Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h
5.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Šéf Bugatti se dušuje, že Chiron už nebude ekonomický průšvih. I proto se bude vyrábět 8 let a alespoň zatím nepočítá s jinou verzi než kupé.
O novém Bugatti Chiron jsme si řekli již mnohé. Kromě standardního představení jsme se podívali i na deset jeho detailů, které opravdu berou dech. Nyní se ovšem o svém „dítku“ rozhovořil šéf značky Wolfgang Dürheimer, pročež nezbývá nic jiného, než se k „nejlepšímu autu na světě“ vrátit ještě jednou.
Předpokládáme ale, že zrovna toto nikomu vadit nebude. Konec konců, v dnešním světě plném downsizingu, hybridizace a elektrifikace je skoro až zázrakem, že Chiron vznikl a je takový, jaký je. Jeho motorem je pořád šestnáctiválcový osmilitr, který nepotřebuje k životu dráty a cívky, přestože v nabídce značky bude figurovat i v době, kdy budou platit nové regulace spotřeby a kdy část metropolí hodlá vozům poháněným čistě spalovacími motory omezit vjezd do center.
„Naší prioritou byl absolutní vrchol ve světě supersportů. Hlavními kritérii pro to, kdo je na vrcholu této pyramidy, jsou přitom sportovní vlastnosti, exkluzivita a cena. S pouhými 500 exempláři a cenou 2,4 milionu Eur (cca 65 mil. Kč) jsme očividně na vrcholu v posledních dvou. Co se oněch vlastností týče, pak záleží na tom, zda dáváte přednost nejvyšší rychlosti či nejrychlejšímu času na okruhu. My chceme mít nejrychlejší auto na světě a chceme zůstat držiteli světového rekordu. Také chceme nabídnout nejlepší akceleraci. Taková jsou naše kritéria,“ začíná možná poněkud nezvykle vysvětlovat absenci hybridní techniky Dürheimer.
„Aktuálně již držíme rekord v podobě 431 km/h a chceme jej posunout dále, proto jsme analyzovali technickou stránku věci, abychom zjistili, co je k takovému kroku nutné. Závěrem bylo, že je lepší dále investovat do nového šestnáctiválcového osmilitrového motoru než jej zmenšit a přidat elektrický výkon. Pokud bychom šli touto cestou, znamenalo by to, že navýšíme hmotnost o 150 až 180 kg v podobě elektromotoru, baterií a dalších komponentů, abychom měli hybridní ústrojí. Pro naše účely ale bylo lepší držet se ryze spalovací jednotky a zachovat hmotnost předchůdce,“ dostává se k podstatě věci šéf Bugatti.
Tím ovšem Dürheimer de facto vylučuje, že by Chiron dosáhl rekordu na Nordschleife. „Existují zákazníci, kteří mají zájem na dobrých časech na okruhu, a řada z nich na ně své vozy skutečně vzala - nicméně zjistili, že zrovna v této disciplíně nejsme nejlepší. A právě proto jsme u Chironu učinili kroky, abychom navýšili jízdní dynamiku vozu - nejen na rovinkách, ale také v zatáčkách. Řízení, aerodynamika i šasí jsou zcela rozdílné vůči Veyronu a jsem si jist, že naši zákazníci to ocení. Investovali jsme hodně do technologie brzd, abychom dosáhli skvělých výsledků i při silné deceleraci.“
„Je ovšem velkou výzvou zajet dobré kolo v supersportu s výkonem 1 500 koní, točivým momentem 1 600 Nm a zrychlením 0-300 km/h za 13,6 sekundy. Nedovedete si představit, co se na Nordschleife může stát. Nic není stejné jako dříve, protože letíte do další zatáčky tak rychle, že vše se musí změnit - vaše stopa, brzdný bod i moment, kdy akcelerujete. I jako zkušený řidič supersportů potřebujete dostatek času, abyste si zvykli na vůz v těchto podmínkách, protože nic není tak rychlé mezi zatáčkami. Bude zajímavé zjistit, jakého času dosáhneme, neboť na finální rovince velmi pravděpodobně pojedeme rychlostí okolo 400 km/h.”
Veškeré tyto okolnosti jsou ostatně prý i důvodem, proč Chiron nedorazí v závodním hávu. Poněkud překvapivý je ovšem fakt, že Bugatti prozatím v oné pětisekusové edici nepočítá s otevřeným provedením, ačkoliv to bylo v minulosti mnohokrát zmiňováno. „Aktuálně to není v plánu. Vůz je designován jako uzavřený monokok ve snaze o dosažení neskutečné tuhosti, což ze hry vyřadilo otevřený model. Možné je ale všechno a pokud budeme mít jistotu, že jej dokážeme vyrobit, pak tu cestu najdeme. Zatím se však nikdo ze zákazníků po takové variantě neptá.“
Mimo to pak šéf značky dodává, že prozatím není ve hře ani rozšíření portfolia. Do budoucna se sice expanzi značky nebrání, aktuálně však druhý model v plánu není. Je přitom otázkou, kdy bychom jej mohli očekávat, neboť Chiron počítá s osmiletým životním cyklem. V prvním roce by přitom automobilka ráda vyrobila 50 exemplářů, tedy plus mínus jeden týdně. Z celkové produkce je přitom již třetina, tedy nějakých 170 vozů, zamluvena. Většina zákazníků přitom již vlastní Veyron a žije v Londýně, ačkoliv jen o Brity samozřejmě nejde.
Pro Bugatti je přitom podstatné, že na rozdíl od předchozího modelu by novinka již měla značce přinést nějaký zisk (dle spekulací automobilka na každém Veyronu prodělala čtyři až šest milionů dolarů, tedy 100 až 150 milionů korun). Dürheimer se přitom snaží, aby veškeré peníze zůstaly „pod naší střechou“ a nezamířily do pokladnice VW Group. Namísto úhrady pokut by totiž mohly být využity k vývoji nástupce Chironu, který by měl být opětovně „nejlepším autem na světě“.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.

Bugatti Chiron Grand Sport je sice předmětem neoficiálních ilustrací...
...značka však zatím počítá pouze s kupé
Zdroj: Motoring, Ilustrace: X-Tomi Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejnovější články
Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 3 hodinamiEvropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
před 5 hodinamiČínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
před 6 hodinamiKorejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva