Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti má problém, zbylé Veyrony se nedaří prodat. Leží v nich 1,7 miliardy Kč
14.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Výrobce nejrychlejšího vozu planety zoufale hledá zákazníky pro posledních 40 exemplářů. Bez nich se totiž nemůže pustit do výroby novinky.
Vypadá to, že automobilka Bugatt] se ocitla v pasti. Rozhodla se totiž, že dokud Veyron nevyprodá stávající, nepustí se do příprav výroby jeho nástupce. To nezní nelogicky, jenže celá věc má háček v době, která uplynula od premiéry nejrychlejšího supersportu světa. Tisícikoňové kupé totiž debutovalo před dlouhými osmi lety a morálně je ještě o dost starší, což pro mainstreamové značky často představuje skoro jeden a půl životního cyklu. Asi bychom se proto neměli divit, že expedice posledních volných exemplářů se čím dál tím více zadrhává.
Bugatti přitom již v době premiéry oznámilo, že na prodej bude 300 kupátek, které později doplnilo 150 exemplářů provedení Grand Sport. Zatímco však vůz s pevnou střechou jako nový již nekoupíte, model s odnímatelným střešním panelem teprve nedávno oslavil sto prodaných kusů. Od té doby značka sice udala dalších 10 exemplářů, dalších 40 však nadále hledá majitele a nezdá se, že by jim to šlo snadno.
Značka proto vyrazila zejména na americkou půdu s akcí Dynamic Drive Experience, v jejímž rámci bude vždy pětadvaceti potenciálním zájemcům umožněno řízení verze Grand Sport na silnici i na uzavřené letištní ranveji. Snadno tak budou moci okusit potenciál vozu, díky čemuž by opojnému zrychlení mohli propadnout a ihned sepsat objednávku.
Pro Bugatti je přitom každý podpis nadmíru důležitý, neboť zmíněných 40 exemplářů představuje 62,5 milionu Eur (cca 1,7 miliardy korun) na tržbách. Tyto finance by následně mohly být využity na vývoji novinky, jenž podle šéfa značky Dr. Wolfganga Schreibera nedávno začal. Tím se ovšem dostáváme k faktu, že novou generaci hned tak neuvidíme.
Pokud by totiž vše šlo jako po másle, pak poslední exemplář stávajícího Bugatti Veyron by mohl montážní linky opustit někdy za dvanáct měsíců. Jak ovšem víme z minula, vývoj tohoto extrémního supersportu zabral koncernu VW Group více než sedm let. I s nově nabytými zkušenostmi jsme tak od příchodu novinky vzdáleni minimálně čtyři roky.
Uvidíme tedy, jak se letos bude celá situace vyvíjet, přičemž jistotou se zřejmě stane řada dalších limitovaných edic, které Bugatti pomáhají produkci vyprodávat. Jestli budou úspěšně a jak budou přicházet, ukáže jen čas.


















Na dosud nerozhodnuté zákazníky zabírají speciální edice Bugatti Veyron (na snímcích je provedení Grand Sport Legends Meo Costantini). Dá se tedy předpokládat, že letos jich rovněž pár uvidíme
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
Náhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraBMW strhlo kamufláž z chystané nové řady 3, tady jede vaše příští auto splnitelných snů. Anebo ne?
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.24. 22:22 - Stepan
- Jednostopé okénko 04.24. 20:45 - M.Z.
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 04.24. 20:21 - Bradok
- S větrem ve vlasech.... 04.24. 16:27 - pavproch
- VW Caddy Maxi Cargo 4x4 04.24. 13:36 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 04.24. 07:57 - řidičBOB
- Výběr grafické karty do počítače 04.23. 23:57 - Whiskentle
- Dotazník- manuál vs. automat? 04.23. 12:58 - klara07