Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Caterham prodal svůj tým Formule 1, ponechá si pouze silniční divizi
3.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Původní zvěsti o prodeji Caterhamu nebyly tak daleko od pravdy. Malajsijský miliardář se ovšem nakonec vzdal jen týmu Formule 1.
Před pár týdny celý svět obletěla zpráva, že Tony Fernandes chce prodat značku Caterham, a to se všemi jejími divizemi. Malajsijský miliardář záhy jakékoliv takové zvěsti dementoval, přesto však i další okolnosti naznačovaly, že uvnitř společnosti není vše v pořádku. Za všechny můžeme zmínit rozchod s Renaultem nebo fakt, že tým Formule 1 za tři sezóny nezískal jediný bod (de facto jde ovšem o pět let, z nich první dva roky tým nesl logo Lotusu). Na jedna ramena tak té tíže bylo příliš, pročež se asi nikdo nemůže divit, že Fernandes nakonec Caterham skutečně prodal.
Do rukou konsorcia investorů ze Švýcarska a Středního Východu se ovšem dostal pouze tým Formule 1, nikoliv silniční divize či oddělení zabývající se vývojem kompozitů nebo výrobou motocyklů. Ty zůstávají i nadále pod Fernandesovými otěžemi, přičemž ten dodává, že jim konečně bude moci věnovat plnou pozornost. Ohlášené městské vozy a crossovery ovšem prozatím nehrají prim, hlavním úkolem značky je dotáhnout do konce projekt sportovního kupé, na kterém Caterham spolupracoval s Renaultem.
Úplně odstřihávat však Fernandes své bývalé působiště nechce. Přestože se tedy do čela týmu nově postaví bývalý holandský jezdec F1 Christijan Albers, jemuž asistovat bude Manfredi Ravetto, divize i nadále ponese název Caterham F1 Team. Její základna pak - alespoň v nejbližší budoucnosti - zůstane lokalizována v technickém centru Leafield v britském Oxfordshire.
Fernandes pak dodává, že jeho zbývající společnosti budou spolupracovat s novými majiteli, jimž má radit Rumun Colin Kolles, muž, jenž byl již dříve spojován s týmy Jordan, Spyker a Force India. Nic konkrétního však v tomto směru nezaznělo, stejně jako zůstává neznámou částka, jako konsorcium za formulovou divizi Caterhamu zaplatilo. O drobné ale rozhodně nešlo.
V anonymitě pak zůstávají i samotní noví majitelé, přičemž podle hlasů ze zákulisí nemusí jejich identita být odhalena ani do konce sezóny. Jisté je tedy pouze tolik, že jak Marcus Ericsson, tak i Kamui Kobayashi zůstávají továrními piloty. Ti ovšem mohou počítat s citelně větším nasazením, neboť Albers má pro letošek cíl jasný - skončit na 10. místě v Poháru konstruktérů.
To ovšem znamená, že ve zbývajících jedenácti závodech (první se jede již tento víkend v britském Silverstone, pro Cateham tak půjde o domácí podnik) musí tým získat minimálně několik jedenáctých míst, aby porazil Sauber. A to za předpokladu, že ten nedosáhne jediného bodu. Pak by musel zabodovat i Caterham, přičemž na poražení takové Marussie potřebuje body alespoň 3.
Uvidíme tedy, jak se pod novými otěžemi prozatím nejhorší stáji v F1 povede. Stejně tak jsme zvědavi na aktivity Tonyho Fernandese a silniční divize Caterhamu. S finanční injekcí a uvolněnýma rukama by ovšem zmiňované kupé mohlo nakonec světlo světa spatřit dříve než model znovuzrozené značky Alpine. A ten je naplánován na rok 2016.
Tým Caterham v šampionátu Formule 1 zůstává, Tony Fernandes s ním však již nemá pranic společného
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před minutou - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 3 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 15:19 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- Onboard videa 11.22. 14:01 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch