Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Číňané, kteří kopírovali Mercedesy, chtěli koupit kus Daimleru. Němci řekli: Nein!
1.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na něco takového Číňané nejsou zvyklí, za své peníze obvykle dostanou, co chtějí. Přístup k technologiím Mercedesu pro ně ale bude očividně komplikovanější.
Aktiva čínského Geely se postupně rozrůstají. Firma, která se od výroby ledniček masivním plagiátorstvím postupně propracovala mezi úspěšné automobilky, už před léty převzala švédské Volvo. V letošním roce pak odkoupila malajsijský Proton s britským Lotusem a nezůstala jen u toho. Geely dále převzalo i společnost Terrafugia, tedy amerického výrobce létajících aut a po této akvizici se Číňanům ocitl v hledáčku koncern Damiler, především výrobce aut značky Mercedes-Benz. Tady ale tvrdě narazili.
Za čínským zájmem stojí nové kvóty, které budou zavedeny pekingskou vládou. Ta hodlá v zemi razantním způsobem omezit smog a zároveň snížit závislost Číny na ropném průmyslu, proto podporuje rozvoj elektromobility. Domácí automobilky sice chrlí na trh jeden takový vůz za druhým, jejich technologie ale nejsou na zrovna na špičkové úrovni. A právě v tomto momentu měl do hry vstoupit Daimler, jehož řešení patří tradičně k těm nejlepším.
Geely tedy chtělo získat přístup k technologiím německého koncernu, stejně tak doufalo v založení nového společného , jež by sídlil ve Wuhanu. V uplynulých týdnech proto došlo dokonce na schůzky představitelů obou stran, kde Číňané projevili zájem o odkup až pětiprocentního podílu ve firmě. To může znít jako málo, je ale třeba si uvědomit, že se bavíme o firmě s aktuální tržní kapitalizací 74,38 miliardy Eur. Řeč je tedy o transakci za 3,72 mld. Eur, asi 95 miliard Kč. To jsou nepochybně obrovské peníze.
To by v tomto případě znamenalo novou emisí akcií, Číňané navíc byli tak drzí, že chtěli ještě blíže nespecifikovanou slevu oproti aktuální tržní ceně. I tak by se jistě jednalo o pořádný balík, ten však Němci odmítli. Mluvčí koncernu k celé věci řekl, že firma je „velmi spokojena se stávající strukturou vlastníků“ a pokud Číňané chtějí, mohou si akcie koupit na burze. Žádné zvláštní zacházení ale nemohou očekávat.
Daimler navíc má navázanu spolupráci s čínskými firmami BAIC a BYD, přičemž první z nich Němci považují za nejdůležitějšího partnera v Číně. I proto koncern tento měsíc oznámil, že do místní společné výroby baterií a elektromobilů investuje přinejmenším 5 miliard yuanů (16,22 mld. Kč). Geely má tedy smůlu, což se nejspíše čínskému lídrovi líbit nebude. Divit se ale při své historii nemá čemu - Němcům se v minulé dekádě jistě též nelíbilo, když Geely Mercedesu sprostě ukradlo design jeho tehdejší třídy C...
Geely asi nezbude než Mercedesy dál leda kopírovat. Takto kdysi „ukradlo” design Mercedesu třídy C a udělalo z něj Geely 300
Číňané chtěli mimo jiné přístup k elektrickým technologiím Mercedesu, který se naposledy pochlubil konceptem EQA. Nedostanou ale nic
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před hodinou - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 2 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.18. 22:26 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie