Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron prošlo realistickými testy spotřeby paliva. Výsledky umí překvapit
28.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ne snad, že by zrovna u auta za desítky milionů korun někdo řešil, o kolik paliva si řekne, testy ale projít musí. A výsledky jsou pozoruhodné.
Bugatti Chiron stejně jako předchozí Veyron definují především ohromující čísla. Dosud ale byla hlavně hlavně ta, která souvisí s výkonem 1 500 koní či jízdní dynamikou. V případě akcelerace z klidu na stovku lze očekávat hodnotu pod 2,5 sekundy, v případě nejvyšší rychlosti pak cifru 420 km/h. Je to elektronicky omezená rychlost, přesto platí, že pokud se hypersport z Molsheimu bude pohybovat pouze touto maximálkou, vyprázdní svou stolitrovou palivovou nádrž za pouhých 9 minut.
Znamená to tedy, že Chiron může dosáhnout i spotřeby 158,7 litru benzínu na sto kilometrů. To je ale extrém, s jakou spotřebou má Chiron zvládnout běžné ježdění? To naznačují oficiální data agentury EPA, jenž byla momentálně publikována. Ta jsou vzhledem ke složitosti testovací procedury obvykle velmi realistická, a tak se můžeme dozvědět, za kolik nové Bugatti skutečně zvládne jezdit v momentě, kdy s ním... nepojedete jako s Bugatti.
Dle měření je Chiron o chloupek úspornější než Veyron, což můžeme vzhledem k pěti stovkám koní výkonu navíc považovat za první překvapení. V kombinovaném režimu si totiž řekne o 21,38 litru na sto kilometrů, teoretický dojezd na jednu nádrž tak činí 468 km.
V rámci městského provozu jezdí Chiron za 26,13 l/100 km, což vůči Bugatti Veyron představuje zlepšení o 3,2 litru na sto kilometrů. Na dálnici je ovšem novinka s ohledem na ostatní výsledky opět překvapivě o trochu žíznivější než předchůdce (16,8 l versus 15,68 l). Podle agentury EPA by tak průměrné roční náklady na palivo měly dosahovat 3 800 USD (cca 85 000 Kč), což není hrozivé číslo - odráží se na něm ovšem velmi malý očekávaný nájezd.
Zajímavé je pak srovnání Bugatti s konkurencí. Kupříkladu Lamborghini Aventador S je certifikováno na spotřebu 23,52/13,84/19,6 l/100 km (město/mimo město/kombinovaná). V případě Ferrari 812 Superfast pak lze počítat s trochu lepšími hodnotami (19,6/14,7/18,09 l/100 km), stejně jako u Fordu GT (21,38/13,07/16,8 l/100 km). Hlavně srovnání s ním nakonec překvapí nejvíce - GT má spotřebu nižší jen o necelých 5 litrů benzinu na 100 km, přitom má o 4,5 litru objemu a 10 válců menší motor Bugatti, o hmotnosti ani nemluvě. Na to, že je GT neobyčejně žíznivé, jsme ostatně naráželi dříve...
Bugatti Chiron se pochlubilo spotřebou dle certifikace EPA. Nízká rozhodně není, to ale nejspíše od vozu s výkonem 1 500 koní nikdo ani neočekával
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 20 minutami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před hodinou - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 3 hodinami - Jaguar ukázal víc ze svého přelomového modelu a přerodu vůbec, něco tak ujetého svět ještě neviděl
před 4 hodinami - Nové vrcholné Hyundai vypadá jako z jiné planety, z planety „Bizár”. A jeho cena též, stojí devětkrát víc než základní model
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva