Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch

Budoucnost sportovních modelů mnichovské značky BMW bude díky divizi M Performance pestřejší. Očekávat můžeme i něco jako M7.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch

20.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Budoucnost sportovních modelů mnichovské značky BMW bude díky divizi M Performance pestřejší. Očekávat můžeme i něco jako M7.

Při prezentaci M550d xDrive padla zajímavá otázka. Někdo chtěl vědět, zdali nová divize M Performance upraví také benzínovou pětku. Odpovědí bylo, že nikoli. Lidé od BMW vysvětlili své rozhodnutí poměrně jednoduše.

Nové sportovní oddělení se pustí také do zážehových motorů, ale pouze u těch modelových řad, které budou přehlíženy dcerou M GmbH. Pokud eMko v rámci nějakého typu vznikne, M Performance se pro změnu zaměří na dieselovou verzi. Co to znamená? Třeba špatnou zprávu pro ty, kteří očekávají druhou generaci 1 M, naopak dobrou pro všechny doufající v sedmičku s písmenem M na zádi.

Další informace na toto téma nedávno prozradil Friedrich Nitschke, nejvyšší šéf divize BMW M, v rozhovoru s lidmi z amerického magazínu Car and Driver. Řeč se nejdříve stočila k modelu M135i představeném na posledním ženevském autosalonu v podobě konceptu. Kolegy patrně nepotěšil rozhodnutím automobilky nenabízet tohle auto ve Spojených státech, každopádně potvrdil, že zbytek světa se produkční varianty určitě dočká a navíc k tomu za příplatek dostane i pohon všech kol a na výběr mezi manuální nebo automatickou převodovkou.

V souvislosti s výše uvedeným to kromě jiného znamená, že oba hatchbacky s interním kódem F20 a F21 se ani v druhé generaci jako nejostřejší typ 1 M neobjeví. Zastoupí jej M135i a M135i xDrive a podle všeho se od M Performance dočkáme i dieselových verzí M1XXd. Zároveň to značí, že 1 M Coupe se nedočká následníka, respektive nástupce s identickým označením. Jak už víme, z kupé a kabrioletu se stane samostatná řada 2, byť budou prozatím stát na identické platformě. Zájemcům ale bude pravděpodobně jedno, když si místo 1 M Coupe koupí novou M2...

U trojky nebo pětky je situace asi jasná, ale Car and Driver zcela logicky vyzvídal, co plánují s řadou 7 a jestli můžou zákazníci očekávat přímého konkurenta Mercedesu třídy S od AMG a Audi S8. Nitschke v odpovědi doslovně řekl, že firma skutečně takový vůz vyvíjí.

Šéf M GmbH dále vysvětlil, že M550d nemá dostatečný potenciál na to, aby se prodávala také v USA, ačkoli tuto možnost zcela nevyloučil. Mimochodem, Nitschke vysvětloval také to, proč není M5 s manuálem, která je v Americe dostupná, nabízena také v Evropě: „To je kuriózní situace. Spojené státy jsou trhem automatů. Entuziasti přitom vždycky dávali přednost manuálním převodovkám před automaty, které měli často jen tři nebo čtyři kvalty a jejich účinnost byla nevalná. Technologie ale pokročily - osobně jsem s automatem rychlejší než s manuálem. Naši evropští zákazníci to pochopili,“ zobecnil Nitschke.

„Nicméně ve Spojených státech máme sice malou ale velmi stabilní skupinu klientů, kteří na manuálu prostě trvají. Nebylo to pro nás snadné. M5 a M6 mají takový výkon, že špatné řazení může velmi snadno zničit převodovku. Jak říkám, není to snadné. Proto jsme - vůbec poprvé - vyvinuli software, který sníží špičku a elektronicky manuál ochrání,“ řekl Nitschke. Jeho odpověď o ochraně převodovky patrně zaujala, kolegové totiž vyzvídali, jestli je manuál natolik spolehlivý, aby mohl být dlouhodobě používán třeba v Německu na dálnicích s neomezenou rychlostí. „Samozřejmě, v tomto neděláme rozdíly,“ potvrdil. „Tyto převodovky strávily hodiny a hodiny při jízdě na limitu.“

A co nějaké M verze připravovaného hatchbacku i3 a hybridního sportovního modelu i8? Podle šéfa sportovního oddělení není šance. „Značka i je také o sportovním modelu, ale hlavně o nízké spotřebě, zatímco M GmbH nabízí nejefektivnější sportovní vozy,“ dodal.

Na závěr rozhovoru se Friedrich Nitschke vyjádřil také k otázce skutečného supersportu s motorem uprostřed, který by mohl být duchovním nástupcem M1, jeho odpověď ale mnoho nadějí nedává. „Neznám v divizi M člověka, který by nechtěl na takové projektu pracovat. Máme na to technologie, know-how i skutečné schopnosti. Vezměte si třeba naše znalosti zpracování karbonových kompozitů, jsme světová špička. Jenže chybí nám to definitivní, ,jděte do toho‘.“


Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 1 - BMW M135 01Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 2 - BMW M135 02Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 3 - BMW M135 03Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 4 - BMW M135 04Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 5 - BMW M135 05Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 6 - BMW M135 06
1 M z hatchbacku opět nebude, jeho místo zastoupí M135i s pohonem zadních nebo všech kol a manuálem nebo automatem

Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 7 - BMW M5 F10 manual 02Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 8 - BMW M5 F10 manual 01Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 9 - BMW M5 F10 manual 03Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 10 - BMW M5 F10 manual 04Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 11 - BMW M5 F10 manual 05Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 12 - BMW M5 F10 manual 06
Pokud někdo doufal v BMW M5 s manuálem pro Evropu, doufal marně. Řidiči na starém kontinentu to prý "pochopili"

Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 13 - BMW 7 2013 LCI facelift spy Praha 01Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 14 - BMW 7 2013 LCI facelift spy Praha 02Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 15 - BMW 7 2013 LCI facelift spy Praha 03Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 16 - BMW 7 2013 LCI facelift spy Praha 04Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 17 - BMW 7 2013 LCI facelift spy Praha 05Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 18 - BMW 7 2013 LCI facelift spy Praha 06
M7 je nereálná, M Performance se však do úprav sedmičky již pustilo, což znamená, že by se teoreticky mohla objevit s faceliftem

Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 19 - BMW i8 08Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 20 - BMW i8 10Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 21 - BMW i8 12Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 22 - BMW i8 13Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 23 - BMW i8 20Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 24 - BMW i8 21Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 25 - BMW i8 22Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 26 - BMW i8 23Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch - 27 - BMW i8 24
Z BMW i8 nikdy skutečný supersport nebude, jeho priority jsou jinde

Zdroj: Car and Driver

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.