Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Levný čínský soupeř Škody Octavia se dostal do prodeje, stojí neuvěřitelně málo
12.8.2020 | Petr Miler
Je to situace, kterou z nabídek samotné Škody z posledních let neznáme. Tento model měl být levný, později výrobce naznačil, že bude ještě levnější a nyní se dostává do prodeje za cenu ještě nižší. I kombík začíná na 234 tisících Kč.
Letos v dubnu jsme vám mohli poprvé představit čínský Baojun RC-5, který se hned začal profilovat jako konkurent Škody Octavia. Ta i na největším trhu světa patří mezi oblíbené vozy, přičemž její nový soupeř dostal do vínku také větší rozvor mezi nápravami. Nabídnout má tedy více prostoru zejména na zadních sedadlech, čímž by překonal Škodu v její vlastní hře.
Už o pár týdnů později bylo jasné, že Číňane skutečně útočí na český bestseller, neboť Baojun RC-5 se odhalil také jako praktičtější kombík zvaný RC-5W. Příchod této karosářské varianty ještě více naznačuje, že Číňané se skutečně chystají na svůj druhý vpád do Evropy. Kombíky totiž nefrčí nikde tak dobře jako na starém kontinentu, který je ostatně zaslíbený také liftbackům. Čína oproti tomu sází spíše na sedany a SUV.
Je však o co stát? To je otázka, na kterou si musíte odpovědět sami, reakci ale se znalostí cen obou verzí tušíme. Už zprvu odhalené informace naznačovaly, že tohle auto bude velmi levné, hovořilo se o startu na 109 tisících yuanech, tedy asi 350 tisících korunách, o statisíce levněji než Octavia. Později výrobce dodal, že základní cena by kvůli nedobré situaci na trhu měla zamířit ještě níž a mluvilo se dokonce o sumě okolo 90 000 yuanů, tedy asi 304 tisících Kč. Teď už ceny známe a jsou ještě podstatně níže. Ale než se k nim dostaneme, podívejme se na auto jako takové.
Začít musíme u vzhledu, který je diplomaticky řečeno svérázný. Máme tu hrany jako u někdejších Volv, k tomu však masku chladiče, která by slušela jakémukoliv modernímu Renaultu. Tím téma dříve viděného nekončí, zmínit bychom třeba mohli úzké světlomety a la Citroën. Nebo zadní hrany, díky kterým se Baojun RC-5 tváří spíše jako SUV typu Range Roveru Evoque. Číňané se tedy nejspíše nechali inspirovat mnoha světovými vozy, a jen u toho zjevně nezůstali. Místo toho tak jako pejsek s kočičkou přidali do svého dortu od každého něco. Výsledkem je tak kombík se sice celkově neokoukaným vzhledem, který ale vizuálně asi jen málokoho uchvátí.
Dále víme tedy, že auto je 4,69 metru dlouhé, 1,81 metru široké, 1,49 metru vysoké a rozvor mezi nápravami se drží hodnoty 2,7 metru. V základním provedení bude vůz osazen 1,5litrovou atmosférou (99 koní), zvolit bude možné také stejně objemné turbo (147 koní). K mání pak bude šestistupňový manuál nebo automat CVT. Důležitý údaj - kombík nabízí v základním uspořádání „více než 470 litrů prostoru pro zavazadla”, přesný údaj výrobce zatím neuvádí. Nebude to tedy zřejmě tolik, kolik nabízí „český originál”, místa je to ale jistě více než dost.
Tohle je zkrátka kus auta, zvenčí i uvnitř a ani technika se nezdá být úplně nezajímavá v době, kdy do Octavie nedostane v základu nic lepšího než litrový tříválec. Přesto jsou ceny novinky tak nízko, až se tomu skoro nechce věřit - liftback v Číně začíná na 59 800 yuanech, tedy na 192 tisících Kč, za to tady nedostanete ani nejlevnější Dacii. Kombík RC-5W pak startuje na sumě 72 800 CNY, asi 234 tisících korunách. I to je neuvěřitelně málo
Auto přitom není žádné holátko ani elektronickou či komfortní výbavou. Baojun zatím neupřesňuje, co vše dostanete v základu, pro auto jsou ale k dispozici i prvky jako hlasové ovládání, bezdrátové dobíjení mobilu, elektricky nastavitelná sedadla s pamětí nebo pokročilý jízdní asistent spoléhající na kameru s vysokým rozlišením a radary s dosahem 120 resp. 160 metrů. A jak je u Číňanů zvykem, i nejvíce vybavená verze je jen desítky procent dražší než základní provedení - i absolutně vrcholný kombík s motorem 1,5 turbo a automatem stojí v přepočtu 330 tisíc Kč. Uvážíme-li, že značku spadající pod křídla konglomerátu SAIC-GM-Wuling ovládá americký koncern General Motors, rozhodně nejde o nezajímavé auto.
Baojun RC-5 do detailu ukázal jako liftback RC-5. Foto: SAIC-GM-Wuling
A představil se také coby kombík pojmenovaný RC-5W. Foto: SAIC-GM-Wuling
Specifikace vozu jsou zajímavé a ceny přitom velmi, velmi nízké. Grafika: SAIC-GM-Wuling
Zdroj: SAIC-GM-Wuling
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
včera - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
včera - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva