Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS
2.10.2019 | Petr Prokopec
České SUV ve své vrcholné verzi není marné, už dříve jsme ale zmínili, že na Škodu RS je zkrátka pomalé. Nyní se to plně ukázalo - ve sprintu má potíže i s autem bez sportovních ambicí.
Kodiaq RS jsme podrobili kritice už ve chvíli, kdy se Škoda pochlubila s jeho svérázným rekordem z Nürburgringu. Sedmimístné SUV obkroužilo jednadvacetikilometrový okruh za necelých 10 minut, což není zrovna dechberoucí čas. Naopak patří k jedněm z nejpomalejších, jaké jsou uvedeny v historických tabulkách. Už tehdy se zdálo, že Škoda světoznámé logo RS přilepila na karoserii hlavně kvůli větší image a ospravedlnění vyšších sum v cenících.
Přesně to nově potvrdil Mat Watson s kolegy z Carwow, který české SUV poslal do souboje ve sprintu s Jeepem Wrangler Rubicon. Ten na první pohled nevypadá jako rovnocenný soupeř Kodiaqu, však jde o velký, těžký a hranatý off-road, který navíc nedorazil v žádné výkonné verzi třeba s osmiválcem pod kapotou. Tam má jen jedním turbem přeplňovaný benzinový dvoulitr s 276 koňmi výkonu a 400 Nm točivého momentu. A protože Rubicon je vrcholnou variantou zaměřenou hlavně na jízdu v terénu, má tedy i off-roadové obutí. A ona hmotnost? Nemalých 2 103 kilogramů.
Kodiaq RS oproti tomu sice disponuje pouze 240 koňmi, zároveň však jeho dvoulitrové dieselové biturbo dává k dobru 500 Nm. Tato čísla jsou pak spárována s hmotností 1 880 kg a se standardními silničními pneumatikami. Pokud tedy čekáte vítězství českého vozu, vůbec se vám nedivíme. A nakonec se jej i dočkáte, ovšem rozdíl v cíli je velmi těsný. Škodu a Jeep dělí pouhé dvě desetiny, a to má Kodiaq kromě již zmíněného k dispozici i Launch Control.
České SUV tak svedlo vyrovnaný souboj s vozem, v jehož případě je silniční dynamika až na posledním místě. To není zrovna dobrá vizitka pro cenový vrchol nabídky české automobilky. A platí to zvláště poté, co se Mat rozhodl, že využije možností obou aut a Wrangler „očeše” o veškeré možné demontovatelné panely, aby tak došlo k jeho odlehčení. Střecha, dveře a rezerva se přitom nastěhovaly do velkorysého interiéru „medvěda“, který tak pro změnu hezkých pár kil nabral.
Kvůli této obezitě se čas Škody Kodiaq RS prodloužil z 14,8 na 14,9 sekundy, zatímco Wrangler zvaný Matem Superleggera zvládl sprint za 14,8 sekundy místo předchozích 15 sekund. Po dietě tedy i s off-roadovým obutím dokázal tuzemského rekordmana vypráskat, a to musel mít pořád nadváhu, má pořad horší aerodynamiku, pořád terénní pneumatiky a pořád jen obyčejný dvoulitr pod kapotou. A rozpačitý dojem nezmění ani to, že v případě pružného zrychlení a zastavení ze 110 km/h na nulu ani odejmutí panelů nepomohlo Jeepu k vítězství.
Pokud bychom tedy byli v boxerském ringu, na kola by vyhrálo české SUV. Nicméně stejně jako byl v případě prvního dílu Rockyho všemi oslavován byl jeho houževnatý soupeř, který původně neměl být ničím jiným než pouhým sparing partnerem, si i tady zaslouží větší obdiv Jeep. Ten ze souboje může odejít se vztyčenou hlavou, zatímco Škoda sice bude nad hlavu i nadále vyzdvihovat pás mistra světa, publikum tím ale stěží dojme.
Mat Watson prokázal, proč by vrcholná Škoda Kodiaq neměla nosit logo RS. Nezvládla totiž drtivě deklasovat Jeep Wrangler v off-roadových gumách, po odlehčení jím byla dokonce i poražena
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 55 minutami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 53 minutami - Poslední malá spalovací Porsche zažila těsně před svým koncem ohromné prodejní vzepětí. Není z toho jasné, o co lidé stojí?
včera - Britové chtěli udělat z nepotřebných telekomunikačních boxů u silnic dobíjecí stanice pro všechny. Zůstali u jednoho, který rozeberou
včera - CR vybral nejhorší auto roku 2024 a tentokrát to měl snadné. Vozu se marně pokouší zbavit i jeho zdejší kupci
včera - Alpina představila poslední nové auto ve své nezávislé éře. A je tím nejsilnějším v její historii, jede až 330 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Zubní vybavení pro domácí mazlíčky 01.18. 02:33 - max22
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom