Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové ukázali, proč vrcholná Škoda Kodiaq neměla nikdy dostat jméno RS
2.10.2019 | Petr Prokopec
České SUV ve své vrcholné verzi není marné, už dříve jsme ale zmínili, že na Škodu RS je zkrátka pomalé. Nyní se to plně ukázalo - ve sprintu má potíže i s autem bez sportovních ambicí.
Kodiaq RS jsme podrobili kritice už ve chvíli, kdy se Škoda pochlubila s jeho svérázným rekordem z Nürburgringu. Sedmimístné SUV obkroužilo jednadvacetikilometrový okruh za necelých 10 minut, což není zrovna dechberoucí čas. Naopak patří k jedněm z nejpomalejších, jaké jsou uvedeny v historických tabulkách. Už tehdy se zdálo, že Škoda světoznámé logo RS přilepila na karoserii hlavně kvůli větší image a ospravedlnění vyšších sum v cenících.
Přesně to nově potvrdil Mat Watson s kolegy z Carwow, který české SUV poslal do souboje ve sprintu s Jeepem Wrangler Rubicon. Ten na první pohled nevypadá jako rovnocenný soupeř Kodiaqu, však jde o velký, těžký a hranatý off-road, který navíc nedorazil v žádné výkonné verzi třeba s osmiválcem pod kapotou. Tam má jen jedním turbem přeplňovaný benzinový dvoulitr s 276 koňmi výkonu a 400 Nm točivého momentu. A protože Rubicon je vrcholnou variantou zaměřenou hlavně na jízdu v terénu, má tedy i off-roadové obutí. A ona hmotnost? Nemalých 2 103 kilogramů.
Kodiaq RS oproti tomu sice disponuje pouze 240 koňmi, zároveň však jeho dvoulitrové dieselové biturbo dává k dobru 500 Nm. Tato čísla jsou pak spárována s hmotností 1 880 kg a se standardními silničními pneumatikami. Pokud tedy čekáte vítězství českého vozu, vůbec se vám nedivíme. A nakonec se jej i dočkáte, ovšem rozdíl v cíli je velmi těsný. Škodu a Jeep dělí pouhé dvě desetiny, a to má Kodiaq kromě již zmíněného k dispozici i Launch Control.
České SUV tak svedlo vyrovnaný souboj s vozem, v jehož případě je silniční dynamika až na posledním místě. To není zrovna dobrá vizitka pro cenový vrchol nabídky české automobilky. A platí to zvláště poté, co se Mat rozhodl, že využije možností obou aut a Wrangler „očeše” o veškeré možné demontovatelné panely, aby tak došlo k jeho odlehčení. Střecha, dveře a rezerva se přitom nastěhovaly do velkorysého interiéru „medvěda“, který tak pro změnu hezkých pár kil nabral.
Kvůli této obezitě se čas Škody Kodiaq RS prodloužil z 14,8 na 14,9 sekundy, zatímco Wrangler zvaný Matem Superleggera zvládl sprint za 14,8 sekundy místo předchozích 15 sekund. Po dietě tedy i s off-roadovým obutím dokázal tuzemského rekordmana vypráskat, a to musel mít pořád nadváhu, má pořad horší aerodynamiku, pořád terénní pneumatiky a pořád jen obyčejný dvoulitr pod kapotou. A rozpačitý dojem nezmění ani to, že v případě pružného zrychlení a zastavení ze 110 km/h na nulu ani odejmutí panelů nepomohlo Jeepu k vítězství.
Pokud bychom tedy byli v boxerském ringu, na kola by vyhrálo české SUV. Nicméně stejně jako byl v případě prvního dílu Rockyho všemi oslavován byl jeho houževnatý soupeř, který původně neměl být ničím jiným než pouhým sparing partnerem, si i tady zaslouží větší obdiv Jeep. Ten ze souboje může odejít se vztyčenou hlavou, zatímco Škoda sice bude nad hlavu i nadále vyzdvihovat pás mistra světa, publikum tím ale stěží dojme.








Mat Watson prokázal, proč by vrcholná Škoda Kodiaq neměla nosit logo RS. Nezvládla totiž drtivě deklasovat Jeep Wrangler v off-roadových gumách, po odlehčení jím byla dokonce i poražena
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
dnesŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Pro asi nejzábavnější moderní VW už musíte jen do bazaru, kvůli rostoucím cenám radši moc neotálejte
před 7 hodinamiS čínským „Porsche za cenu Octavie” to možná nebude tak slavné. Po nehodě na dálnici vzplálo, tři studentky v něm uhořely
před 8 hodinamiČerpací a dobíjecí stanice nejsou zdaleka to samé. Že je těch druhých v Kalifornii víc než těch prvních, neznamená lautr nic
před 9 hodinamiPoslední rozhovor s vyhozeným šéfem Volva ukazuje, jak totálně mimo byl. Musel jít, „tech guys” autům prostě nerozumí
před 10 hodinamiHezké Volvo? Kdeže, tohle je supersportovní kombík. Sen náruživých českých chalupářů si říká Nissan GT-R Wagon
dnes
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.02. 21:32 - Stepan
- Onboard videa 04.02. 17:28 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.02. 17:25 - pavproch
- Chlubítko univerzální 04.02. 17:12 - pavproch
- Rychlodotazy 04.02. 17:01 - pavproch
- Politický koutek 04.02. 13:29 - jerry
- Policejní kontroly a měření 04.02. 11:51 - Předseda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB