Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson a spol. překvapili tím, co by dělali bez novinařiny či po jakém autě touží
3.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Populární britské trio dalo na zajímavé otázky zajímavé odpovědi. Třeba i na tu, kterého prodeje ze svých dřívějších aut nejvíce litují.
Ještě týden zbývá do zahájení druhé série The Grand Tour. Není tedy překvapivé, že se na Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye začíná soustředit pozornost celého světa. Magazín Los Angeles Times měl příležitost trojici vyzpovídat, překvapivě však nekladl otázky směřující k motoristickému pořadu - možná i proto, že věděl, že by jasné odpovědi nedostal. Proto se spíše předmětem rozhovoru stala láska moderátorů k automobilům a díky tomu se můžeme dozvědět i věci, o kterých jsme dříve neslyšeli.
Jaký první motorizovaný vůz jste vlastnili a jaký první jste opravdu milovali?
Clarkson: Ford Cortina 1600e. Zaplatil jsem za něj 800 liber. Bylo to první auto, které jsem miloval. Ale nemám vůbec představu, co se s ním stalo. Dokážu si ale představit, že z něj někdo udělal konvici na vaření vody.
May: Vauxhall Cavalier první generace. Dal mi ho můj táta a byla to tak trochu „nenažraná pokladnička“. Prodal jsem ho na konci svých studentských let, protože jsem byl příliš švorc, abych vůbec natankoval nádrž. Když je vám ale 17 a někdo vám dá auto, otevírá se před vámi celý svět. Je pak těžké milovat něco více než onen vůz.
Hammond: Prvním povozem, které jsem kdy vlastnil, byla Honda MTX50. Když mi bylo šestnáct, zaplatil jsem za něj 200 liber. Představovala pro mě motorizovanou svobodu. Díky ní jsem mohl poprvé vyjít z domu, protočit klíčky na prstu a vyrazit. Velmi pomalu, velmi hlučně a za doprovodu oblaků modrého dýmu.
Jaký je váš nejoblíbenější vůz vůbec, a proč?
Clarkson: To bude Lexus LFA, přestože má palivovou nádrž o velikosti zapalovače Zippo, nemá držáky na nápoje a stojí třikrát více, než by měl. Má ale motor V10, který řve jako divoké zvíře. Právě ten zvuk je důvodem, proč tohle auto po celou dobu chci.
May: Myslím, že by to byl motocykl Honda C50 Step 3, protože má takový historický i sociologický význam. Mám tři, přičemž na jednom jsem jel právě včera.
Hammond: Všeobecně miluju motocykly, pravděpodobně stejně, ne-li více než automobily, takže by to měl být motocykl. Ale také miluju Pagani Zonda. Miloval jsem i jízdu v Lamborghini Sesto Elemento. A miluju Land Rovery pro jejich pokornou ochotu k práci.
Je nějaké vozidlo, které jste prodali a teď toho litujete?
Clarkson: Ano, prodal jsem BMW 300 CSO za pouhé 3 000 liber, nyní má ovšem hodnotu okolo 150 000 GBP. Prodal jsem ho, protože jsem byl na mizině. Bankomat mi nechtěl dát žádné peníze, a já jsem chtěl jít popíjet.
May: Upřímně odpovídám, že ne. Ta auta byla skvělá ve chvíli, kdy jsem je vlastnil, ale pak jsem jim dal volnost. Jako když vypustíte zraněného ptáčka, kterého jste vyléčili.
Hammond: Jednou jsem se kvůli neuvážené šlechetnosti zbavil Subaru Brat a od té doby toho lituju. Také jsem prodal Ferrari 550. Nyní by přitom mělo čtyřikrát větší hodnotu, než za kolik jsem jej prodal.
Pokud byste nedělali to, co nyní, jaké jiné profesi byste se věnovali?
Clarkson: Byl bych zlodějem. Opravdu chytrým zlodějem Vloupával bych se do domů jiných lidí a kradl bych jim šperky. Vlastně v důchodu se jím ještě mohu stát.
May: Rád přemýšlím o tom, že bych se stal něčím jako chirurgem... byl jsem ale příliš líný blbec, který ve škole tvrdě nestudoval. Myslím, že bych tedy skončil u práce, která vyžaduje jistou ruční zručnost, stal bych se mechanikem nebo něčím takovým.
Hammond: Asi se budete smát, ale vážně jsem zvažoval, že bych se stal architektem. Chtěl jsem jít na univerzitu studovat architekturu, ale byl jsem až po uši v dluzích kvůli autům a motocyklům, které jsem nakoupil, že jsem si nemohl dovolit další sedmileté vzdělávání. Představte si to - měl bych opravdovou dospěláckou práci a byl bych respektovaným členem společnosti se vší zodpovědností, důstojností a významem. Tedy pravý opak toho, čím jsem dnes.
Clarkson nade vše miluje Lexus LFA...
...zatímco pro Hammonda a Maye mají velký význam motocykly
Zdroj: Los Angeles Times
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis