Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Veyron se přiblížilo lidu, teď ho lze pojistit proti poruchám, za rozumnou cenu
9.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Veyron je drahý nejen na pořízení, ale i na údržbu a opravu možných poruch. To poslední teď lze pojistit do výše nákladů na opravdu až 60 milionů Kč.
Pojištění mechanických závad ojetých aut není zas tak špatný nápad, jak by se to leckomu mohlo zdát, zejména je-li pravděpodobnost poruchy velká či opravy drahé. A nebo obojí. U exkluzivních aut je riziko vysokých nákladů spojených s jakoukoli větší technickou nepříjemností relativně vysoké, jak jsme si nedávno mohli ukázat na nákladech na roční provoz denně jezděného Astonu Martin. Zrovna ten ale pojištěn byl a majitel za to zaplatil za rok 73 tisíc Kč. Kdyby to neudělal, opravy - nikoliv údržba - by ho stály přes 134 tisíc Kč.
Tedy, ne že by existovala jistota, že se na vašem autě něco pokazí. Ale stejně tak neexistuje jistota, že všechno bude fungovat stoprocentně, takže se takovéhle pojištění může vyplatit. Britská společnost Warranty Wise jej nabízí pro normální auta a také zveřejňuje statistiky jejich spolehlivosti právě na základě takto získaných dat. A ano, byl to její majitel, kdo nedávno ne zcela šťastně prodal své Bentley.
Tahle pojišťovna nyní nabízí pojištění mechanických závad i pro Bugatti Veyron. Nový produkt je k dispozici pro Veyrony zakoupené u britské firmy Tom Hartley, známého prodejce supersportů z druhé ruky. Na webu firmy jsme žádný Veyron nenašli, to ale neznamená, že v nabídce brzy zase nějaký nebude a pochopitelně, vydat se pro něj právě sem můžete i vy. A nebo se s Tomem Hartleyem resp. jeho lidmi domluvit, aby vám zprostředkoval prodej třeba jinde nabízeného kusu.
Pojištění Veyronu je dle hantýrky pojišťovny na úrovni Platinum Plus, nejvyšší, kterou Warrantywise nabízí, a stojí 10 tisíc liber (303 tisíc korun) na 12 měsíců. Pochopitelně, není v něm obsažena údržba, která je u Veyronu extrémně drahá, to ale mohou být i opravy poruch. A ty už pokryty jsou - velmi štědře.
Pojištění zahrnuje všechny mechanické a elektrické části, olejová těsnění, těsnění pod hlavou, servis klimatizace, řemeny, kabeláž a chladiče - a samozřejmě cenu práce. Pojištění kryje poruchy do výše hodnoty auta, která podle Warrantywise aktuálně činí 2 miliony liber, tj. asi 60,7 milionů korun. Pokud patří Veyron k vašim oblíbeným autům, jistě víte, že chladičů tu je deset, turbodmychadla čtyři a výměna těsnění hlavy válců u motoru W16 nebude nic snadného.
Pochopitelně, ani to nedělá z Veyronu auto pro masy, činí jej ale dostupnějším přece jen širšímu okruhu lidí. I běžné provozní náklady jsou velmi vysoké, jsou ale předvídatelné. Poruchy nikoli a právě ty mohou od vlastnictví vozu odrazovat i dobře situované lidí. S jasným nákladem 300 tisíc za rok už k jeho koupi mohou být svolnější i méně majetní, byť z pohledu běžného smrtelníka stále extrémně bohatí lidé...
Veyron si nyní lze pojistit proti poruchám, třeba i tento výjimečný, pouze ve 30 exemplářích vyrobený Super Sport s maximálkou přes 434 km/h
Zdroj: Warranty Wise
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- K mání je dodnes skoro nová Škoda Octavia II s legendárním motorem 1,9 TDI, něco takového už se dávno nevidí
před hodinou - Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 4 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva