Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Chcete levnou a hezkou Škodu Octavia I RS? Je jich spousta, ale ne u nás
16.5.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Octavia RS první generace se u nás prodává draho a okolní země na tom nejsou jinak. I tak lze srovnatelné kusy koupit za zlomek místních cen.
Nejednoho zájemce o rychlejší svezení napadne pořídit si Octavii RS první generace. Není to zrovna sporťák a uvnitř je dost místa jen vepředu a v kufru, ale auto je to pořád šik a 180 koní je 180 koní. Jenže při pohledu na ceny těchto strojů u nás můžou slabší nátury vzít mrákoty. Je to patnáct let staré auto, přesto prakticky není reálné najít rozumně vyhlížející kus s cenou pod 100 tisíc Kč - pokud na takový narazíte, je s ním špatně něco, co není vidět anebo majitel neví, co prodává. A protože o Octavii ví v ČR úplně každý, druhá možnost je asi dost nepravděpodobná.
Vysoké ceny ojetých škodovek v České republice zase tak nepřekvapí, u první Octavie RS jsou ale vážně extrémní. A není to jen případ ČR - situace je úplně stejná i na dalších blízkých trzích. Stačí se podívat na mobile.de a uvidíte, že ani v Německu není reálné sehnat alespoň trochu solidně vyhlížející kus s přijatelnou kilometráží pod 100 tisíc Kč, ceny hezkých jsou v okolí 150 tisíc korun. Jenže není celý svět jen střed Evropy, existuje třeba i Velká Británie, která se už déle jeví být místem, kam si zajet pro Octavii RS v dobrém stavu a za dobré peníze. Tak jsme se o tom rozhodli zmínit.
Má to nevýhody, samozřejmě. Předně je tu volant vpravo, který u nás sice přihlásíte, ale na silnici s ním bude jízda trochu k zlosti. Ne proto, že byste měli řadit levou rukou, ale proto, že při předjíždění se člověk hůře podívá, jestli je volno, mimo jiné. Bude to chtít si buď na něco takového zvyknout - nebo vůz nechat přestavět, ovšem raději ne tak, jak jsme naznačili mezi šokujícími servisními případy.
S místní zásobou náhradních dílů a „obecné konvertibilitě” pravostranných aut na levostranná a zase naopak by to ale neměl být velký problém. A těžko vás bude trápit, když se podíváte na ceny, za které se Octavie RS první generace v Británii prodávají - to si člověk možná ještě rád zvykne na volant vpravo anebo stejně rád investuje do přestavby.
Do 2 tisíc liber, tedy necelých 68 tisíc korun, si můžete vybírat z desítek velmi solidních kusů, u nás za takové peníze nekoupíte jedinou, a to zdaleka. Ceny více jetých, ale podle majitelů dobře udržovaných exemplářů přijdou klidně na 1 tisíc liber nebo i méně - klidně na 30 tisíc Kč. Takové kousky u nás stojí i trojnásobek a ty lepší pořad dvakrát i více tolik. Nevěříte? Podívejte se sami po nabídkách „O1RS” v Británii a ve střední Evropě. A nebo čtěte dále - vybrali jsme pro srovnání dva kombíky a dva liftbacky, které by si mohly být podobné stavem, ale cenově jsou úplně někde jinde. A nejde o srovnání nejlevnějších kusů tam a nejdražších onde, jsou to prostě jen vozy s podobnými parametry.
Škoda Octavia I RS - Německo - 149 tisíc Kč
Tuto červenou Octavii RS s karoserií liftback jsme našli na prodej v Německu, kam spousta Čechů jezdí pro ojetá auta. Má za sebou 140 tisíc kilometrů, 14 let provozu a údajně jen jednoho majitele. Žádná z těchto informací nevypadá nereálně, i když zrovna Octavia RS se docela dobře hodí k překonávání velkých vzdáleností, takže ani 420 tisíc km by se s ní za takovou dobu klidně dalo najezdit.
V popisu inzerátu není nic, co by ji nějak odlišovalo od ostatních, nic o čerstvém velkém servisu nebo tak. Na fotkách ale vidíme, že byl vůz dobře vyčištěn a vypadá skoro perfektně. Jeho cena je 5 499 Eur, tedy asi 149 tisíc korun.
Škoda Octavia I RS - Velká Británie - 71 tisíc Kč
Tato stříbrná Octavia RS je k mání v Británii, jezdí od roku 2003 s jedním majitelem, má za sebou 146 tisíc kilometrů a ve 137 tisících byl vyměněn rozvodový řemen. Podle inzerátu je dokonalá, polokožené sedačky jsou bez chyby. Jsou tu originální kola, ve výbavě je prý i měnič CD a k vozu je kompletní servisní historie.
U nás či v Německu by tenhle vůz stál okolo 140 tisíc korun, podobně jako dva německé výše, ovšem v Británii za něj zaplatíte 2 075 liber, tj. asi 71 tisíc korun. Volant vpravo je pochopitelně nevýhoda, ale přihlásit takové auto u nás lze, jezdit s ním také a autorizované servisy s ním rovněž nebudou mít problém.
Škoda Octavia Combi I RS - Německo - 135 tisíc Kč
Druhý příklad německé nabídky je tento černý kombík. Má za sebou prý také zhruba 140 tisíc kilometrů, v provozu je od roku 2003 a má druhého majitele. A jak on, i ten před ním se o vůz očividně náležitě staral, protože kůže na sedačkách je jako nová, zejména vzadu. I tam se ale určitě jezdilo, kombík by si člověk nekupoval jen tak.
Možná sice byly zadní sedačky celou dobu sklopené a v kufru byly převáženy rozličné předměty, fotku zavazadelníku nevidíme, ale i kdyby tomu tak bylo, vůz jistě dostával péči. Na čísle 135 tisíc km byl tachometr v listopadu loňského roku, jak ukazuje záznam ze servisní knížky. Cena je 4 999 Eur, tedy asi 135 tisíc korun.
Škoda Octavia Combi I RS - Velká Británie - 84 tisíc Kč
Druhý britský příklad je černý kombík z roku 2004, který má za sebou zhruba 142 tisíc kilometrů. Na fotkách vidíme, že dostal kola z Octavie II RS; jestli to je ku prospěchu či nikoliv, zvažte sami. V každém případě je interiér v perfektním stavu a k vozu je kompletní servisní historie.
Tenhle kousek přijde na 2 450 liber, tedy asi 84 tisíc korun. To je na britské poměry už docela dost, schválně jsme vybrali jeden z dražších kombíků s podobnými kilometry, přesto je ve srovnání s českými či německými cenami první Octavie RS maximálně dvě třetiny. Nepochybujeme, že takhle udržované auto dojede bez problémů do ČR po vlastní ose. A za ušetřené peníze se můžete do Británie hned vydat zpátky na pořádný roadtrip...
Zdroje: Mobile.de poprvé a podruhé, Autotrader.co.uk poprvé a podruhé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
před hodinou - Ostrá verze nové levné Lady vypadá zevnitř jako Pagani pro chudé, bez maskování nafotili i odvozený kombík
včera - Mechanik ukázal, co se stane legendárnímu motoru 2,0 TDI od VW, pokud jednou špatně přeřadíte
28.1.2025
Nejčtenější články
- Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025 - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Takhle obrovské pokuty od EU za emise CO2 mohou automobilky čekat v roce 2025, jen u VW jde o stovky miliard
2.1.2025 - Ford si nechal patentovat nové řešení řízení, na kterém si vylámaly zuby Nissan i Tesla, pomoci jím může jen sám sobě
2.1.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 08:36 - HondaMan
- Lampárna (stěžovatelna) 01.29. 22:03 - vasco
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.29. 21:00 - M.Z.
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 01.28. 15:13 - pavproch
- Chlubítko univerzální 01.28. 14:14 - Stepan