Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bývalí zaměstnanci Volkswagenu musí firmě zaplatit zpět 7,3 miliardy Kč
10.6.2021 | Petr Prokopec
Volkswagen se snaží získat peníze, jak se dá, tak proč si něco nevzít od svých dřívějších zaměstnanců, když to situace dovoluje? Většinu z těchto peněz navíc nebudou muset zaplatit přímo oni.
Skandál Dieselgate stál koncern VW Group obrovské peníze. Mohli bychom pak zmínit i ztrátu důvěry, ovšem co si budeme namlouvat, lidé mají tendenci zapomínat a řada z nich dnes koncern považuje spíše za velkého příznivce elektromobility než za společnost, která podváděla s emisemi svých dieselových aut. Máme tu tedy hlavně pokuty, náklady na soudy a právníky a různé kompenzace, jenž musel VW Group uhradit v mnoha zemích. A účet za všechny patálie stále není konečný.
Firma navíc musí s nejasnými vyhlídkami investovat miliardy do elektromobility, a tak se snaží získat peníze, jak se dá. Víme o řadě pikantních kroků, dealery jsme například byli informováni o revidování některých dřívějších bonusů zaplacených v souvislosti s podporou prodeje nových aut. Detaily vzhledem k delikátnosti případu zatím nemůžeme odhalit, firma ale vyžaduje dokazovat oprávněnost bonusů vyplacených i před rokem či dvěma způsoby, které s ohledem na časový rozestup není rozumně možné realizovat - dost možná v očekávání, že bonusy či jejich část budou muset být pro neprůkaznost oprávněnost vráceny.
Vracet se ale dají i jiné věci, například odměny vyplacené zaměstnancům. Právě o tom bude řeč dnes a jde o výsledek vyšetřování kauzy Dieselgate, které odstartovalo již v roce 2015. Do role jednoho z viníků pasovalo tehdejšího šéfa koncernu Martina Winterkorna, který sice namítal, že o manipulacích s motory nevěděl do chvíle, než vše prosáklo na veřejnost, vyšetřovatelé však dané tvrzení vyvrátili. Winterkorn tak byl obviněn z porušení povinnosti při správě cizího majetku.
Winterkorn tak musí vrátit část svých příjmů a souhlasil se zaplacením 11,2 milionu Eur (cca 284,6 milionu korun), což pochopitelně není malá suma. A není není jediný, kdo musí sáhnout do peněženky. Vyšetřovatelé ze zapojení do skandálu viní i bývalého šéfa Audi Ruperta Stadlera, kterému byla vyměřena kompenzace 4,1 milionu Eur (104,2 mil. Kč). Někdejší člen vedení Audi Stefan Knirsch pak musí zaplatit 1 milion Eur (25,5 mil. Kč), jeden z šéfů Porsche Wolfgang Hatz pak 1,5 milionu Eur (38,2 mil. Kč).
Kasa VW Group tak celkově nabobtná o 288 milionů Eur (cca 7,3 miliardy Kč). Bývalí zaměstnanci ale přímo zaplatí pouze část této sumy, neboť více dle zákona ani nemohou. Větší část tak pokryje pojištění jejich odpovědnosti, které za ně automobilka sjednala. Jde tedy o celkem tučnou sumu, ve srovnání s celkovými náklady na řešení Dieselgate či investice do elektromobility to ale není zase tak významná částka. Významnější jsou zmíněné sumy pro samotné hříšníky, ale odtud potud - např. Winterkornovi VW jen za rok 2014 vyplatil 16 milionů Eur (406,6 mil. Kč), ve výsledku tak nebude vracet zpátky ani svou roční gáži.
Bývalý šéf koncernu VW Group Martin Winterkorn musí kvůli své roli v kauze Dieselgate zaplatit takřka 285 milionů korun. Celkově VW ale od svých bývalých zaměstnanců dostane přes 7 miliardy, většinu ovšem přes pojišťovny. Foto: Volkswagen
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
dnes - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
včera - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
před 3 hodinami - Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
před 4 hodinami - Největší evropský výrobce motorek je na pokraji bankrotu, nedokáže splácet své miliardové dluhy
před 6 hodinami - Nařizování elektromobilů v Británii není únosné. Vláda musí ustoupit před dalším zlomem poté, co výrobce připravila o 176 miliard
před 7 hodinami - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva