Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč
14.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výrobce nejrychlejšího vozu planety zoufale hledá zákazníky pro posledních 40 exemplářů. Bez nich se totiž nemůže pustit do výroby novinky.
Vypadá to, že automobilka Bugatt] se ocitla v pasti. Rozhodla se totiž, že dokud Veyron nevyprodá stávající, nepustí se do příprav výroby jeho nástupce. To nezní nelogicky, jenže celá věc má háček v době, která uplynula od premiéry nejrychlejšího supersportu světa. Tisícikoňové kupé totiž debutovalo před dlouhými osmi lety a morálně je ještě o dost starší, což pro mainstreamové značky často představuje skoro jeden a půl životního cyklu. Asi bychom se proto neměli divit, že expedice posledních volných exemplářů se čím dál tím více zadrhává.
Bugatti přitom již v době premiéry oznámilo, že na prodej bude 300 kupátek, které později doplnilo 150 exemplářů provedení Grand Sport. Zatímco však vůz s pevnou střechou jako nový již nekoupíte, model s odnímatelným střešním panelem teprve nedávno oslavil sto prodaných kusů. Od té doby značka sice udala dalších 10 exemplářů, dalších 40 však nadále hledá majitele a nezdá se, že by jim to šlo snadno.
Značka proto vyrazila zejména na americkou půdu s akcí Dynamic Drive Experience, v jejímž rámci bude vždy pětadvaceti potenciálním zájemcům umožněno řízení verze Grand Sport na silnici i na uzavřené letištní ranveji. Snadno tak budou moci okusit potenciál vozu, díky čemuž by opojnému zrychlení mohli propadnout a ihned sepsat objednávku.
Pro Bugatti je přitom každý podpis nadmíru důležitý, neboť zmíněných 40 exemplářů představuje 62,5 milionu Eur (cca 1,7 miliardy korun) na tržbách. Tyto finance by následně mohly být využity na vývoji novinky, jenž podle šéfa značky Dr. Wolfganga Schreibera nedávno začal. Tím se ovšem dostáváme k faktu, že novou generaci hned tak neuvidíme.
Pokud by totiž vše šlo jako po másle, pak poslední exemplář stávajícího Bugatti Veyron by mohl montážní linky opustit někdy za dvanáct měsíců. Jak ovšem víme z minula, vývoj tohoto extrémního supersportu zabral koncernu VW Group více než sedm let. I s nově nabytými zkušenostmi jsme tak od příchodu novinky vzdáleni minimálně čtyři roky.
Uvidíme tedy, jak se letos bude celá situace vyvíjet, přičemž jistotou se zřejmě stane řada dalších limitovaných edic, které Bugatti pomáhají produkci vyprodávat. Jestli budou úspěšně a jak budou přicházet, ukáže jen čas.


















Na dosud nerozhodnuté zákazníky zabírají speciální edice Bugatti Veyron (na snímcích je provedení Grand Sport Legends Meo Costantini). Dá se tedy předpokládat, že letos jich rovněž pár uvidíme
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 3 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Také Iker Lecuona mimo hru včera 21:55
- Augusto Fernandez jako náhradník za Jonathana Reu včera 14:01
- Vítězem Bulega před Toprakem včera 10:00
- Vítězí Manzi s Yamahou, 13. Vostatek včera 09:00
- Superpole vyhrál Bulega včera 08:00
Nejčtenější články
VW už nedokáže oslovovat ani loajální správce firemních flotil. Loni doma masivně ztrácel, konkurence rostla
23.1.2025Nové řešení turba může pomoci spalovacím motorům k záchraně, řeší hlavní problémy spojené s bezemisním palivem
23.1.2025Požáry elektromobilů v parkovacích domech jsou „zásadní problém”. V Nizozemsku jich násobně přibývá, zákazů též
23.1.2025Neuvěřitelně specifikovaný Phaeton připomíná, co všechno bylo možné ve zlaté éře VW. Ztratil na ceně 3,7 milionu Kč, teď může být váš
23.1.2025Et tu Smarte? Také značka městských aut se vrací ke spalovacím motorům, osadí jimi „čistě elektrickou platformu”
23.1.2025
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan