Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů

Francouzi nechtějí své nejvýraznější poznávací znamení posledních let pohřbít zcela, i oni už ale poznali, že k ideálu má dále než doufali.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů

20.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzi nechtějí své nejvýraznější poznávací znamení posledních let pohřbít zcela, i oni už ale poznali, že k ideálu má dále než doufali.

Citroën C4 Cactus je na trhu od roku 2014. Za tu dobu stihl ovlivnit vzhled nové generace modelu C3, zároveň také podstatně zlevnil. Na začátku jeho cena startovala na 330 tisíc korunách, což bylo za základní atmosférický tříválec s 82 koňmi, 16palcová ocelová kola a látkové čalounění příliš. O rok později tuzemské zastoupení cenu srazilo o podstatných 70 tisíc korun a C4 Cactus se stal zajímavějším vozem.

Aktuálně je cena zase zpátky nad 300 000 Kč, to však má své opodstatnění ve skladbě nabídky. Základní „holobyt” byl vypuštěn, nejnižší úrovní výbavy je stupeň Feel. I ten lze mít o deset tisíc korun levněji, pokud k prodejci přivezete starý vůz a možná takové slevy dosáhnete i bez toho. Značka by ostatně měla být k zlevňování vstřícnější než jindy, neboť Cactus se připravuje na modernizaci.

„C4 Cactus je připraven na změnu, která přichází v polovině jeho životního cyklu a jež představuje lehčí evoluci. Způsob, jakým jej pozměníme, zaručuje, že novinka lépe zapadne do naší klíčové modelové strategie,“ dodává ke změnám šéfka značky Linda Jackson. Z jejích slov lze vyčíst, že Cactus se z crossoveru více přiblíží tvarům konvenčního hatchbacku. I když tuctový nebude, neboť Citroën dle své šéfky „nikdy není konvenční“.

Novinka se tedy velmi pravděpodobně postaví na úroveň klasického modelu C4, který je na trhu již od roku 2011. Ředitel divize produktového plánování Xavier Peugeot uvedl, že „chceme nástupce, ale zároveň chceme, aby se držel současné strategie, aby byl výrazný i efektivní v oblasti komfortu. Odhalit jej hodláme nejpozději do jednoho roku.“ Časový rámec je tím dán, kromě toho Xavier Peugeot odhaluje i další podrobnosti.

„Chceme zachovat ducha originálu. Jeho hlavní prvky odstartovaly u Citroënu novou strategii. Musíme se ovšem vyvarovat toho, abychom se stali vězni vlastních prvků, jakými jsou třeba vzduchové kapsle Airbump,“ říká Peugeot a potvrzuje tak spekulace o tom, že Francouzi s rozmachem tohoto prvku ve své nabídce značně přibrzdí.

„Proto si s nimi u různých modelů hrajeme vždy jinak a příštích měsících odhalíme nové vozy s odlišnou stylizací těchto kapslí,“ dodává Peugeot. Inovovaný Cactus se tak má podle dostupných informací obejít zcela bez těchto doplňků, jak naznačuje i neoficiální ilustrace níže, u jiných modelů mají být menší či méně viditelné. A vlastně se tomu nedivíme, Citroën jen přiznává, že přišel na to, co všichni dávno vidí - vzhled kapslí je kontroverzní a jejich funkční přínos zůstává přinejmenším diskutabilní.

Jakým směrem přesně Citroën v tomto ohledu vyrazí, se ještě nějakou chvíli nedozvíme. Jistotou ovšem zůstává, že novinka značky bude vůbec prvním Citroënem, který dostane nové odpružení Progressive Hydraulic Cushion. To by podle automobilky naopak mělo představovat funkční přínos zcela jednoznačně...


Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 1 - Citroen C4 Cactus 2018 render 01
Citroën C4 Cactus se v rámci modernizace dočká změny stylu...

Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 2 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 15Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 3 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 16Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 4 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 17Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 5 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 18Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 6 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 19Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 7 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 20Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 8 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 21Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 9 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 22Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 10 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 23Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 11 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 24Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 12 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 25Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 13 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 26Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 14 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 27Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 15 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 28Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 16 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 29Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 17 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 30Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 18 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 31Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 19 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 32Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 20 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 33Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 21 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 34Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 22 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 35

Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 23 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 01Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 24 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 02Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 25 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 03Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 26 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 04Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 27 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 05Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 28 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 06Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 29 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 07Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 30 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 08Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 31 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 09Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 32 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 10Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 33 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 11Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 34 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 12Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 35 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 13Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 36 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 14

Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 37 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 36Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 38 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 37Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 39 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 38Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 40 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 39Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 41 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 40Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 42 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 41Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 43 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 42Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 44 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 43Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 45 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 44Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 46 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 45Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 47 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 46

Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 48 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 48Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 49 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 49Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 50 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 50Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 51 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 51Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 52 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 52Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 53 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 53Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 54 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 54Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 55 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 55Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 56 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 56Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 57 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 57Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 58 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 58Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 59 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 59Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 60 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 60Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 61 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 61Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 62 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 62Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 63 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 63Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 64 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 64Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 65 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 65Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 66 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 66Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 67 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 67Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 68 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 68Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 69 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 69Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 70 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 70Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 71 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 71

Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 72 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 72Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 73 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 73

Citroën už brzdí s podivným pogumováním karoserií, z pochopitelných důvodů - 74 - Citroen C4 Cactus PureTech prvni test 47
...která možná karoserii vezme netradiční vzduchové kapsle Airbump

Zdroj: Auto Express

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše