Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Český sen za málo: toto je nejlevnější dvouletý VW Passat kombi 2,0 TDI
16.10.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Češi si v bazarech plní dva sny: vedle kde čeho od Škody je to VW Passat 2,0 TDI, ideálně kombi. Dva roky starý je obvykle ještě drahý, tento ne. Proč?
Před pár dny jsme si posvítili na aktuální situaci na českém trhu s ojetými auty. Zpracovaná data naznačí o preferencích českých zákazníků leccos, mezi všemi zjištěnými zajímavostmi se ale vysoko nad ostatní tyčí jedna: VW Passat jako třetí nejžádanější ojetina, která podílem na trhu dalece překonává i spoustu dalších kompaktů a menších aut vůbec. Prodává se více než Golf, dokonce i více než spřízněný Superb domácí značky.
Jistě, i mezi novými auty je to velmi žádaný model, jeho podíl na jejich trhu se ale aktuálně pohybuje okolo 1,7 procenta a na Superb zdaleka nestačí. Mezi ojetinami ho ale překonává a s 4,2procentním podílem na trhu je skoro 2,5x výše než mezi novými vozy. Pochopitelně to není jediný automobil, u něhož bychom mohli podobný rozpor objevit už proto, že zákazníci ojetin vyhledávají typicky auta o něco větší. Žádný jiný model ale není tak vysoko, natož aby mohlo jít o stroj střední třídy, tedy relativně velký a drahý typ.
Ať už se vám to líbí nebo ne, ojetý Passat je u nás zkrátka fenomén, po kterém touží kde kdo. Je to český sen svého druhu, který by si leckdo rád splnil, a to pochopitelně v co nejnovější podobě a přitom nejdostupnější podobě. A tak když jsme v inzerci náhodou narazili na přiložené auto, říkali jsme, že by byla škoda vám ho neukázat, protože za tyhle peníze si takto nový Passat v „ideální specifikaci” běžné koupit nelze.
Bavíme se pochopitelně o verzích kombi s motorem 2,0 TDI. Auto, na které se díváte, je z květnu roku 2014, tedy pouze dvouletá ojetina. Pravda, předchozí generace B7, tu jsme ale ještě docela nedávno testovali jako novou a špatně si vůbec nevedla. Pokud po takovém autě zatoužíte, do bazaru je třeba vyrazit tak s 400 až 500 tisíci a nedostanete žádný zázrak - jen rozumně vybavený kus klidně s více jak 100 tisíci km na tachometru. A lépe nepochodíte ani v Německu, pokud se vyhnete bouračkám, taxíkům a podobným kouskům.
Auto, na které se díváte, se ale prodává za 226 tisíc Kč bez DPH, tedy 268 tisíc Kč s ní. To je opravdu mimořádně nízká cena - nejlevnější srovnatelný Passat stojí v ČR 368 tisíc Kč, tedy o 100 tisíc víc. A to má na tachometru 178 tisíc km. Důvod asi tušíte - tento jich má tachometru ještě mnohem víc.
Těch kilometrů je 328 723, což je na dvouleté auto docela „úspěch”. Není to ale taxík, auto sloužilo hlavně na Autobahnu (což je celkem logické, ono jinak není snadné najet 150 tisíc a více km ročně...), takže by nemuselo mít to nejlepší za sebou. Má DSG, což může být pro někoho výhoda a pro někoho ne, z hlediska stavu to ale vzhledem ke způsobu využití (DSG zničíte ve městě, na dálnici těžko) je to ale spíše plus. A když se na auto podíváte, nevypadá nijak zvlášť zničeně.
Pravda, není nádherné, protože ho nikdo ani neumyl, i uvnitř je ale celkem zachovalé a km prozradí jen ošoupaný volant, ten bohužel kilometrům uniká ze všeho nejhůře. Auto má solidně zdokumentovanou servisní historii, takže by mělo být fit, za sebou má podle dostupných údajů pouze jednu menší nehodu (sedřený levý bok).
Neříkáme, že to je nějaká výhra, ale je to zkrátka možnost, jak se dostat k tomuto autu daleko nejlevněji, co jsme poslední dobou viděli. Co do stáří je to pořád velmi svěží Passat Variant 2,0 TDI DSG, přitom za 226 tisíc bez daně. Samozřejmě, 328 tisíc km je nálož, ale... už jsme tu měli čtyři rok staré auto se stejným motorem a převodovkou, které najelo 614 tisíc km v podobném režimu. Tak třeba tento kus čeká dalších 300 tisíc bezproblémových km. Za cenu oholené Fabie. Nechte být a nebo berte, než... ho koupí někdo jiný, vymění volant, stočí ho na 128 tisíc km a prodá vám ho stejně. Tady aspoň víte, na čem jste.
Takto ojetý dvouletý Passat jsme ještě neviděli. Zažil toho za ten čas spoustu, ale je také adekvátně levný...
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
před 7 hodinami - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Salač je nazpět v Česku 12:08
- Test Jerez: Dvě Bimoty před Yamahou, Kawasaki a Ducati včera 19:13
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu: 2. den průběžně včera 14:42
- Ducati Panigale V4 a LEGO Technic: postav si svůj motocykl včera 11:24
- Testy WSBK a WSSP v Jerezu 26.11.2024
Nejčtenější články
- Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Kia nadělila své poslední novince design tak bizarní, že je těžké ho rozdýchat, vypadá jako staré náklaďáky z SSSR
30.10.2024 - Škoda ukázala nový Kodiaq RS, ale co je na něm vlastně nového? Krom 20 koní navíc skoro není o čem mluvit
30.10.2024 - Nařizování elektromobilů v EU musí ihned skončit, říká „motorový papež”, jinak toho Číňané využijí tak, jak Brusel nečeká
30.10.2024 - Toto je legendární Mercedes, se kterým Shirley Temple Black jezdila po Československu, nechala si ho až do své smrti
30.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva