Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc
8.2.2022 | Petr Prokopec
Nejde o zastaralé nebo nezajímavě vyhlížející auto pochybné značky, ale dílo společného podniku jedné z největších světových automobilek s moderním designem, technikou i spoustou výbavy. Přesto jde o až komicky levné auto, místo jedné Škody Karoq v základu byste mohli mít tři taková.
Čínská auta už nejsou tím, čím bývala kdysi. Automobilky z nejlidnatější země světa se poučily ze svých předchozích chyb, jejich auta už nezapáchají po laciném lepidle a ani se nerozpadnou ve chvíli, kdy se na ně jen křivě podíváte. Místo toho se ohání vysokou bezpečností, s níž bodují i v crash testech evropského střihu a uvnitř nabízí ve standardu techniku i výbavu, za kterou je třeba v Evropě připlácet. Přesto stále zůstávají s cenou hodně, hodně nízko.
Důkazů popsaného stavu by se našlo dost, pokud ale máme poukázat na jeden z extrémů, je to tohle auto. Jde o vůz značky Baojun, dílo společného podniku amerického koncernu General Motors a čínské automobilky SAIC Motor, která prodává model RS-3. Jeho jméno voní po Audi, místo sportovního hatchbacku či sedanu se ale jedná o extrémně levné kompaktní SUV.
Baojun RS-3 spoléhá na motory 1,5 atmosférické nebo přeplňované verzi, které produkují 105 koní resp. 147 koní. Ty na přední kola může v prvním případě přenášet buď manuální převodovka nebo automat CVT, v druhém jen CVT. Nějakou závratnou dynamiku od auta skutečně nelze čekat, s hmotností startující na 1 218 kilogramech ale nepůjde ani o žádnou ostudu provozu. Dynamické parametry bohužel Číňané tradičně neuvádí, a to ani v případě akcelerace, ani v případě maximální rychlosti.
Víme však, že s atmosférickou jedna-pětkou a manuálem činí průměrná spotřeba auta a 6,0 l/100 km, zatímco v případě CVT je o pět deci vyšší. Přeplňovaná varianta pak má jezdit v kombinaci za 6,8 litru benzinu. Asi to nejsou ty nejvíc ohromující technické parametry, na poli zajímavosti ale RS-3 mnohé dohání svou cenou a řadou fines.
Mezi ně patří i autonomní řízení úrovně SAE2, za kterým stojí společnost Bosch a jenž může být aktivováno až do rychlosti 130 km/h. Kromě toho tu pak máme pokročilou úroveň konektivity, díky které lze počítat dokonce s modernizací mnohých palubních systémů přes internet. A aby toho nebylo málo, můžeme zmínit také pokročilé hlasové ovládání či možnost transformace vašich pokynů do textových zpráv. K výše zmíněnému lze dále přihodit klimatizaci, sedadlo řidiče ovládané elektricky v šesti směrech, 10,25palcový dotykový středový displej či kůží obšitý volant. A také plejádu bezpečnostních asistentů.
I s takovouto výbavou se ovšem Baojun RS-3 prodává od pouhých 63 800 yuanů, tedy asi 213 tisíc Kč, což je na konkurenci Škody Karoq neskutečně příznivá cena - Karoq u nás dnes začíná na 638 900 Kč a nemá ani čtyři válce. Pokud zatoužíte po turbomotoru a automatu, začínáte s cenou na 87 800 CNY (asi 293 tisíc Kč) a úplně nejvyšší specifikace třeba i s digitálním přístrojovým štítem či výkonnějším audiosystémem přijde na 98 800 yuanů, asi 329 tisíc Kč.
Suma sumárum tu máme výbavou napěchované SUV, které bez problémů sveze pětici cestujících i se slušným motorem pod kapotou. Je to skoro neuvěřitelná nabídka nejlépe vysvětlující rychlý prodejní úpadek Škody v Číně - něčemu takovému se prostě nelze vyrovnat a Baojun není zdaleka jediný, kdo podobně výhodná auta nabízí. Mimo domácí trh se tento vůz zatím nechystá, nicméně bychom se nedivili, kdyby zakrátko již ťukal na brány Evropy a zamířil přinejmenším do Ruska - úspěch by měl při kombinaci jeho designu, výbavy, techniky a ceny zřejmě zaručený.
Baojun RS-3 zaujme prakticky vším čím je, zvláště pak hodnotou za peníze. Již v základu je napěchován výbavou, přitom stojí méně jak třetinu toho, co základní Škoda Karoq s tříválcem. Foto: SAIC-GM-Wuling Automobile
Zdroje: SAIC-GM-Wuling Automobile, CAAM
Bleskovky
- Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vás ale vezme slova z úst
před 10 hodinami - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Britové si půjčili všechny Golfy R pro srovnání na letišti. Zdálo se být jasno, VW ale přitáhl šestiválcová překvapení
1.10.2024
Nejnovější články
- Nový šéf Rolls-Roycu zrušil oddanost elektrickému pohonu, hybridní modely odpískal úplně. „Nejedou jako vánek,” říká
před 4 hodinami - Vyšší cla Číňany nezastaví, říká prodejní šéf Škody, od EU chce ale místo regulací jen peníze
před 6 hodinami - Elektrický Fiat 500 je takové fiasko, že se z něj šéf Stellantisu bude muset zpovídat italskému parlamentu
před 7 hodinami - V Evropě nepochopitelně zaříznuté dostupné ostré Hyundai jinde jede dál, ukázalo se v novém
před 9 hodinami - Nejnovější Ferrari se podivně jmenuje a ještě hůř vypadá, ukázka jeho akcelerace na 280 km/h vás ale vezme slova z úst
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva