Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví
15.9.2018 | Mirek Mazal
Bugatti Chiron je autem mnoha nej. Je nejdražším, nejvýkonnějším i jedním z nejrychlejších sériově vyráběných vozů planety. Mezi těmito extrémy ale skoro všem uniká jeden nesledovaný primát.
Přemotorovaná bestie z Molsheimu disponuje osmilitrovým šestnáctiválcem o výkonu až 1 103 kW (1 500 koní) a točivém momentu nejvýše 1 600 Nm. To z něj dělá nejvýkonnější sériově vyráběný automobil současnosti, který je při své ceně i tím nejdražším. A se spotřebou paliva, která může dosáhnout až 158,7 litru benzinu na 100 km, je pravděpodobně také tím nejužranějším.
Jaký další světový rekord může patřit tomuto monstru? Ne, ten rychlostní to není, přetahovanou na dráze 0-400-0 km/h mezi Bugatti a Koenigseggem vyhrál druhý jmenovaný. A přes 457 km/h jel zatím také jen Koenigsegg, dokonce na veřejné silnici, čímž uzmul i dávný rekord jednoho nacistického monstra.
Pátrání v těchto sférách prostě nebude úspěšné, Chiron je ale výjimečný ještě v jiném směru. Svoji grandiózní techniku dokonale zahaluje do baculaté aerodynamické karoserie, která je mezi současnými auty též jedinečným úkazem. Se svými rozměry je dnes totiž nejširším sériově vyráběným osobním vozem, tedy klasickým autem, mezi která nepočítáme SUV. Za těchto okolností stačí jeho 2,03 metru bez zrcátek k jasnému prvenství.
Pro srovnání - současná Škoda Octavia měří na šířku 1,81 metru, to je obrovský rozdíl. A můžeme posloužit i dalšími příměry. Statistické první místo odpovídá výšce profesionálního amerického basketbalisty LeBrona Jamese či abychom zůstali tematicky na svém, tak motoristický moderátor Jeremy Clarkson, který nepatří mezi drobné chlapíky, má na výšku ještě o 7 centimetrů méně.
Jak se Jezza musí sklánět do dveří, musí se Chiron mít na pozoru před užšími jízdními pruhy. Ani jízda v podzemních garážích jistě nebude příjemná záležitost, zvláště v těch dříve postavených. Do řady z nich s ním snad ani nepůjde vjet bez kontaktu se zdmi v úzkých, zakroucených vjezdech...
Že je Bugatti Chiron autem mnoha nej, ví kde kdo. Že je dnes také absolutně nejširším sériově vyráběným osobním autem, tuší málokdo
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 01.19. 11:08 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.18. 16:22 - abgx1
- IT poradna 01.18. 14:49 - pavproch
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie