Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čech najel s BMW M3 E46 skoro 400 tisíc km a teď ho prodává. Až na detaily je překvapivě fit
29.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Dnes kultovní sportovní kupé BMW vzniklo pro všechno možné, jen ne pro najíždění stovek tisíc kilometrů. Někdo ho tak ale používal a se zjevnou péčí je přežilo důstojně.
Obecenstvo zastánců mechanické odolnosti, poctivé plechařiny a řidičské kulturistiky při dotazu na nejlepší poslední pravověrné BMW okamžitě napadne BMW M3 E46. Nejvýkonnější verze trojkové řady z let 2000 až 2006 visela na plakátech nejednoho kluka a dodnes dokáže strhávat pozornost nejen uvědomělých fanoušků.
Kupé střední třídy na vrcholu řady E46 nikdy nebylo opravdový sporťák určený k překračování traťového rekordu Nordschleife. I když na Nürburgringu testovací jezdci najezdili v rámci vývoje kvanta kilometrů, spíše se autu vždy líbilo v otevřenějších zatáčkách či na dálnici při delších přesunech vyššími rychlostmi.
Není troufalé M3 nazvat gran turismem, protože v ryze tovární podobě se hodí více na rychlé přesuny než na závody. To i přesto, že mu pod kapotou zpívá benzínový šestiválec 3,2 R6 o maximálním výkonu 252 kW (343 koní) v úctyhodných 7 900 ot./min a 365 Nm při 4 900 ot./min. Ve vysokých otáčkách vydává specifický jekot, který se nedá ničím napodobit. U posádky loudí úsměv od ucha k uchu a v plném zápřahu zrychlí na 100 km/h za 5,2 sekundy, nejvyšší rychlost je stanovena na hranici 250 km/h. Jenže hmotnost M3 dosahuje už ne úplně malých 1 565 kilogramů a na hrátkám na okruzích brání i spousta gumových komponent na podvozku a brzdy vypovídající službu již po 3 intenzivnějších zastaveních.
Bez úprav tak je opravdu vhodnější na rychlé přesuny a jak se zdá, existují majitelé, kteří toho bezezbytku využili. Patří mezi ně i vlastník stříbrné M3 E46, který s ní od roku 2001 najezdil cca 22 000 kilometrů ročně a teď ji prodává v kladenském autobazaru. Bez jednoho léta plnoletý krasavec až dosud najezdil 377 000 kilometrů. Dost současných vlastníků schovává svoji princeznu před nevlídným počasím, ale tento případ s obutými zimními pneumatikami a letními v kufru hovoří o něčem jiném.
Vůz je původem z České republiky, dokonce si můžeme všimnout starého formátu registrační značky. Vybledlý font odpovídá ujeté vzdálenosti, zato lak karoserie vypadá v dobrém stavu bez poškození. Na zimním obutí se tváří M3 nesměle, ale stále dokáže rozvášnit stádo koní pod vybouleným krytem motoru. Přibývajícím věkem se bohužel pár ořů jistě vytratilo a těžko soudit, jak je na tom technika tohoto auta obecně. Servisní úkony probíhaly pravidelně, jak se snaží dokázat přiložená servisní kniha. Dá se tak předpokládat, že nepůjde o vrak před smrtí.
Péče se odrazila na kondici interiéru. Za povšimnutí stojí kondice kůže na sedadlech. Ta je velice citlivá a při nešetrném zacházení velice rychle „odchází”. Zde je však na svá léta a naježděné kilometry ve velmi solidním stavu, až na sedřené bočnice sedadel, kterým při takové kilometráži zřejmě nešlo zabránit. Ani ve zbytku interiéru nejsou vidět žádné náznaky netypického používání, tohle vypadá na auto s důslednou péčí pečlivého majitele.
Až osobní prohlídka a testovací jízda samozřejmě opravdu řekne, jak na tom tohle auto reálně je. Hlavně stav typicky slabších míst výkonné E46, například spojky, dvouhmotového setrvačníku, kardanu, samosvorného diferenciálu nebo proměnného časování ventilů VANOS bude zajímavý. Vzhledem k malému výskytu podobných kousků by tato M3 E46 ale mohla posloužit jako dobrý základ pro stavbu okruhového speciálu, při které se vždy stejně vše opravuje. Na její pořízení stačí složit 389 000 Kč, na M3 E46 docela malou částku.










Poslední poctivá atmosféra s manuálem a pohonem zadních kol od BMW na prodej za 389 000 Kč. M3 E46 s vysokým nájezdem vypadá stále k světu
Zdroj: Sportovnivozy.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před 8 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
dnes Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejčtenější články
Co všechno ještě Mercedes pokazí? Jeho nová třída E si utrhla ostudu v crash testu, nezareagovala na dva roky známé pravidlo
11.2.2025Žádné nesmyslné čtyřválce, žádný konec osmiválců, žádný konec dieselů. BMW zůstanou aspoň pod kapotami „normální”
11.2.2025Velkou luxusní obdobu Škody Octavia od BMW koupíte už po pár letech za cenu nové Octavie, i když původně stála násobně víc
11.2.2025„Americkej kýbl” za 4 miliony ničí jeden okruhový rekord za druhým, je rychlejší než násobně dražší McLareny či Porsche
12.2.2025Nové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
12.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.