Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron přijde i ve verzi s vyšším výkonem, pojede snad 500 km/h?
30.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Aktuální maximálka hypersportu z Molsheimu je elektronicky omezená. Už s 1 500 koňmi ale Chiron zvládne více a nemusí tím skončit.
Aktuálně pomalu již neexistuje jediný šroubek nového Bugatti Chiron, který jsme vám dosud nepředstavili. Hypersport z Molsheimu má totiž za sebou dynamické debuty v Goodwoodu, Le Mans i na Nordschleife, na sympoziu ve Vídni byla odhalena podrobná data týkající se motoru a stranou zájmu odborného i laického publika nezůstal ani jeho design.
I přes toto pomalu již vyčerpávající představování ovšem stále existuje jedna neznámá, jenž se novinky týká, a tou je skutečná nejvyšší rychlost. Aktuálně totiž automobilka hovoří o 420 km/h, čímž Chiron zdaleka nepřekračuje rekord (431 km/h), kterého dosáhl Veyron Super Sport v roce 2010 na testovací dráze Ehra-Lessien s Pierre-Henri Raphanelem za volantem. Jenže tato hodnota je elektronicky omezená.
Je jasné, že vůz zvládne se svým výkonem (Super Sport měl „jen” 1 200 koní) ještě více, jenže kolik, to neví ani sama automobilka. Šéf automobilky Wolfgang Dürheimer hovoří o pokoření mety 460 km/h, je to ale pouze teoretická cifra, která vychází z interních simulací. „Něco jiného je sedět ve voze a skutečně toho dosáhnout,“ uvedl k tématu právě šéf Bugatti. Ten přitom osobně demonstroval potenciál vozu ve zmiňovaném Le Mans, kde Chiron jen tak mimochodem rozjel na 380 km/h - tedy na tempo, kterého nedosáhly ani vozy LMP1.
Dürheimer tedy znovu potvrdil, že Bugatti se přepíše historické tabulky a stanoví nový rekord, stane se to ale nejdříve v roce 2018. Oněch 460 km/h - či více - ale nemusí být konečná. Vůz má sice už teď lepší aerodynamiku a vyšší výkon, podle Dürheimera však nemusí jít o konečnou. Stejně jako předchůdce tak má i Chiron dorazit ve verzi s ještě vyšším výkonem. Jakým? To šéf Bugatti nezmiňuje, dodává však, že prostor tu je.
Ačkoliv osmilitrový šestnáctiválec na první pohled vypadá jen jako evoluční verze předchozího motoru, v 95 procentech se vůči motoru Veyronu liší. „Nemůžete jen tak vytřepat dalších 500 koní s použitím stejných komponentů, takže vývoj tohoto motoru byl zcela specifický proces,” konstatuje. Pokud by přibylo opět 20 % výkonu, jsme u teoretického Chironu Super Sport na 1 800 koních. Na 500 km/h by to asi bylo málo, cifře začínající pětkou by se ale maximálka této verze mohla nebezpečně blížit...
Bugatti Chiron má nově za sebou dynamický debut na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde jsme jej mohli vidět i v akci přímo z kabiny
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Pokud jste si ještě ráno přišli bohatí, zchladíme vás, ani na nová kola pro Ferrari Purosangue nejspíš nemáte
před 2 hodinami - Výrobce lákavých elektroaut zkrachoval s nulou na účtu a miliardovými dluhy. Ani se nepokusí nic spravit, přijde okamžitá likvidace
před 3 hodinami - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
před 5 hodinami - Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
včera - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva