Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Budoucnost BMW M: M135i xDrive, žádná 1 M a sedmičkové eMko navrch
20.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Budoucnost sportovních modelů mnichovské značky BMW bude díky divizi M Performance pestřejší. Očekávat můžeme i něco jako M7.
Při prezentaci M550d xDrive padla zajímavá otázka. Někdo chtěl vědět, zdali nová divize M Performance upraví také benzínovou pětku. Odpovědí bylo, že nikoli. Lidé od BMW vysvětlili své rozhodnutí poměrně jednoduše.
Nové sportovní oddělení se pustí také do zážehových motorů, ale pouze u těch modelových řad, které budou přehlíženy dcerou M GmbH. Pokud eMko v rámci nějakého typu vznikne, M Performance se pro změnu zaměří na dieselovou verzi. Co to znamená? Třeba špatnou zprávu pro ty, kteří očekávají druhou generaci 1 M, naopak dobrou pro všechny doufající v sedmičku s písmenem M na zádi.
Další informace na toto téma nedávno prozradil Friedrich Nitschke, nejvyšší šéf divize BMW M, v rozhovoru s lidmi z amerického magazínu Car and Driver. Řeč se nejdříve stočila k modelu M135i představeném na posledním ženevském autosalonu v podobě konceptu. Kolegy patrně nepotěšil rozhodnutím automobilky nenabízet tohle auto ve Spojených státech, každopádně potvrdil, že zbytek světa se produkční varianty určitě dočká a navíc k tomu za příplatek dostane i pohon všech kol a na výběr mezi manuální nebo automatickou převodovkou.
V souvislosti s výše uvedeným to kromě jiného znamená, že oba hatchbacky s interním kódem F20 a F21 se ani v druhé generaci jako nejostřejší typ 1 M neobjeví. Zastoupí jej M135i a M135i xDrive a podle všeho se od M Performance dočkáme i dieselových verzí M1XXd. Zároveň to značí, že 1 M Coupe se nedočká následníka, respektive nástupce s identickým označením. Jak už víme, z kupé a kabrioletu se stane samostatná řada 2, byť budou prozatím stát na identické platformě. Zájemcům ale bude pravděpodobně jedno, když si místo 1 M Coupe koupí novou M2...
U trojky nebo pětky je situace asi jasná, ale Car and Driver zcela logicky vyzvídal, co plánují s řadou 7 a jestli můžou zákazníci očekávat přímého konkurenta Mercedesu třídy S od AMG a Audi S8. Nitschke v odpovědi doslovně řekl, že firma skutečně takový vůz vyvíjí.
Šéf M GmbH dále vysvětlil, že M550d nemá dostatečný potenciál na to, aby se prodávala také v USA, ačkoli tuto možnost zcela nevyloučil. Mimochodem, Nitschke vysvětloval také to, proč není M5 s manuálem, která je v Americe dostupná, nabízena také v Evropě: „To je kuriózní situace. Spojené státy jsou trhem automatů. Entuziasti přitom vždycky dávali přednost manuálním převodovkám před automaty, které měli často jen tři nebo čtyři kvalty a jejich účinnost byla nevalná. Technologie ale pokročily - osobně jsem s automatem rychlejší než s manuálem. Naši evropští zákazníci to pochopili,“ zobecnil Nitschke.
„Nicméně ve Spojených státech máme sice malou ale velmi stabilní skupinu klientů, kteří na manuálu prostě trvají. Nebylo to pro nás snadné. M5 a M6 mají takový výkon, že špatné řazení může velmi snadno zničit převodovku. Jak říkám, není to snadné. Proto jsme - vůbec poprvé - vyvinuli software, který sníží špičku a elektronicky manuál ochrání,“ řekl Nitschke. Jeho odpověď o ochraně převodovky patrně zaujala, kolegové totiž vyzvídali, jestli je manuál natolik spolehlivý, aby mohl být dlouhodobě používán třeba v Německu na dálnicích s neomezenou rychlostí. „Samozřejmě, v tomto neděláme rozdíly,“ potvrdil. „Tyto převodovky strávily hodiny a hodiny při jízdě na limitu.“
A co nějaké M verze připravovaného hatchbacku i3 a hybridního sportovního modelu i8? Podle šéfa sportovního oddělení není šance. „Značka i je také o sportovním modelu, ale hlavně o nízké spotřebě, zatímco M GmbH nabízí nejefektivnější sportovní vozy,“ dodal.
Na závěr rozhovoru se Friedrich Nitschke vyjádřil také k otázce skutečného supersportu s motorem uprostřed, který by mohl být duchovním nástupcem M1, jeho odpověď ale mnoho nadějí nedává. „Neznám v divizi M člověka, který by nechtěl na takové projektu pracovat. Máme na to technologie, know-how i skutečné schopnosti. Vezměte si třeba naše znalosti zpracování karbonových kompozitů, jsme světová špička. Jenže chybí nám to definitivní, ,jděte do toho‘.“
1 M z hatchbacku opět nebude, jeho místo zastoupí M135i s pohonem zadních nebo všech kol a manuálem nebo automatem
Pokud někdo doufal v BMW M5 s manuálem pro Evropu, doufal marně. Řidiči na starém kontinentu to prý "pochopili"
M7 je nereálná, M Performance se však do úprav sedmičky již pustilo, což znamená, že by se teoreticky mohla objevit s faceliftem
Z BMW i8 nikdy skutečný supersport nebude, jeho priority jsou jinde
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Brabus stvořil skutečný pojízdný palác luxusu, cena ale odpovídá jeho noblese a výjimečnosti
včera - Šetření ukázalo, jaký průšvih je výroba baterií elektromobilů v Evropě, hotové pakety ve velkém bez užitku míří do šrotu
včera - Dealera Mercedesu už nebavilo omezovat zákazníky při testovacích jízdách, a tak si pro ně koupil celé letiště
včera - Nezájem o elektromobily je tak velký, že Ford musel zvýšit jejich už tak vysoké slevy. Jde teď o úplně nejlevnější auta
včera - Nevídané, sami odboráři přiznali, že si zaměstnanci VW žijí nad poměry. Navrhují snížení platů, aby firma mohla přežít
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva