Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové vyzkoušeli nejdražší Škodu dneška, zklamala je svou dosavadní předností
19.2.2019 | Petr Prokopec
Vypadá dobře na pohled, chválen je rovněž jeho interiér a nakonec nevadí ani diesel pod kapotou, i přes horší zvuk. Škodě s Kodiaqem RS ale narostlo sebevědomí možná až příliš.
Loňské evropské prodeje Škody Kodiaq nejspíše nebyly tak vysoké, jak automobilka na počátku roku doufala. Dáno je to hlavně příchodem nové měřicí procedury WLTP, která si vyžádala opětovnou homologaci naprosto všech vozů, motorizací a výbav, jež chtěli výrobci ponechat v nabídce. Mladoboleslavské SUV tak bylo po nějaký čas k dispozici pouze s dvoulitrovým turbodieselem, a to navíc jen v omezeném množství. Prodeje v září tak klesly pod úroveň z března 2017, kdy se Kodiaq dostal na všechny evropské trhy.
Nyní je již nabídka o poznání širší. V posledních dvou měsících loňského roku se proto Kodiaq vrátil na původní vlnu zájmu, ze které nejspíše hned tak nespadne. Na českém trhu může působit jako drahý, v zahraničí je naopak považován za velmi příznivou nabídku - sedm sedadel, působivý zevnějšek a prostornou kabinu si zákazníci mohou pořídit levněji než u konkurence. Nově pak navíc mohou sáhnout i po vrcholném provedení RS. Je však otázkou, zrovna ta značce přinese očekávané výsledky.
Již během loňského příchodu na trh se Škoda s Kodiaqem RS nepředvedla v bůhvíjakém světle, když se pochlubila jeho časem z Ringu. Ten nebyl zrovna oslňující, pod deset minut se dnes dostane pomalu kdokoliv, kdo se do pohoří Eifel vydá. Škoda tak v podstatě pokořila jen pár dodávek, což rozhodně není něco, co kupce dostane do kolen. Na ta ale nakonec padnou, i když z trochu jiného důvodu. A opětovně nejde o pozitivum, jakkoliv se budeme pohybovat ve vodách, které by české značce měly maximálně vyhovovat.
Nejspíše jste již pochopili, že řeč je o ceně. Kodiaq RS aktuálně zamířil do testu britského Carbuyeru, který na něj ústy redaktorky Ginny Buckley pěje chválu. Vůz zaujal vzhledem i bohatou výbavou, na britském trhu je standardně nabízen prakticky se vším, co potřebujete k životu ve vyšším pohodlí. Palec nahoru dostal i dvoulitrový turbodiesel, a to navzdory evropským náladám i typickému chraplavému zvukovému doprovodu - SUV totiž propůjčuje velmi dobrou jízdní dynamiku pro každodenní použití.
Opravdovým problémem podle Ginny je ale cena, tedy oblast, na kterou si Britové v souvislosti se Škodou dosud nikdy nestěžovali. Nicméně Kodiaq RS startuje na 43 tisících librách (cca 1 261 200 Kč), tedy prakticky na stejné úrovni jako prestižnější Land Rover Discovery Sport či BMW X3 se šestiválcem pod kapotou. A je také o 7 tisíc liber (205 300 Kč) dražší než Seat Ateca Cupra, jehož řidič si může užívat služeb benzinového motoru s 300 koňmi.
Je tedy vskutku otázkou, zda Kodiaq RS dokáže šířeji zaujmout. Pravdou je, že vypadá dobře, zvláště s příplatkovým lakem a na velkých litých kolech. S 240 koňmi a 500 Nm pak zvládá sprint na stovku za 7 sekund a nejvyšší rychlost 220 km/h, což jsou na sedmimístné auto dobré hodnoty. Ale jako Škoda, za takové peníze? Minimálně v Británii to podle samotných Britů nebude mít jednoduché. A v České republice na tom podle nás nebude o mnoho lépe...
Škoda Kodiaq RS bude zřejmě na britských silnicích spíše sporadickým účastníkem provozu. Zdá se být příliš drahou, neboť stojí prakticky stejně jako Land Rover Discovery Sport či BMW X3
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 5 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 6 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 8 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 9 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva