Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson a May by asi nepřežili, kdyby s Rimacem bourali místo Hammonda
4.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nehodu Richarda Hammonda v Alpách nelze vnímat jako šťastnou událost, jako štěstí v neštěstí ale ano. On je asi jediným z tria, který ji mohl přežít.
Okolo nehody Richarda Hammonda je stále živo. Pro někoho přitom může být překvapivé, že se celý svět nadále točí okolo nějaké bouračky jednoho britského novináře a moderátora. Nicméně Hammond si společně s Jeremy Clarksonem a Jamesem Mayem vytvořil obrovskou základnu příznivců, do které radí i spousta novinářů. Asi by vás tedy nemělo udivit, že i nás zas a znovu zajímá, jak na tom Hammond je a jak jeho kondice ovlivní další přípravy druhé sezóny The Grand Tour.
Ani jedné této oblasti se ale dnes věnovat nebudeme. Místo toho si probereme teorii lidí ze štábu samotné The Grand Tour, podle níž by Clarkson a May nepřežili, pokud by se ocitli na místě Hammonda v kokpitu Rimacu Concept_One. Důvodem tohoto tvrzení je výška obou, respektive vlastně všech tří moderátorů. Zatímco Hammond měří 170 centimetrů, May je 183 a Clarkson dokonce 196 centimetrů vysoký.
V případě Hammonda lze tedy nejspíše v každém autě na světě očekávat nad hlavou nemalý prostor. Nejmenší z populární britské trojice tak měl dostatek místa i pro helmu poté, co byly některé deformační struktury poničeny a on uvízl v pásech vzhůru nohama a hlavou dolů. Pokud by ale byl na stejném místě Clarkson či May, vše by nejspíše skončilo tragicky.
Oba vyšší moderátoři by prý po několikerém převrácení vozu a tedy několika úderech do hlavy - klidně i přes helmu - upadli do bezvědomí. Právě to by je nejspíše stálo život, neboť Hammond, ačkoliv rolování vozu popsal jako stav, kdy „jste zavření v sušičce spolu s několika kameny a někdo vás pošle ze svahu dolů“, zůstal po celou dobu při vědomí. Snadno se tak mohl z vozu sám vysoukat.
Pokud Clarksona či May ztratili vědomí, logicky by toho nebyli schopni. A protože Rimac vzplál jen krátce po dopadu, těžko by to znamenalo něco jiného než nejhorší představitelný scénář. Hammondovo opuštění vozu se odehrálo v řádu sekund a sám navíc dodává, že vše bylo náročné a že navíc na traťové komisaře křičel, aby jej vzali za ruce, neboť si nejspíše zlomil nohu. To se pak následně i prokázalo.
I kdyby tak v případě Hammondových vyšších kolegů nedošlo na nejhorší, havárie by je mohla stát třeba chůzi. Pokud by totiž upadli do bezvědomí a došlo by k neodborné manipulaci, mohly by být nenávratně poškozeny některé orgány jako nohy. Jak jsme ale zmínili v úvodu, vše je jen teorie. Hammond za ni ale může být rád, neboť nyní se již jeho malé výšce nikdo nebude vysmívat - i zdánlivá nevýhoda se někdy může obrátit ve výhodu...





Pokud by Clarkson a May...
...havarovali místo Hammonda v Rimacu Concept_One...
...nehodu by nejspíše nepřežili
Zdroj: The Sunday Times Driving
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
včeraV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
včeraPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
včeraHyundai zastavilo výrobu elektromobilů pro nezájem, znovu. Chvíli to s nimi vypadalo slibně, teď zažívá typický příběh
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva