Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čínský Dongfeng prý koupí 30 procent koncernu PSA. Co na to řekne GM?
10.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské značky se sotva drží nad vodou, čínské peníze jsou však více než záchranným stéblem. I za cenu odevzdání řady nových technologií.
Zdá se, že francouzský koncern PSA je zachráněn. Do strádajících evropských automobilek Peugeot a Citroën totiž má napumpovat rovnou miliardu liber (cca 30 mld. korun) čínský Dongfeng Motor, který již se značkami spolupracuje na asijských trzích. Za svou finanční injekci se ovšem stane jedním z majoritních vlastníků, neboť podle čínských médií ve firmě získá 30procentní podíl. Zapotřebí však bude ještě domluva s odbory, neboť PSA potřebuje ke své restrukturalizaci také souhlas s redukcí odměn za přesčasy a zmrazením mezd.
Dá se ovšem čekat, že odbory nakonec budou muset ustoupit - finanční situace francouzských značek je totiž natolik špatná, že bez kýženého partnera by klidně mohl přijít bankrot a s ním mnohem větší propouštění dělníků a uzavírání továren. Proto ostatně rodina Peugeotů, která v PSA vlastní 25,4procentní podíl, již v červnu naznačovala, že je svolná k jakékoliv dohodě, pokud to povede k záchraně automobilky.
Až donedávna se přitom věřilo, že tento popud byl zamířen hlavně na koncern General Motors, který vlastní 7procentní podíl francouzských značek. Navíc Opel i Vauxhall rovněž bojují s propady prodejů, a tak by přiblížení obou koncernů mohlo vyřešit řadu problémů - i když v takové chvíli by asi o práci přišlo mnohem více zaměstnanců než s příchodem čínského partnera.
Pro GM však daný krok rozhodně nebude vítaným, zvláště za stávající situace, kdy je s koncernem PSA podepsána dohoda o třech společných projektech. Americko-německé technologie by se totiž nyní mohly snadno dostat na čínskou půdu, což je stav, kterému se GM snažilo zabránit již před časem zablokováním prodeje Saabu.
Uvidíme tedy, jak se celá situace vyvrbí a zda se hlavně vše potvrdí. Aktuálně totiž o chystaném převzetí 30procentního podílu informují jen čínská média. Navíc samotný Dongfeng nedávno popřel, že by chtěl finančně vstoupit do PSA - jakákoliv návštěva ve Francii prý byla jen sondováním. To však podle aktuálního vývoje dopadlo zřejmě úspěšně...
Dongfeng a PSA vyrábí společně celou řadu modelů, třeba MPV 3008
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před hodinou - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 2 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 4 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 5 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 11.22. 14:09 - Zajda
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch
- Toyota obecně 11.22. 10:20 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 09:48 - GeneHawkins