Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové v testu nové Škody Scala vyjmenovali i řadu nedostatků
10.4.2019 | Petr Prokopec
Ať už Čech o jakékoli nové Škodě řekne cokoli, vždy bude jeho pohled zpochybňován už kvůli tomu, že pochází ze stejné země jako sama automobilka. Co si tedy myslí Britové?
Když automobilky u nového modelu, který cílí na tytéž zákazníky jako jeho předchůdce, použijí jiné jméno, obvykle to znamená, že předchozí produkt neuspěl podle jejich představ. Překvapivě se tak děje poměrně často, třeba Ford takto Focusem nahradil Escort. A také Opel již nemá ve svém portfoliu Vectru, nýbrž Insignii. Jedna značka si však v této strategii začíná více než libovat, přičemž kvůli jejímu hledání nemusíme ani opouštět českou kotlinu. Jak totiž asi již tušíte, řeč bude o Škodě.
Mladoboleslavská automobilka ještě donedávna povětšinou hledala názvy pro své novinky ve své vlastní minulosti. Takto třeba v roce 2012 přišel na svět Rapid. Dané označení však značka použila vícekrát, poprvé před čtyřiaosmdesáti lety. Evidentně pro ni tedy má váhu a dalo by se čekat, že jím bude označena i novinka. Jenže ta nese jméno Scala. Podle Škody má nový název symbolizovat posun, jaký nový vůz vůči předchůdci učinil.
Jde však o pouhé marketingové klišé nebo o realitu? To momentálně zjišťují zástupci tisku a mezi nimi i britský Auto Trader, který se nebojí nejen pochválit, jak to s oblibou činí Češi, ale popisuje i řadu nedostatků. Nicméně i tak redaktor Ivan Aistrop uznává, že vůči Škodě Rapid ušla novinka řádný kus cesty.
Podvozek Scaly je podle něj typický pro vozy postavené na modulární platformě MQB. Architektura je tedy poměrně nepoddajná a přenáší do kabiny řadu nerovností vozovky. Patrné je to hlavně v nižších rychlostech. Kupodivu přitom všechna testovací vozidla byla vybavena podvozkem s nastavitelnou tvrdostí tlumičů, nicméně ani v měkčím režimu nezvládaly vyžehlit veškeré nerovnosti, zvláště při použití velkých litých kol.
Čím působivěji tedy bude Scala vypadat zvenčí, tím více bude trpět posádka uvnitř. A nikoliv jen kvůli podvozku, zrovna chválou není zahrnut ani motor, v tomto případě litrový tříválec se 115 koňmi. Již koncepce této jednotky do značné míry ubírá kultivovanost, v případě Škody Scala je však třeba počítat s výraznějšími vibracemi přenášenými do interiéru.
Palec nahoru nedostalo ani řízení, které je příliš lehké prakticky v jakémkoliv jízdním režimu kromě toho sportovního. Tento nedostatek, stejně jako výše zmíněné, jsou ovšem tradiční slabinou koncernových vozů. K odstranění prostředního může napomoci pořízení objemnějšího čtyřválce, kdy ten benzinový jménem 1,5 TSI dává 150 koní. V takové chvíli je však třeba navýšit rozpočet a tedy částečně vymazat jeden z tradičních kladů Škody.
Pokud se rozhodnete držet dynamicky vcelku na uzdě a tříválec akceptujete, dostanete se z útratou pod 400 tisíc. Sice bude jezdit bez adaptivního podvozku, na druhou stranu však na 16palcových kolech, za něž bude vaše pozadí vděčno. Stejně jako si kolena či hlava nikdy nebudou stěžovat na nedostatek místa, a to ani vepředu, ani na zadních sedadlech, kam se dva dospělí vejdou bez problému.
Právě prostorná kabina, stejně jako zavazadelník, jsou spolu s nízkou cenou i nadále nepřebitelnými argumenty značky. Scala je tak dle Aistropa dalším typickým modelem Škody, jenž sice své dražší sourozence nepřekoná třeba kvalitou některých plastů v interiéru, ovšem bezpečnostními a asistenčními systémy míří na špici v rámci nabídky celé automobilky. Skok vůči Rapidu je tedy potvrzen a opravdu není malý, stejně tak ale není bezchybný.
Britský Auto Trader sice nemá při hodnocení Škody Scala nasazené růžové brýle, i tak ovšem mladoboleslavskou novinku doporučuje, a to přes řadu nedostatků, které jmenuje
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 7 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
před 8 hodinami - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
před 10 hodinami - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
před 11 hodinami - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva