Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy

Stroje za 500 milionů korun? To jich muselo být, že? No, šlo přesně o pět aut, víc Bugatti Bolide není třeba na to, abychom došli k takové cifře. Všechna se sešla na legendárním okruhu Paula Ricarda a bylo na co se dívat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy

včera | Petr Prokopec

Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy

/

Foto: Bugatti

Stroje za 500 milionů korun? To jich muselo být, že? No, šlo přesně o pět aut, víc Bugatti Bolide není třeba na to, abychom došli k takové cifře. Všechna se sešla na legendárním okruhu Paula Ricarda a bylo na co se dívat.

Ve své novodobé historii Bugatti nepředstavilo šílenější vůz, než je Bolide. Tedy okruhový speciál postavený okolo ikonického motoru W16. Jeho osmilitrový objem se nikterak nezměnil, stejně jako nikam nezmizela ani čtyři turbodmychadla. S jejich pomocí jednotka produkuje 1 600 koní a 1 600 Nm, tedy stejný výkon a točivý moment, jaký má k dispozici i výchozí Chiron. Jenže oproti němu Bolide prošel neskutečnou dietou, na jejímž konci stojí pouhých 1 450 kg hmotnosti. Poměr 1,1 koně na kilo se pak s pohonem všech kol mají postarat o zrychlení z 0 na 500 km/h za pouhých 20 sekund.

Bugatti již dříve oznámilo, že vyrobí pouze 40 exemplářů, přičemž s jejich předáváním začalo během minulých měsíců. Nyní automobilka pro zákazníky uspořádala první okruhový den, který se konal na prakticky domácí trati Paul Ricard. Tam dorazila jak čtyři klientská auta, tak vlastní prototyp značky v provedení Équipe Pur Sang, které má odkazovat na závodní kořeny automobilky. Za volant tohoto vozu se pak mohli usadit i vybraní novináři.

Jedním z nich byl Ollie Marriage z britského Top Gearu, který se rozhodně nedržel zkrátka, aby mohl potenciál hypersportu z Molsheimu prozkoumat naplno. Jak uvedl, Bolide v mnohém připomíná Koenigsegg Jesko, které se pyšní podobným výkonem a je dokonce ještě o sto kilo lehčí. Osmiválcový motor však roztáčí pouze zadní kola švédské stíhačky, zatímco Bolide má k dispozici pohon všech kol a tedy vždy dostatek trakce.

V důsledku toho můžete jít na plyn o poznání dříve, jak ostatně tovární testovací jezdci Bruno Spengler a Andy Wallace nevysvětlili pouze Olliemu, ale i čtyřem majitelům Bugatti Bolide, kteří na Paul Ricard dorazili. Ti si nejprve „ohmatali“ trať v Porsche 911 GT3 RS, než přesedli do svých aut. Každý měl navíc k dispozici svého vlastního instruktora, který se zaměřil na specifický jízdní styl zákazníků, aby jej pak následně sladil s individuálním nastavením vozu.

Klientela tak stejně jako Marriage postupně zlepšovala své časy na kolo, přičemž dle Hendrika Malinowskiho, provozního ředitele značky, jde pouze o počátek jejich nové kapitoly spojené s vlastnictvím vozu. Podobných akcí se totiž bude pořádat několik do roka, a to na různých kontinentech, načež si na své přijde i realitní magnát Manny Khoshbin, jehož auto bylo první mezi dodanými v Americe. Ve Francii tedy logicky chyběl, svou šanci má ovšem dostat ještě během letošního jara.


Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 1 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 01Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 2 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 02Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 3 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 03Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 4 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 04Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 5 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 05Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 6 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 06Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 7 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 07Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 8 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 08Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 9 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 09Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 10 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 10Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 11 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 11Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 12 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 12Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 13 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 13Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 14 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 14Bugatti poprvé nechalo řádit smetánku ve speciálech schopných udělat 0-500 km/h za 20 s, sešly se stroje za půl miliardy - 15 - Bugatti Bolide 2025 Paul Ricard 15
Majitelé Bugatti Bolide za sebou mají první dostaveníčko, které se konalo na okruhu Paula Ricarda. Tam automobilka představila i verzi Équipe Pur Sang, která se zbarvením vrací k závodním kořenům značky. Foto: Bugatti

Zdroj: Bugatti, Top Gear

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše