor V10, který řve jako divoké zvíře. Právě ten zvuk je důvodem, proč tohle auto po celou dobu chci.
May: Myslím, že by to byl motocykl Honda C50 Step 3, protože má takový historický i sociologický význam. Mám tři, přičemž na jednom jsem jel právě včera.
Hammond: Všeobecně miluju motocykly, pravděpodobně stejně, ne-li více než automobily, takže by to měl být motocykl. Ale také miluju Pagani Zonda. Miloval jsem i jízdu v Lamborghini Sesto Elemento. A miluju Land Rovery pro jejich pokornou ochotu k práci.
Je nějaké vozidlo, které jste prodali a teď toho litujete?
Clarkson: Ano, prodal jsem BMW 300 CSO za pouhé 3 000 liber, nyní má ovšem hodnotu okolo 150 000 GBP. Prodal jsem ho, protože jsem byl na mizině. Bankomat mi nechtěl dát žádné peníze, a já jsem chtěl jít popíjet.
May: Upřímně odpovídám, že ne. Ta auta byla skvělá ve chvíli, kdy jsem je vlastnil, ale pak jsem jim dal volnost. Jako když vypustíte zraněného ptáčka, kterého jste vyléčili.
Hammond: Jednou jsem se kvůli neuvážené šlechetnosti zbavil Subaru Brat a od té doby toho lituju. Také jsem prodal Ferrari 550. Nyní by přitom mělo čtyřikrát větší hodnotu, než za kolik jsem jej prodal.
Pokud byste nedělali to, co nyní, jaké jiné profesi byste se věnovali?
Clarkson: Byl bych zlodějem. Opravdu chytrým zlodějem Vloupával bych se do domů jiných lidí a kradl bych jim šperky. Vlastně v důchodu se jím ještě mohu stát.
May: Rád přemýšlím o tom, že bych se stal něčím jako chirurgem... byl jsem ale příliš líný blbec, který ve škole tvrdě nestudoval. Myslím, že bych tedy skončil u práce, která vyžaduje jistou ruční zručnost, stal bych se mechanikem nebo něčím takovým.
Hammond: Asi se budete smát, ale vážně jsem zvažoval, že bych se stal architektem. Chtěl jsem jít na univerzitu studovat architekturu, ale byl jsem až po uši v dluzích kvůli autům a motocyklům, které jsem nakoupil, že jsem si nemohl dovolit další sedmileté vzdělávání. Představte si to - měl bych opravdovou dospěláckou práci a byl bych respektovaným členem společnosti se vší zodpovědností, důstojností a významem. Tedy pravý opak toho, čím jsem dnes.



Clarkson nade vše miluje Lexus LFA...
...zatímco pro Hammonda a Maye mají velký význam motocykly
Zdroj: Los Angeles Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnesKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? včera 12:00
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 6 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 8 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
před 9 hodinamiMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
před 11 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
dnes
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom