Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy
11.3.2025 | Petr Prokopec
Stroje za 500 milionů korun? To jich muselo být, že? No, šlo přesně o pět aut, víc Bugatti Bolide není třeba na to, abychom došli k takové cifře. Všechna se sešla na legendárním okruhu Paula Ricarda a bylo na co se dívat.
Ve své novodobé historii Bugatti nepředstavilo šílenější vůz, než je Bolide. Tedy okruhový speciál postavený okolo ikonického motoru W16. Jeho osmilitrový objem se nikterak nezměnil, stejně jako nikam nezmizela ani čtyři turbodmychadla. S jejich pomocí jednotka produkuje 1 600 koní a 1 600 Nm, tedy stejný výkon a točivý moment, jaký má k dispozici i výchozí Chiron. Jenže oproti němu Bolide prošel neskutečnou dietou, na jejímž konci stojí pouhých 1 450 kg hmotnosti. Poměr 1,1 koně na kilo se pak s pohonem všech kol mají postarat o zrychlení z 0 na 500 km/h za pouhých 20 sekund.
Bugatti již dříve oznámilo, že vyrobí pouze 40 exemplářů, přičemž s jejich předáváním začalo během minulých měsíců. Nyní automobilka pro zákazníky uspořádala první okruhový den, který se konal na prakticky domácí trati Paul Ricard. Tam dorazila jak čtyři klientská auta, tak vlastní prototyp značky v provedení Équipe Pur Sang, které má odkazovat na závodní kořeny automobilky. Za volant tohoto vozu se pak mohli usadit i vybraní novináři.
Jedním z nich byl Ollie Marriage z britského Top Gearu, který se rozhodně nedržel zkrátka, aby mohl potenciál hypersportu z Molsheimu prozkoumat naplno. Jak uvedl, Bolide v mnohém připomíná Koenigsegg Jesko, které se pyšní podobným výkonem a je dokonce ještě o sto kilo lehčí. Osmiválcový motor však roztáčí pouze zadní kola švédské stíhačky, zatímco Bolide má k dispozici pohon všech kol a tedy vždy dostatek trakce.
V důsledku toho můžete jít na plyn o poznání dříve, jak ostatně tovární testovací jezdci Bruno Spengler a Andy Wallace nevysvětlili pouze Olliemu, ale i čtyřem majitelům Bugatti Bolide, kteří na Paul Ricard dorazili. Ti si nejprve „ohmatali“ trať v Porsche 911 GT3 RS, než přesedli do svých aut. Každý měl navíc k dispozici svého vlastního instruktora, který se zaměřil na specifický jízdní styl zákazníků, aby jej pak následně sladil s individuálním nastavením vozu.
Klientela tak stejně jako Marriage postupně zlepšovala své časy na kolo, přičemž dle Hendrika Malinowskiho, provozního ředitele značky, jde pouze o počátek jejich nové kapitoly spojené s vlastnictvím vozu. Podobných akcí se totiž bude pořádat několik do roka, a to na různých kontinentech, načež si na své přijde i realitní magnát Manny Khoshbin, jehož auto bylo první mezi dodanými v Americe. Ve Francii tedy logicky chyběl, svou šanci má ovšem dostat ještě během letošního jara.















Majitelé Bugatti Bolide za sebou mají první dostaveníčko, které se konalo na okruhu Paula Ricarda. Tam automobilka představila i verzi Équipe Pur Sang, která se zbarvením vrací k závodním kořenům značky. Foto: Bugatti
Zdroj: Bugatti, Top Gear
Bleskovky
Mercedes dal potichu sbohem svému dosavadnímu ikonickému logu, změna je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
dnesDlouholetý šéfdesignér Škody teď pracuje pro Číňany. Tohle jsou první auta, která pro ně udělal
včeraV Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU je tu vážně pro lidi. Je ochotna zrušit cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
před 4 hodinamiDivoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
před 5 hodinamiPrvní elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
před 7 hodinamiGM začíná propouštět ze své zbrusu nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji otevřel teprve před čtyřmi roky
před 8 hodinamiMercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva