Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Chcete levnou a hezkou Škodu Octavia I RS? Je jich spousta, ale ne u nás
16.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Octavia RS první generace se u nás prodává draho a okolní země na tom nejsou jinak. I tak lze srovnatelné kusy koupit za zlomek místních cen.
Nejednoho zájemce o rychlejší svezení napadne pořídit si Octavii RS první generace. Není to zrovna sporťák a uvnitř je dost místa jen vepředu a v kufru, ale auto je to pořád šik a 180 koní je 180 koní. Jenže při pohledu na ceny těchto strojů u nás můžou slabší nátury vzít mrákoty. Je to patnáct let staré auto, přesto prakticky není reálné najít rozumně vyhlížející kus s cenou pod 100 tisíc Kč - pokud na takový narazíte, je s ním špatně něco, co není vidět anebo majitel neví, co prodává. A protože o Octavii ví v ČR úplně každý, druhá možnost je asi dost nepravděpodobná.
Vysoké ceny ojetých škodovek v České republice zase tak nepřekvapí, u první Octavie RS jsou ale vážně extrémní. A není to jen případ ČR - situace je úplně stejná i na dalších blízkých trzích. Stačí se podívat na mobile.de a uvidíte, že ani v Německu není reálné sehnat alespoň trochu solidně vyhlížející kus s přijatelnou kilometráží pod 100 tisíc Kč, ceny hezkých jsou v okolí 150 tisíc korun. Jenže není celý svět jen střed Evropy, existuje třeba i Velká Británie, která se už déle jeví být místem, kam si zajet pro Octavii RS v dobrém stavu a za dobré peníze. Tak jsme se o tom rozhodli zmínit.
Má to nevýhody, samozřejmě. Předně je tu volant vpravo, který u nás sice přihlásíte, ale na silnici s ním bude jízda trochu k zlosti. Ne proto, že byste měli řadit levou rukou, ale proto, že při předjíždění se člověk hůře podívá, jestli je volno, mimo jiné. Bude to chtít si buď na něco takového zvyknout - nebo vůz nechat přestavět, ovšem raději ne tak, jak jsme naznačili mezi šokujícími servisními případy.
S místní zásobou náhradních dílů a „obecné konvertibilitě” pravostranných aut na levostranná a zase naopak by to ale neměl být velký problém. A těžko vás bude trápit, když se podíváte na ceny, za které se Octavie RS první generace v Británii prodávají - to si člověk možná ještě rád zvykne na volant vpravo anebo stejně rád investuje do přestavby.
Do 2 tisíc liber, tedy necelých 68 tisíc korun, si můžete vybírat z desítek velmi solidních kusů, u nás za takové peníze nekoupíte jedinou, a to zdaleka. Ceny více jetých, ale podle majitelů dobře udržovaných exemplářů přijdou klidně na 1 tisíc liber nebo i méně - klidně na 30 tisíc Kč. Takové kousky u nás stojí i trojnásobek a ty lepší pořad dvakrát i více tolik. Nevěříte? Podívejte se sami po nabídkách „O1RS” v Británii a ve střední Evropě. A nebo čtěte dále - vybrali jsme pro srovnání dva kombíky a dva liftbacky, které by si mohly být podobné stavem, ale cenově jsou úplně někde jinde. A nejde o srovnání nejlevnějších kusů tam a nejdražších onde, jsou to prostě jen vozy s podobnými parametry.
Škoda Octavia I RS - Německo - 149 tisíc Kč
Tuto červenou Octavii RS s karoserií liftback jsme našli na prodej v Německu, kam spousta Čechů jezdí pro ojetá auta. Má za sebou 140 tisíc kilometrů, 14 let provozu a údajně jen jednoho majitele. Žádná z těchto informací nevypadá nereálně, i když zrovna Octavia RS se docela dobře hodí k překonávání velkých vzdáleností, takže ani 420 tisíc km by se s ní za takovou dobu klidně dalo najezdit.
V popisu inzerátu není nic, co by ji nějak odlišovalo od ostatních, nic o čerstvém velkém servisu nebo tak. Na fotkách ale vidíme, že byl vůz dobře vyčištěn a vypadá skoro perfektně. Jeho cena je 5 499 Eur, tedy asi 149 tisíc korun.















Škoda Octavia I RS - Velká Británie - 71 tisíc Kč
Tato stříbrná Octavia RS je k mání v Británii, jezdí od roku 2003 s jedním majitelem, má za sebou 146 tisíc kilometrů a ve 137 tisících byl vyměněn rozvodový řemen. Podle inzerátu je dokonalá, polokožené sedačky jsou bez chyby. Jsou tu originální kola, ve výbavě je prý i měnič CD a k vozu je kompletní servisní historie.
U nás či v Německu by tenhle vůz stál okolo 140 tisíc korun, podobně jako dva německé výše, ovšem v Británii za něj zaplatíte 2 075 liber, tj. asi 71 tisíc korun. Volant vpravo je pochopitelně nevýhoda, ale přihlásit takové auto u nás lze, jezdit s ním také a autorizované servisy s ním rovněž nebudou mít problém.
Škoda Octavia Combi I RS - Německo - 135 tisíc Kč
Druhý příklad německé nabídky je tento černý kombík. Má za sebou prý také zhruba 140 tisíc kilometrů, v provozu je od roku 2003 a má druhého majitele. A jak on, i ten před ním se o vůz očividně náležitě staral, protože kůže na sedačkách je jako nová, zejména vzadu. I tam se ale určitě jezdilo, kombík by si člověk nekupoval jen tak.
Možná sice byly zadní sedačky celou dobu sklopené a v kufru byly převáženy rozličné předměty, fotku zavazadelníku nevidíme, ale i kdyby tomu tak bylo, vůz jistě dostával péči. Na čísle 135 tisíc km byl tachometr v listopadu loňského roku, jak ukazuje záznam ze servisní knížky. Cena je 4 999 Eur, tedy asi 135 tisíc korun.
Škoda Octavia Combi I RS - Velká Británie - 84 tisíc Kč
Druhý britský příklad je černý kombík z roku 2004, který má za sebou zhruba 142 tisíc kilometrů. Na fotkách vidíme, že dostal kola z Octavie II RS; jestli to je ku prospěchu či nikoliv, zvažte sami. V každém případě je interiér v perfektním stavu a k vozu je kompletní servisní historie.
Tenhle kousek přijde na 2 450 liber, tedy asi 84 tisíc korun. To je na britské poměry už docela dost, schválně jsme vybrali jeden z dražších kombíků s podobnými kilometry, přesto je ve srovnání s českými či německými cenami první Octavie RS maximálně dvě třetiny. Nepochybujeme, že takhle udržované auto dojede bez problémů do ČR po vlastní ose. A za ušetřené peníze se můžete do Británie hned vydat zpátky na pořádný roadtrip...
Zdroje: Mobile.de poprvé a podruhé, Autotrader.co.uk poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
před 6 hodinamiKia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
dnes„Drahá SUV jsou nesmysl!” říkají Britové poté, co levnou Dacii Duster postavili proti násobně dražší Toyotě Land Cruiser
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
10.2.2025K mání je dodnes skoro nový Favorit 136 LS, poslední Škoda nedotčená VW. Celou dobu ji vlastnil jediný člověk, Ital
10.2.2025Ford dál přehodnocuje svou zpackanou strategii, spalovací motor dá i dosud ryze elektrickým autům
10.2.2025Porsche má další problém. Jmenuje se jako kačer Donald a stát ho může znovu desítky miliard ročně
10.2.2025Firma začala nabízet řešení, které vám z Tesly udělá Ferrari, Rolls-Royce nebo Bugatti, co si zrovna zamanete
10.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva