Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron přijde i ve verzi s vyšším výkonem, pojede snad 500 km/h?
30.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuální maximálka hypersportu z Molsheimu je elektronicky omezená. Už s 1 500 koňmi ale Chiron zvládne více a nemusí tím skončit.
Aktuálně pomalu již neexistuje jediný šroubek nového Bugatti Chiron, který jsme vám dosud nepředstavili. Hypersport z Molsheimu má totiž za sebou dynamické debuty v Goodwoodu, Le Mans i na Nordschleife, na sympoziu ve Vídni byla odhalena podrobná data týkající se motoru a stranou zájmu odborného i laického publika nezůstal ani jeho design.
I přes toto pomalu již vyčerpávající představování ovšem stále existuje jedna neznámá, jenž se novinky týká, a tou je skutečná nejvyšší rychlost. Aktuálně totiž automobilka hovoří o 420 km/h, čímž Chiron zdaleka nepřekračuje rekord (431 km/h), kterého dosáhl Veyron Super Sport v roce 2010 na testovací dráze Ehra-Lessien s Pierre-Henri Raphanelem za volantem. Jenže tato hodnota je elektronicky omezená.
Je jasné, že vůz zvládne se svým výkonem (Super Sport měl „jen” 1 200 koní) ještě více, jenže kolik, to neví ani sama automobilka. Šéf automobilky Wolfgang Dürheimer hovoří o pokoření mety 460 km/h, je to ale pouze teoretická cifra, která vychází z interních simulací. „Něco jiného je sedět ve voze a skutečně toho dosáhnout,“ uvedl k tématu právě šéf Bugatti. Ten přitom osobně demonstroval potenciál vozu ve zmiňovaném Le Mans, kde Chiron jen tak mimochodem rozjel na 380 km/h - tedy na tempo, kterého nedosáhly ani vozy LMP1.
Dürheimer tedy znovu potvrdil, že Bugatti se přepíše historické tabulky a stanoví nový rekord, stane se to ale nejdříve v roce 2018. Oněch 460 km/h - či více - ale nemusí být konečná. Vůz má sice už teď lepší aerodynamiku a vyšší výkon, podle Dürheimera však nemusí jít o konečnou. Stejně jako předchůdce tak má i Chiron dorazit ve verzi s ještě vyšším výkonem. Jakým? To šéf Bugatti nezmiňuje, dodává však, že prostor tu je.
Ačkoliv osmilitrový šestnáctiválec na první pohled vypadá jen jako evoluční verze předchozího motoru, v 95 procentech se vůči motoru Veyronu liší. „Nemůžete jen tak vytřepat dalších 500 koní s použitím stejných komponentů, takže vývoj tohoto motoru byl zcela specifický proces,” konstatuje. Pokud by přibylo opět 20 % výkonu, jsme u teoretického Chironu Super Sport na 1 800 koních. Na 500 km/h by to asi bylo málo, cifře začínající pětkou by se ale maximálka této verze mohla nebezpečně blížit...
Bugatti Chiron má nově za sebou dynamický debut na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde jsme jej mohli vidět i v akci přímo z kabiny
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den včera 22:28
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 5 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 6 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 7 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva