Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025 | Petr Prokopec
Zůstáváme přesvědčeni, že majitelé v pozici zákazníků mají mít jednoduše právo dělat si se svými auty, co uznají za vhodné, a automobilky mají jim nelibé projevy nerovnováhy na trhu řešit jinak. Chevrolet to tak zjevně nevidí a chce dál trestat vlastní klienty, dokonce dvakrát.
Momentálně neexistuje mnoho lákavějších aut, než je nový Chevrolet Corvette ZR1. Jistě, různé značky mají ve svých nabídkách pohlednější, rychlejší, luxusnější, komfortnější či třeba úspornější vozy. Jenže žádný z nich nemá na svém hrbu takový výčet pozitiv jako tenhle - podle škarohlídů - „americkej kýbl“, rozhodně ne v poměru k ceně. Stačí si jen uvědomit, že automobilce se povedlo z 5,5litrového přeplňovaného osmiválce vydolovat 1 079 koní, tedy vyšší výkon, než s jakým bylo zpočátku spojeno Bugatti Veyron. To přitom ke svému pohonu užívalo osmilitrový šestnáctiválec se čtyřmi turby.
ZR1 se hypersportu z Molsheimu zvládá postavit i po stránce dynamické, neboť na stovku i přes pohon zadních kol zrychlí za 2,5 sekundy. Či dokonce ještě o dvě desetiny rychleji, pokud si ji objednáte s paketem ZTK Performance. Nejvyšší rychlost 375 km/h je pak sice jedinou oblastí, kde se Corvette musí před Bugatti sklonit, ovšem protože mimo německé Autobahny a pár vysokorychlostních oválů takovým tempem stejně nikde legálně jet nemůžete, trápit to bude jen málokoho. Zvláště při ceně, kterou lze vnímat jako pakatel - 173 300 USD jsou sice skoro 4 miliony korun, ale podívejte se, co všechno tu za ně dostanete.
Zdá se tak nevyhnutelné, že zájem o auto bude zpočátku překonávat jeho dostupnost. První kupci tak budou v pokušení poslat své ZR1 dál nedočkavým zájemcům za vyšší sumu, než za jakou svá auta koupili. Podle nás na tom není nic špatného a automobilka má možnost řešit tento stav navýšením prodejních kapacit nebo zvýšením ceny. Místo toho se ale rozhodla, že ceny bude držet, na výrobu nebude sahat a zákazníky bude raději omezovat v tom, co se svými vozy mohou dělat.
Dozvídáme se to díky prodejci od jednoho z oficiálních dealerů značky, Ricka Contiho. Ten se zveřejnil dopis od Chevroletu, který konstatuje, že automobilka zvláštním smluvním ujednáním zakáže kupcům ZR1 během 12 měsíců následujících po koupi další prodej. Pokud k němu přece jen přistoupí, budou zaneseni na černou listinu, díky které si již žádnou další specialitu Chevroletu nebudou moci koupit. Tedy přímo. To už jsme zažili mnohokrát, Chevrolet ale zašel ještě o krok dál a zvolil tentokrát velmi kontroverzní metodu.
Naštvaný bude formálně i na lidi, kteří si ZR1 v rozporu s onou roční „neprodejní lhůtou” koupí. Těm na auto zruší tovární záruku. Přijde nám to už hodně drzé, navíc legálně problematické, takže jsme zvědavi, kdy automobilce přistane na stole první žaloba, po které bude muset svou pozici hájit u soudu. Tak či onak, karty jsou dnes rozdány takto, ať už se nám to líbí nebo ne.






Corvette ZR1 je asi nejžhavějším zbožím současnosti, i proto se dá předpokládat, že hlavně u prvních vyrobených exemplářů dojde na kupčení s nimi. My říkáme: A co má být? Automobilka to vidí jinak a chce mu zabránit i za cenu přímého boje nejen s prvními, ale dokonce i s druhými majiteli. Foto: Chevrolet
Zdroj: Rick Corvette Conti@Youtube, Carscoops
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321