Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Cadillac hledí do budoucna, plánuje konkurenty pro Mercedesy S, CLA i GLA
13.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Johan de Nysschen vyjevil plány na stavbu ne jednoho, ale hned dvou velkých sedanů. CT6 dostane V6 a plug-in hybrid, CT8 či 9 nejspíš i osmiválec. A přijdou i crossovery.
Americký Cadillac chce konkurovat Němcům i na vyšší úrovni, než zhruba BMW řady 5 či Mercedesu třídy E, na které míří Cadillac CTS. Budoucnost této značky totiž nezahrnuje jen více motorů pod kapotou stávajících modelů a čtyřdveřovou zadokolku na úrovni Audi A3 či Mercedesu CLA, ale také luxusní modely, stojící proti vrcholům nabídek nejen německých automobilek. Hovořil o tom Johan de Nysschen, stále relativně čerstvý šéf Cadillacu.
Již nějakou dobu se mluví o modelu CT6, který by měl designově vycházet z konceptu Elmiraj. Mnozí se těšili na osmiválec pod kapotou, to se však s největší pravděpodobností nevyplní - Mark Reuss, produktový šéf GM, uvedl, že pod kapotou bude dvakrát přeplňovaný šestiválec, údajně "nejsilnější v segmentu", a automatický osmikvalt.
V nabídce také má být plug-in-hybridní varianta, která se má dostat na teoretických 3,4 litru paliva na 100 km. Slova "nejsilnější v segmentu" by zase mohla znamenat 3,6litrovou V6 o 425 koních, která se má dostat i do ATS-V. Po stránce rozměrů očekávejme zhruba dvaceticentimetrový nárůst délky oproti současnému CTS a zároveň asi o 25 kg nižší hmotnost. CT6 by tedy mělo být asi 517 cm dlouhé a 1,8 tuny těžké. Mělo by se začít vyrábět ke konci příštího roku, takže v jeho první půli bychom měli vidět hotový vůz.
Vrchol portfolia značky ale bude tvořit ještě větší stroj, který má soupeřit s top sedany s prodlouženým rozvorem. To jsou vozy jako Audi A8L, Mercedes třídy S L, BMW řady 7 Li nebo Jaguar XJL. Jeho označení má být CT8 či CT9 a podle některých spekulací vznikne i dvoudveřová varianta. Zde považujte osmiválec pod kapotou za jistý, třebaže nejspíš nikoliv v základu. Ve dvanáctiválec ale nedoufejme.
De Nysschen dále hovořil o rozvoji na poli crossoverů. Ty by měly dostat označení zahrnující písmena XT a jedním z nich bude nástupce SRX. Bude to konkurent Audi Q7 a BMW X5, ale zejména Acury MDX, která se ve Státech prodává jako příslovečné housky na krámě. De Nysschen také naznačil příchod menšího crossoveru, konkurenta BMW X1. Ten by mohl přijít v roce 2017 a sdílet platformu s malým sedanem stojícím pod ATS, který by se naopak měl ukázat v roce 2018.
Ani na elektřinu nechce Cadillac zanevřít. Model ELR, který je dvoudveřovým, silnějším a dražším sourozencem Chevroletu Volt a Opelu Ampera, bude mít nástupce, ale téměř jistě později, než Volt - současný model je na světě mnohem kratší dobu. To je také de facto plug-in hybrid; CT6 tak bude druhým takovým vozem, třebaže u něj bude benzínový motor nejspíš hrát první housle. Cadillac k tomu navíc plánuje také čistě elektrický automobil.
Expanze Cadillacu nejen v Evropě, ale v celém světě tedy nebude nijak malá, automobilka bude mít hodně napilno. Přejme jí štěstí; její stroje jsou zajímavou alternativou k německým sedanům. Tedy, pokud k životu nutně nepotřebujete šestiválcový motor, protože ten pod kapotu ATS či CTS dostanete jen individuálním dovozem. Doufejme, že se to v rámci expanze změní.
Takto se Cadillac Elmiraj ukázal v Pebble Beach
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
Nejčtenější články
- Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch