Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bydlete jako Schumacher, k mání je původní pojízdné zázemí týmu F1 Ferrari
4.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Pokud jste se chytli na jednu z nabídek na ojetou F1, mohl by vám chybět prostředek pro adekvátní transport. Tento používalo Ferrari.
Není to tak dávno, co jsme se vás snažili nalákat k nákupu jednoho z monopostů Formule 1, které se v těsném sledu objevily na internetu coby zboží na prodej. Je nám jasné, že takový obchod má důležitou podmínku, a sice že nesmíte vědět, co s penězi. Na druhou stranu se nám to jeví jako lepší investice než do moderních hypersportů, alespoň pokud jde o poměr ceny, rychlosti a skutečně neředěné zábavy za volantem.
K mání byl ještě nedávno například závodní vůz, do něhož usedal tehdy ještě mladý a zdravý Schumacher, dále monopost Buttona bez motoru či speciál stáje Red Bull. Teď je tu něco na doplnění závodní kolekce, a sice kamionová souprava s přívěsy, kterou používala stáj Ferrari Scuderia. Ta může být vaše, pokud po ní budete skutečně toužit, lze s její pomocí stylově doplnit tak svojí sbírku monopostů, které na okruh po běžných silnicích jinak příliš snadno transportovat nelze.
Tato souprava nejenže sloužila při závodech italskému týmu k převozu monopostů, byla také mobilním stanovištěm všem členům ve volných chvílích. K ní samozřejmě patří i veškerá operační technika včetně návěsů a strojů, s jejichž pomocí se monoposty dostávají dovnitř i ven ze soupravy. Součástí je také dvojice jasně červených tahačů Iveco Stralis, přičemž jim odpovídající přívěsy pocházejí od společnosti italské AstaCar. Jeden z přívěsů přitom slouží k úschově a přepravě monopostů a druhý pak jakožto mobilní kancelář se servisním oddělením.
Jakmile tuhle parádu zaparkujete u okruhu, můžete stisknutím tlačítka vytvořit druhé patro sahající do výšky 23 stop (7 metrů) a rázem máte k dispozici využitelnou plochu o výměře 186 metrů čtverečních. Pokud se ptáte na konkrétní původ, k tvorbě této pozoruhodné základny došlo v roce 2003, kdy byl Michael Schumacher na vrcholu kariéry. Sloužila přitom jako pohyblivá základna s pohostinným vybavením a objela za deset let Velké ceny po celé Evropě. K její modernizaci přitom docházelo průběžně a to až do poloviny minulé sezony, kdy byla nahrazena novější variantou. Na dveřích dokonce najdete i štítky bývalého šéfa týmu Stefana Domenicaliho a pilotů Alonsa a Massy.
Zřejmě už jste dávno pochopili, že tohle nebude zrovna levná záležitost. A není. Podle předběžných propočtů má mobilní základna Ferrari Scuderia cenu zhruba dvou milionů Euro, tedy 55 milionů korun bez daně, avšak vezmeme-li v potaz i jistou historickou hodnotu, nejeví se to jako zcela špatná či jakkoliv nevýhodná nabídka. Pokud jste jedním z těch vyvolených, kteří si to mohou dovolit, pak déle neváhejte a vyrazte na web Motorsport Auctions. Cena jistě ještě poroste. My ostatní se můžeme alespoň podívat na snímky, jak se takovéhle závodní „buňky“ navrhují.

















Ferrari nabízí svojí mobilní základnu, která sloužila pro transport a servis monopostů i jako útočiště pro závodníky a zbytek týmu. Nevypadá věru zle
Vymýšlení přívěsů firmy AstaCAR na míru
Další ukázky práce pro týmy na 24hodinové závody
Zdroj: Motorsport Auctions přes Autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Francouzi, Číňané a Arabové otevřeli cestu, jak snadno dát existujícím elektromobilům zpátky spalovací motory
před hodinouNejprodávanější kombík světa se ukázal v novém, Škodě dává šanci vzít mu titul světové jedničky
před 2 hodinamiPorsche skutečně vytáhlo na nejnáročnější okruh světa 911 s manuálem. A je rychlejší než doteď s automatem
před 4 hodinamiTechnik na okruhu postavil starou dieselovou ošklivku proti BMW M3 jen na jiných moderních pneu. A začaly se dít věci
včeraJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva