Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron prošlo realistickými testy spotřeby paliva. Výsledky umí překvapit
28.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ne snad, že by zrovna u auta za desítky milionů korun někdo řešil, o kolik paliva si řekne, testy ale projít musí. A výsledky jsou pozoruhodné.
Bugatti Chiron stejně jako předchozí Veyron definují především ohromující čísla. Dosud ale byla hlavně hlavně ta, která souvisí s výkonem 1 500 koní či jízdní dynamikou. V případě akcelerace z klidu na stovku lze očekávat hodnotu pod 2,5 sekundy, v případě nejvyšší rychlosti pak cifru 420 km/h. Je to elektronicky omezená rychlost, přesto platí, že pokud se hypersport z Molsheimu bude pohybovat pouze touto maximálkou, vyprázdní svou stolitrovou palivovou nádrž za pouhých 9 minut.
Znamená to tedy, že Chiron může dosáhnout i spotřeby 158,7 litru benzínu na sto kilometrů. To je ale extrém, s jakou spotřebou má Chiron zvládnout běžné ježdění? To naznačují oficiální data agentury EPA, jenž byla momentálně publikována. Ta jsou vzhledem ke složitosti testovací procedury obvykle velmi realistická, a tak se můžeme dozvědět, za kolik nové Bugatti skutečně zvládne jezdit v momentě, kdy s ním... nepojedete jako s Bugatti.
Dle měření je Chiron o chloupek úspornější než Veyron, což můžeme vzhledem k pěti stovkám koní výkonu navíc považovat za první překvapení. V kombinovaném režimu si totiž řekne o 21,38 litru na sto kilometrů, teoretický dojezd na jednu nádrž tak činí 468 km.
V rámci městského provozu jezdí Chiron za 26,13 l/100 km, což vůči Bugatti Veyron představuje zlepšení o 3,2 litru na sto kilometrů. Na dálnici je ovšem novinka s ohledem na ostatní výsledky opět překvapivě o trochu žíznivější než předchůdce (16,8 l versus 15,68 l). Podle agentury EPA by tak průměrné roční náklady na palivo měly dosahovat 3 800 USD (cca 85 000 Kč), což není hrozivé číslo - odráží se na něm ovšem velmi malý očekávaný nájezd.
Zajímavé je pak srovnání Bugatti s konkurencí. Kupříkladu Lamborghini Aventador S je certifikováno na spotřebu 23,52/13,84/19,6 l/100 km (město/mimo město/kombinovaná). V případě Ferrari 812 Superfast pak lze počítat s trochu lepšími hodnotami (19,6/14,7/18,09 l/100 km), stejně jako u Fordu GT (21,38/13,07/16,8 l/100 km). Hlavně srovnání s ním nakonec překvapí nejvíce - GT má spotřebu nižší jen o necelých 5 litrů benzinu na 100 km, přitom má o 4,5 litru objemu a 10 válců menší motor Bugatti, o hmotnosti ani nemluvě. Na to, že je GT neobyčejně žíznivé, jsme ostatně naráželi dříve...

































Bugatti Chiron se pochlubilo spotřebou dle certifikace EPA. Nízká rozhodně není, to ale nejspíše od vozu s výkonem 1 500 koní nikdo ani neočekával
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Kvůli clům na auta z Číny budeme propouštět a zastavovat výrobu, říká šéf Seatu. I to způsobují nepromyšlené kroky EU
26.3.2025Toyota zastavila stavbu továrny na baterky kvůli nezájmu o elektrická auta, už tak skromné plány znovu snížila
27.3.2025Porsche za cenu Octavie od Xiaomi je z jedné vody načisto nejbezpečnější čínské auto historie, je to další špatná zpráva pro Evropu
27.3.2025Mazda najednou končí hned se čtyřmi modely, v Česku tvoří skoro pětinu jejích prodejů
27.3.2025Audi TT se má vrátit v té nejtrapnější možné podobě, vysnil si ho tak sám od reality odtržený šéf
27.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva