Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Cesta k sériovému SUV Lamborghini byla trnitá. A ještě bude
9.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italové museli překonat opravdu hodně překážek, aby si třetí model vydupali. SUV je však nakonec oficiálně potvrzeno a dorazí v roce 2018.
O třetím modelu značky Lamborghini se hovoří již roky. Dokonce jsme tu měli i několik konceptů, o jejichž produkčních verzích se uvažovalo, až donedávna však Italové pouze řečnili a nekonali. Nicméně na sklonku května bylo oznámeno, že SUV Urus dostalo oficiální požehnání. Počítat s ním ovšem hned tak nemáme, k odhalení sériového modelu totiž dojde až v roce 2018. Tedy šest let poté, co se koncepční verze ukázala na autosalonu v Pekingu.
Mluvčí amerického zastoupení Jason Chinnock přitom uvedl, že design produkčního modelu je již hotový a že dokonce viděl hliněné modely v měřítku 1:1. Jejich vzhled je prý „velmi“ blízký konceptu, čemuž se vůbec nedivíme. Urus vzbudil v době své premiéry jen kladné emoce, a tak Italové nemuseli zpět k rýsovacím prvkům jako jejich britští kolegové, kteří museli karoserii svého prvního SUV, Bentley Bentayga, patřičně přepracovat.
Na první pohled se může zdát být podivné, že i přes hotový design a mechanický základ (stejně jako britský příbuzný použije i Lambo modulární platformu MLB Evo) bude potřeba dalších tří let, než se Urus dostane do prodeje. Na to má ovšem dobré vysvětlení šéf automobilky Stephan Winkelmann, podle nějž cesta od konceptu k produkční verzi byla, je a ještě bude více než trnitá.
„Pokud se podíváte na naše čísla, zjistíte, že jsme firma, která roste opravdu raketově. Stále jsme ovšem pouze malá značka. Museli jsme tedy najít způsob, jak takřka zdvojnásobit naše úsilí, neboť tu nejde o modernizaci výrobní linky jako při přechodu z Gallarda na Huracán, ale o linku zcela novou. A nezvyšujeme naši produkci z 20 na 21 modelů, ale ze dvou na tři, což je obrovský skok.“
Tím však obstrukce, které bylo nutné překonat, nekončí. Winkelmann dále dodává, že „počet zaměstnanců narostl o 500 lidí na celkových 1 200. Bylo třeba takřka zdvojnásobit plochu, kterou automobilka zabírá, a investovat stovky a stovky milionů. Bylo tedy třeba položit skálopevné základy, jinak by nám vedení koncernu projekt smetlo ze stolu a oznámilo, abychom se vrátili lépe připravení.“
Nakonec se ale zjevně vše podařilo, přičemž klíčová byla pro výrobu vozu podpora italské vlády ve formě daňových úlev. Z toho důvodu Winkelmann ostatně mluví o nové montážní lince, která přibude v továrně v Sant'Agata Bolognese. Dá se ovšem předpokládat, že samotný skelet vozu bude montován v Bratislavě v továrně Volkswagenu, jako tomu bude v případě Bentley.
Zatímco britský model se ale nemá ztratit ani v terénu, Italové se zaměří na silniční dynamiku. Podle Winkelmanna tak vzorem pro nové SUV rozhodně není „Rambo Lambo“, tedy model LM002, který byl vůbec prvním firemním off-roadem. Kromě toho má ovšem Urus na mušce i snížení emisí, pročež se možná objeví s přeplňovaným motorem a nereálný není ani plug-in hybrid.
V tomto ohledu však prozatím šéf automobilky nechce nic potvrzovat, za vším prý bude stát budoucí rozhodnutí koncernu, zda italská novinka dostane pouze jeden nebo více agregátů. Na úspěchu druhého SUV ve firemní historii pak závisí i osud toho třetího, které by kopírovalo strategii Porsche Macan a Cayenne. O menším modelu však Winkelmann zatím nechce ani spekulovat.
Uvidíme tedy v příštích letech, jak se vše vyvine. Momentálně tak již jen můžeme zmínit, že SUV dostalo přednost před sedanem z několika důvodů. Těmi zásadními přitom byla mezinárodní poptávka a minimální kanibalismus oproti již nabízeným modelům. Volba tak prý nakonec byla zcela jasná.








Lamborghini mělo s přípravou modelu Urus vskutku nemalé potíže. Nakonec se však SUV v roce 2018 skutečně dostane do výroby
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nejnovější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před 2 hodinamiBrutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 3 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 4 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 6 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva